אם יעברו: מכבי חיפה תתארח ברוסטוב, ב"ש מול קולריין\מאת'רוול

סינטיהו סלליך, ירדן שועה | דני מרון

ליגה אירופית: הירוקים, שלא היו מדורגים, נמנעו ממפגש קשה עם טוטנהאם של ז'וזה מוריניו. אם ינצחו את ז'לזניצ'אר וקייראט, ייצאו למשחק קשה ברוסיה. מחזיקת הגביע תארח את המנצחת בין הצפון אירית לסקוטית

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע ומכבי חיפה, שעוד צריכות לעשות כברת דרך כדי להגיע לסיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית, גילו את היריבות הפוטנציאליות בשלב הבא, שייערך ב-24 בספטמבר. מכבי חיפה נגד רוסטוב (רוסיה), הפועל ב"ש נגד המנצחת בין קולריין (צפון אירלנד) ומאת'רוול (סקוטלנד).

כזכור, הפועל ב"ש תצטרך לעבור את לאצ'י האלבנית בחוץ ואילו הירוקים, שטרם שיחקו העונה במפעל, ישחקו קודם לכן מול ז'לזניצ'אר הבוסנית ב-9 בספטמבר ואם ינצחו ייפגשו את קייראט הקזחית שמונה ימים לאחר מכן.

רוסטוב – מכבי חיפה

מכבי חיפה שלא הייתה מדורגת, נמנעה ממפגש קשה מאוד עם טוטנהאם של ז'וזה מוריניו, וכן מסטנדרד ליאז' הבלגית בה משחק עדן שמיר. היא תפגוש את רוסטוב הרוסית במשחק חוץ לא פשוט בכלל. ברק בכר, שכבר הגיע עם הפועל באר שבע לשלב הבתים ב-2016/17 ואף הצליחה להעפיל ממנו על אף יריבות קשות כמו אינטר וסאות'המפטון, יקווה לעונה אירופית מוצלחת. הירוקים הודחו כזכור אשתקד בסיבוב השני על ידי שטרסבורג ולא העפילו לשלב הבתים מאז עונת 2013/14, תחת הדרכתו של אריק בנאדו, אז סיימו במקום השלישי.

ברק בכר | דני מרון

רוסטוב שסיימה את העונה שעברה במקום החמישי בליגה הרוסית, לא מחזיקה ברזומה אירופי מרשים במיוחד, פרט לקמפיין בעונת 2016/17, אז הם העפילו לשלב הבתים לאחר שהדהימו את אנדרלכט ואייאקס מסיבוב המוקדמות ובמפעל הבכיר ביבשת חילצו 2:2 מול פ.ס.וו. איינדהובן והשיגו 2:3 סנסציוני מול באיירן מינכן. המסע האירופי באותה עונה המשיך גם בליגה האירופית כאשר הדיחו בשלב 32 את ספרטה פראג וסיימו את דרכם בשמינית מול מנצ'סטר יונייטד של ז'וזה מוריניו, שבסיום אותה עונה גם זכתה במפעל המשני של אופ"א. מאז הקבוצה לא שיחקה באירופה (גם לא במוקדמות) והכוונה כעת להעפיל לשלב בתים אירופי ראשון לאחר ארבע שנים. 

שחקני המפתח של הקבוצה הם הקשר מתיאס נורמן הנורבגי שהגיע לפני שנה מברייטון ואלדור שומורודוב האוסבקי שסיים כמלך השערים עם 11 גולים. כזכור שיחקו במועדון  בשנים האחרונות שני אקסים של ליגת העל אקס בני סכנין מיחה מבליה שנמכר בהמשך לזניט ב-8 מיליון יורו ומלך שערי ליגת העל וידאר קיארטנסון, שלא נחל הצלחה של ממש לפני שעזב לוואלרנגה הנורבגית.

הפועל ב"ש – קולריין\מאת'רוול

הפועל ב"ש מחזיקת הגביע, מצידה, הייתה מדורגת ועל כן היריבות הפוטנציאליות היו הרבה יותר נוחות. היא נמנעה ממפגש מול אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית (שעשויה לצרף את דור מיכה), ותפגוש את המנצחת בין בין קולריין מצפון אירלנד למאת'רוול מסקוטלנד. הקבוצה של אבוקסיס זכתה למשחק בית באצטדיון המושבה מה שיקל עליה את המלאכה. יוסי אבוקסיס כבר אימן בשלב הבתים בליגה האירופית, בהפועל ת"א ב-2012/13, אך רשם קמפיין מאכזב עם ארבע נקודות בלבד.

ז'וסואה, שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

מאת'רוול הסקוטית נוסדה כבר ב-1886. זכתה באליפות אחת ויחידה איי שם ב-1931/32 וסיימה שבע פעמים במקום השני. כמו כן, הניפה פעמיים את הגביע המקומי. בשנה שעברה סיימה במקום השלישי בליגה. העונה הביסה 1:5 את גלנטורן הצפון אירית. הישג השיא שלה באירופה היה בעונת 2013/14 אז הודחה בפלייאוף שלב הבתים לאחר הפסד כפול לאודנסה. החלוץ כריס לונג והמגן ליאם דונלי היו מלכי השערים אשתקד עם 11.

קולריין הצפון אירית זכתה באליפות אחת ב-1974 והוסיפה שש זכיות בגביע המקומי, האחרונה שבהן בעונת 2017/18. אשתקד סיימה במקום השני בליגה. בדרך לשלב הזה עברה את פיוריטה מסן מרינו והתגברה גם על מאריבור בדו-קרב פנדלים מרתק (4:5), אחרי 1:1 בסיום המשחק. היריבה מעולם לא העפילה לסיבוב השלישי, וספגה לא מעט תבוסות בדרך.

בווידאו: הפועל ב"ש מביסה 0:3 את באטומי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי