קונטה: "לא מפחד מסביליה, יש לנו את הקלפים שלנו לגמר"

הנראזורי חולמים על זכייה רביעית בליגה האירופית כשיפגשו בשישי את האנדלוסים (22:00, ספורט1). המאמן: "גאים בזה שהמועדון בגמר אחרי עשור. אנשים זוכרים אותך רק אם אתה מנצח". לאוטרו ולוקאקו מוכנים

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

עשור שלם חלף מאז התואר האירופי האחרון של אינטר, שניצחה 0:2 את באיירן מינכן בסן סירו בגמר ליגת האלופות והשלימה עונה מדהימה עם טרבל היסטורי. נשיא המועדון בעבר, מאסימו מוראטי, כבר השווה בין הקבוצה הנוכחית לבין זו שזכתה בטרבל. מחר (שישי, 22:00, שידור ישיר בספורט1) הקבוצה של אנטוניו קונטה חולמת על זכייה רביעית בגביע אופ"א\הליגה האירופית כשתארח את סביליה כשהיא בכושר מצוין. בעוד הניצחונות על חטאפה (0:2) ובאייר לברקוזן (1:2) היו צנועים, בחצי הגמר הגיעה התפוצצות עם 0:5 ענק על שחטאר דונייצק.

"קונטה מחפש דחיפה אחרונה ומאמץ נוסף מהלוחצים שלו", נכתב בשער "גאזטה דלה ספורט" שם הגדירו את רומלו לוקאקו כבעל הבית של אינטר. בעלי המועדון פנה לשחקנים ואמר להם: "תעשו אותנו מאושרים". זכייה בתואר תהיה שווה לאינטר 25 מיליון יורו. "אינטר צריכה לזכות בתואר כדי להחזיר את ההרגל של הניצחון. הפרויקט אמנם צומח, אך גביע הוא חלון ראווה, בתקווה לעוד כמה רכישות גדולות בשוק", נכתב בטור דיעה.

לאוטרו מרטינס חזר לכושר שאפיין אותו בדיוק בזמן כשכבש צמד בחצי הגמר. הוא מתרגש לקראת המשחק וחולם על התואר הראשון בקריירה שלו. מאמנו, קונטה, מחפש תואר ראשון בזירה האירופית אחרי שכשל במשימה כמאמן יובנטוס וצ'לסי. הארגנטינאי יפתח בחוד כמובן לצד רומלו לוקאקו שכבש בעשרה משחקים רצופים במפעל ורחוק שער אחד בלבד מהשוואת שיאו של רונאלדו נזאריו שהרשית 34 שערים בעונת הבכורה באינטר ב-1998, אותה עונה שהסתיימה עם זכייה בגביע אופ"א. אלה שלא יוכלו לעזור לקבוצה הם החלוץ אלכסיס סאנצ'ס ימשיך להיעדר בשל פציעה וכך גם מתיאס וסינו. כריסטיאן אריקסן ימשיך לפתוח על הספסל, והוא כבר אמר שיקווה לתקן את הזיכרון מהגמר אחרי שהפסיד עם טוטנהאם 2:0 לליברפול בגמר ליגת האלופות בשנה שעברה. עוד הוסיף הדני כי הוא מתגעגע לאוהדים.

שער "גאזטה דלה ספורט" | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט"

לקראת משחק הגמר קונטה סיפר: "כשחקן, שיחקתי בהרבה משחקי גמר. ניצחתי בכמה, אבל גם הפסדתי לא מעט. אנשים זוכרים אותך רק אם אתה מנצח. זכיתי פעם אחת בליגת האלופות, אבל גם הפסדתי בשלושה משחקי גמר. בפועל, זוכרים רק את הזכייה".

"עלינו להציג את אותה התלהבות שהצגנו בכל המשחקים שהביאו אותנו עד למעמד הזה. אנחנו חייבים להיות גאים בעובדה שעלינו למשחק גמר אחרי עשור שאינטר לא הייתה שם. להיסטוריה נכנסים רק אלה שניצחו. זה ייתן לנו עוד מוטיבציה למשחק, וננסה להוציא ממנו את המקסימום. מפחד מסביליה? המילה פחד אינה חלק מאוצר המילים שלי. אנחנו מעריכים את סביליה וההיסטוריה שלה., אבל יש לנו את הקלפים שלנו למשחק".

על צמד החלוצים: "הכרתי את לוקאקו מצוין מהפרמיירליג. רציתי להחתים אותו מספר פעמים קודם לכן, ידעתי את המאפיינים שלו. לגבי לאוטרו, ראיתי אותו בטלוויזיה ואהבתי את הסגנון שלו על אף שמיעט לשחק אשתקד. ראיתי את האיכויות שלו. היה לי ברור שהם ילמדו זה את זה וישחקו טוב יחד. הם שחקנים שמצד אחד רעבים לכבוש ויש להם את האנוכיות, ומצד שני הם עוזרים זה לזה כדי להבקיע".

אנטוניו קונטה. סוף סוף הוא מחייך | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

על דייגו גודין: "הוא היה זקוק לפרק זמן כדי להסתגל לסגנון המשחק שלנו שהיה שונה לחלוטין ממה שהיה רגיל אליו באתלטיקו מדריד. הוא נאלץ ללמוד להגן תוך כדי ריצה ו-50 מטר מהשער שלו. היה לו את הכוח, המקצועיות והענווה להשתפר. הוא לקח את האתגר החדש ורואים את התוצאות".

הגמר: "זה יהיה משחק קשה מאוד, זו הקבוצה עם הניסיון הרב ביותר במפעל הזה בעשור האחרון. עלינו להיות ערוכים אך גם לשחק את המשחק שלנו בהתלהבות ובאומץ רב, כפי שעשינו עד כה. זה גמר, ורק הקבוצות הטובות ביותר מגיעות לגמר. אנחנו צריכים להראות על המגרש שאנחנו הכי טובים כדי לזכות בגביע. אנחנו רוצים להחזיר את הגביע לאינטר ולאיטליה אך גם להם שאיפה זהה. בשבילי הכי חשוב שבסיום המשחק נדע שאין לנו חרטות, שעשינו הכל ואם היינו הטובים יותר נניף את הגביע. אם לא, לפחות שנתנו הכל, ונמחא כאפיים ליריבה".

ההיסטוריה מספרת כי אינטר מחזיקה במאזן שלילי נגד הספרדיות. עד היום היא ניצחה ב-14 משחקים והפסידה ב-18. השנה, למשל, נכנעה פעמיים לברצלונה בשלב הבתים בליגת האלופות, והפסד ביתי 2:1 בן סירו שלח אותה לליגה האירופית במשחקי הגמר, מנגד, המאזן חיובי. היא ניצחה שלוש פעמים בגמר, הפעם האחרונה הייתה ב-1998 נגד לאציו כאמור, ורשמה הפסד בודד – שנה קודם לכן, כשנכנעה לשאלקה הגרמנית בפנדלים.

רונאלדו עם גביע אופ"א ב-1998. אינטר מחכה לגביע | Eric Renard / Onze / Icon Sport

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי