אופ"א לגרוטו: כרגע, שחקני באר שבע לא יכולים ליטול חלק במשחק

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

במועדון מקווים שההחלטה תשתנה, אך כרגע מנכ"ל משרד הבריאות לא קיבל אישור לשתף את השחקנים שנדבקו וגם את אבוקסיס מול סלביה (חמישי, 19:50, ספורט1). המאמן: "לא הגיוני להמציא לנו פתאום משחק נגד מכבי ת"א"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תחל את דרכה בליגה האירופית כשתארח את סלביה פראג מחר (חמישי, שידור ישיר בספורט1 ב-19:50), אחרי שבועיים מסובכים מאוד שכללו מספר רב של מקרי הידבקות בקורונה במועדון. הערב הקבוצה קיבלה בשורה לא כל כך טובה, כשנערכה שיחה בין פרופ' איתמר גרוטו לבין ראשי אופ"א, במהלכה הבהירו למשנה למנכ"ל משרד הבריאות כי בשלב זה טרם אושר לשחקני ב"ש שנמצאו שוב חיוביים לקורונה או נמצאו גבוליים בבדיקה, לקחת חלק במשחק. במועדון מקווים שההחלטה תשתנה, אבל נכון להערב המשמעות היא שגם יוסי אבוקסיס עדיין אינו מורשה לעמוד על הקווים.

אבוקסיס, שנמצא בעצמו חיובי כאמור יחד עם עוזריו אליניב ברדה ומאור מליקסון, ערך היום מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות וסיפר כיצד התבצעו ההכנות של מחזיקת הגביע בעיצומה של התפשטות הנגיף בקבוצה, כאשר בנוסף, הוא הביע ביקורת על ההחלטה לקבוע לבאר שבע משחק ליגה נגד מכבי תל אביב ביום ראשון הקרוב.

בהמשך המועדון הודיע כי אבוקסיס ביקש להתנצל על הביקורת, לאחר שהבין לעומק את מורכבות שיבוץ לוח המשחקים ואת מאמצי מנהלת הליגות לכדורגל להחזרת המשחקים והבין כי טעה בדבריו.

יוסי אבוקסיס | מאור אלקסלסי

"עדיין לא קיבלנו תשובה לגבי האם אוכל לעמוד על הקווים", עדכן אבוקסיס בתחילת דבריו, "גם השחקנים בלחץ בחדר ההלבשה לפני האימון וגם אני ואליניב. זה המצב ואין מה לעשות, צריך להתרגל בעולם החדש לדברים קצת לא נורמליים".

איך מתכוננים בצורה כזו למשחק ואיך זה משפיע עליו כמאמן: "זה משהו חדש לנו, כמו שאמרתי. אבל עם כל הדברים האלה וכל הצרות האלה, לפחות אנחנו משחקים ולא תקועים בבית כמו שהיינו לתקופה מסוימת. זה קשה ולא נורמלי, אבל לא נחפש תירוצים. קודם כל נקבל תשובה חיובית שכולם יכולים לשחק ונקווה שנוכל להעמיד את ההרכב הטוב ביותר. נצטרך להסתדר עם המצב הזה".

איך הוא מרגיש אחרי שהחלים: "אני מרגיש טוב, היו לי יום-יומיים פחות טובים, קצת חום, אבל זה עבר טוב. כמובן הייתה גם קצת חולשה בימים אחר כך. כשאתה חוזר לאימונים אחרי שבועיים ששכבת במיטה זה קצת לא נעים, אבל בסדר. גם לשחקנים קצת יותר קשה מבחינה פיזית וגם לגביהם נצטרך לדעת איך לחלק בשבועיים הקרובים, בכמות המשחקים שיש".

אליניב ברדה, מאור מליקסון
אליניב ברדה, מאור מליקסון | הפועל באר שבע

יחסי הכוחות בין באר שבע ליריבות בבית: "נכון שזה בית קשה, כי ניס בדרג הרביעי והיא בצמרת הליגה הצרפתית, כך שאין לזה יותר מדי משמעות. אמרתי לשחקנים משפט לאורך כל השבוע, מאז שחזרנו להתאמן – אנחנו לא צריכים להסתפק במה שהגענו אליו עד היום. נכון שלא הרבה האמינו שנגיע לבתים, אבל נצטרך לבוא לכל משחק בניסיון להביא נקודות וניצחונות. אני יודע שזה לא קל, אבל בשביל זה אנחנו משחקים. כשעשינו ניצחונות יפים כמו נגד פלזן ומאת'רוול, באנו מוכנים וככה אנחנו צריכים לבוא לכל משחק".

גם סלביה פראג מגיעה אחרי שבועיים וחצי בלי כדורגל: "סלביה פראג אמנם שיחקה את משחק הליגה האחרון שלה לפני המשחקים באירופה, אבל יש לה המון שחקני נבחרות. גם אצל הצ'כים ששיחקו פה בישראל, שבעה או שמונה שחקנים היו מהסגל של סלביה. יש להם גם שחקנים בנבחרות הצעירות של צ'כיה, קרואטיה ורומניה, להבדיל מאיתנו שאף אחד לא שיחק בשום משחק. זה קצת שונה. אחרי שניצחנו את פלזן, גם כשחזרנו להתאמן עשינו את זה ללא הצוות. כל ההכנה שלנו לא נורמלית ,אבל במשחק אחד נתון צריך לבוא להתעלות ולא להתעסק בלמה לא, אלא לנסות להוציא את המקסימום מהמשחק הזה".

איך מנהלים את הרוטציה בעומס המשחקים שצפוי: "אני רוצה להגיד שאני מאוד לא אוהב את ההכנסה של המשחק הזה נגד מכבי ת"א ביום ראשון. זו המצאה מהרגע להרגע, אחרי שחצי קבוצה הייתה חולה ולא התאמנה כל כך הרבה זמן, במחזור החמישי ובין משחקים באירופה. לא אהבנו את זה, אבל עוד פעם – נצטרך לדעת איך לבוא ולחלק את הדקות בלי לפגוע בשחקנים מבחינת פציעות".

"לא הגיוני לקבוע לנו פתאום משחק". אבוקסיס | דני מרון

המנהלת טענה שזו בקשה של הקבוצות: "התנגדנו מאוד. במצב שחצי קבוצה שלנו שוכבת בבית, כולל צוות המאמנים, לקבוע פתאום משחק מעכשיו לעכשיו, אין את זה בשום מקום בעולם וזה באמת לא במקום. השחקנים שלנו כעסו על ההחלטה. זה לא הגיוני ולרגע לא הסכמנו לזה".

המפתחות למשחק מחר: "אהבתי לראות את סלביה גם בשנה שעברה כשהם שיחקו באירופה. זו קבוצה מאוד מאומנת, עם המון שחקנים בנבחרת צ'כיה, בעיקר בחלק הקדמי. אני חושב שיש שם הרבה שחקנים עם איכויות, אין אחד או שניים. כל החלק ההתקפי שלהם מצוין. גם המגן השמאלי ששיחק פה נגד ישראל בשבוע שעבר. לא סתם הם אלופים בצ'כיה ונמצאים בליגת האלופות בשנים האחרונות. אני זוכר בעיקר את ה-0:0 שהם הוציאו נגד ברצלונה בשנה שעברה, עם אותו מאמן כמובן. נצטרך למצוא נקודות פחות טובות אצלם ולנצל את זה".

אלטון אקולטסה הוסיף: "המצב מוזר לכולם, אבל אני חושב שאנחנו חזקים ביחד והתכוננו טוב. אני לא צריך לעשות משהו מיוחד כדי לכבוש יותר, רק להמשיך לעבוד והשערים והבישולים יבואו בטבעיות. הסיטואציה כאן טובה עבורי. הרגשתי נוח כאן בבאר שבע מהרגע הראשון, כולם נחמדים. לרוע המזל לא היו לי הרבה משחקים עם האוהדים, כך שמהבחינה הזו התזמון פחות טוב, אבל באופן כללי אני מאוד שמח שחתמתי במועדון הנפלא הזה. שיחקנו המון משחקים במצב הזה של הקורונה ואנחנו יודעים מה עלינו לעשות. לא התאמנו שבועיים, אבל אנחנו קבוצה שיכולה להשתפר מהר ואני חושב שנהיה טובים".

אלטון אקולטסה | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי