אינטר קבעה שיא מועדון, לוקאקו: "אנחנו כאן כדי לזכות בתואר"

שחקני אינטר | Claudio Villa - Inter/Inter via Getty Images

הנראזורי שפירקו 0:5 את שחטאר בחצי הגמר הבקיעו 111 שערים העונה. לאוטרו הודה: "חלמנו על לילה כזה, עבר זמן רב מאז שיחקתי טוב כל כך". קונטה על הגמר: "סביליה מנוסה אך יש לנו רעב אדיר, העבודה הקשה משתלמת"

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

אינטר סימנה לעצמה כמטרה להעפיל לגמר הליגה האירופית, אך גם בנראזורי לא חשבו שישעשו זאת עם ניצחון כה מוחץ כמו ה-0:5 אתמול (שני) בחצי הגמר על חשבון שחטאר דונייצק. זו הייתה הפעם הראשונה בה קבוצה כובשת חמישייה במעמד חצי הגמר של גביע אופ"א\הליגה האירופית. משחק הראש המשובח של האיטלקים המשיך לתת את אותותיו, כשהם כבשו 25 שערים בנגיחה העונה – יותר מכל יריבה אחרת. כעת, אנטוניו קונטה רחוק 90 דקות מתואר ראשון כמאמן הקבוצה, שתפגוש את סביליה בגמר היוקרתי ביום שישי. עם ההתקפה הנוכחית, שכבשה 111 שערים בכל המסגרות ושברה שיא מועדון (האפילה על המספרים מעונות 1950/51 ו-2006/07), בהחלט אפשר להאמין שזה אפשרי.

"הקבוצה כאן כדי לזכות בליגה האירופית", הבהיר החלוץ רומלו לוקאקו. "הקבוצה מצליחה. כולם עושים את מיטב יכולתם, עבדנו קשה מאוד במחנה האימונים שהיה לנו ואנחנו רואים את התוצאות של העבודה הקשה. פיזית וטקטית, כולם נמצאים במאה אחוז יכולת. במחצית השנייה הראינו את הכוח האמיתי שלנו". החלוץ הבקיע 33 שערים העונה בכל המסגרות, רחוק רק אחד מהשוואת שיאו של רונאלדו נזאריו בעונת הבכורה במועדון. כמו כן, הוא הראשון אי פעם שהבקיע בעשרה משחקים רצופים בגביע אופ"א\הליגה האירופית. "הכל מסתדר כרגע, זה נחמד לשבור שיאים אבל בסוף אנחנו כאן כדי לזכות בתואר", הוסיף.

על האקסית שלא תהיה בגמר: " מנצ'סטר יונייטד הייתה יריבה קשה פוטנציאלית, הייתה להם עונה טובה והמאמן אולה גונאר סולשיאר עשה עבודה טובה עם השחקנים. מייסון גרינווד ואנתוני מרסיאל או מרקוס ראשפורד התקדמו, ציפיתי לזה. אני שמח שהם נראים טוב לקראת העונה הבאה".

רומלו לוקאקו | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images

קונטה היה ממש לא מזמן רגע לפני פיצוץ עם ההנהלה וכעת הוא יכול לחייך: "גרמנו לשחטאר להיראות כמו קבוצה ממוצעת, הרבה פחות חזקה ממה שהיא באמת, שלטנו בכל חלקי המגרש", אמר. "שיחקנו באומץ, עם התוכנית הנכונה, ככה צריך לשחק באירופה. זו הייתה הופעה סוחפת של אינטר, זה מספק את כולם. השחקנים צוברים ניסיון במעמדים האלה, איטליה לא הייתה דומיננטית במפעל הזה זמן רב". למעשה, מאז פארמה ב-1999 אף יריבה איטלקית לא הגיעה לגמר גביע אופ"א\הליגה האירופית.

על היריבה בגמר: "לסביליה ניסיון רב, אני זוכר שהם זכו במפעל ארבע פעמים בשש או שבע השנים האחרונות. עם זאת, יש לנו התלהבות אדירה, רעב, ורצון להדהים. עכשיו עלינו לנוח, להתאושש ולנסות לשמח את אוהדי אינטר, שלדעתי יתגאו בשחקנים האלה, מכיוון שהם נותנים את הלב והנשמה. כמו שתמיד אמרתי, עלינו להשאיר הכל על המגרש, ללא חרטות. עלינו לדעת שנתנו את כל מה שיש לנו, כך שגם אם נפסיד זה רק משום שהיריבה הייתה טובה יותר".

על הפיצוץ עם ההנהלה: "אני לא רוצה לחזור למה שהיה. הרגשתי אז כמה דברים והיה לי צורך עז לומר את זה. התקשורת אוהבת לייחס חשיבות מוגזמת לדברים מסוימים. יחד עם זאת, אנחנו יודעים שעלינו לעבור עוד כמה צעדים כדי להפוך את אינטר לגדולה יותר. אני דבק בעובדות ומעשים, אני לא פוליטיקאי ולא דיפלומטי במיוחד".

כותרות העיתונים הבוקר | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

לאוטרו מרטינס היה גם כן אחד מגיבורי המשחק. סוף סוף הוא נראה כמו השחקן המצוין של חצי העונה הראשון, מה שבא לידי ביטוי עם צמד ראשון ב-2020. "עבר הרבה זמן מאז ששיחקתי טוב כל כך, הוכחנו שאינטר מסוגלת לדברים גדולים. אנחנו מוכנים לגמר. השערים האלה נתנו לי כל כך הרבה, אני יודע שהייתה תקופה ארוכה שלא הייתי ברמה הרגילה שלי, אבל התקופה הזו עוזרת לך לצמוח. אני מקדיש את השער לאשתי ולמשפחתי לכבוד לידת בני הבכור. מקווה שנביא את הגביע הביתה לאינטר". בחשבון האינסטגרם שלו כתב: "אנחנו בגמר, פורצה אינטר".

בכלי התקשורת האיטלקיים יצאו מגדרם. "איזה גדולה את אינטר!", נכתב ב"טוטוספורט". "עשר שנים מאז הטרבל, הנראזורי מריחים גביע אירופה נוסף. שחטאר לא עמדה בפרץ". "לאוטרו ולוקאקו היו פנומנליים", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט", "כבר לא יכולים לחכות לגמר נגד סביליה בקלן". גם ב"קוריירה דלה ספורט" החמיאו לחלוצים: "זה היה משחק מפואר שלהם. קונטה יודע שעם שניהם הוא יכול לזכות בתואר".

בווידאו: אינטר מפרקת 0:5 את שחטאר בחצי הגמר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי