צפו: מהפכים לארסנל ורומא, 2:6 מטורף לבאייר לברקוזן על ניס

חגיגה אירופית: התותחנים חזרו מפיגור למהפך על ראפיד וינה בזכות שער ניצחון של אובמיאנג. הקבוצה של פטר בוס דרסה את הצרפתים, הג'ילארוסי התאוששו מכדור עונשין מפוקפק וניצחו בשוויץ

(גודל טקסט)

המחזור הראשון של שלב הבתים בליגה האירופית נפתח הערב (חמישי) עם 12 משחקים, בהם זכינו לראות לא מעט תהפוכות. ארסנל, שנקלעה לפיגור מטעות ענקית של לנו, חזרה ל-1:2 על ראפיד וינה. רומא חזרה מפיגור ל-1:2 על יאנג בויז ולברקוזן דרסה 2:6 את ניס. פ.ס.וו איינדהובן, לא הסתדרה בלי ערן זהבי, והפסידה 2:1 לגרנאדה למרות שער יפה של גצה מוחמד עוואד צפה על הספסל בהפסד המטורף של קבוצתו לבנפיקה, עדן שמיר צפה בקבוצתו מפסידה לסטיבן ג'רארד, ליאור רפאלוב שוב כבש שער ניצחון אדיר ומואנס דאבור חתם את תוצאת המשחק בניצחון של הופנהיים. (קראו ידיעה נפרדת) לאחר מכן ויאריאל התחממה למכבי תל אביב עם 3:5 מדהים על טרבזונספור וטוטנהאם ניצחה 0:3 בקלילות.

ראפיד וינה – ארסנל 2:1

לאחר ההפסד למנצ'סטר סיטי ביום שבת, ארסנל פתחה את שלב הבתים של הליגה האירופית בוינה נגד המדורגת השנייה בליגה האוסטרית, ולאחר מחצית ראשונה ונטולת שערים, הקבוצה מלונדון לא הראתה עליונות ובדקה ה-50 גם נענשה. דויד לואיז מסר את הכדור לברנד לנו ברחבה, השוער בשגיאה ענקית, מסר את הכדור ללא מחשבה ברחבה, פונטס קפץ על המציאה ושחרר בעיטה קלה לרשת. 0:1 מפתיע לראפיד וינה.

השער העיר את התותחנים שנכנסו למשחק, ובדקה ה-70, הרמה אדירה של פפה בכדור חופשי מסובב מ-40 מטר, מצאה את ראשו של דויד לואיז שהתרומם מעל כולם ונגח את הכדור לרשת חשופה. 1:1. פייר אמריק אובמיאנג, שפתח את המשחק על הספסל ועלה כמחליף בדקה ה-61, שוב הציל את היום, ובדקה ה-74, מוחמד אל נאני מצא את הקטור ביירין עם מסירה נפלאה שחדרה את כל ההגנה, המגן הספרדי העביר כדור לאמצע והחלוץ הגבוני הנהדר דחף את הכדור לרשת בקלילות. מהפך, 1:2 לארסנל. בסיום

באייר לברקוזן – ניס 2:6 (צפו בתקציר)

לאחר הניצחון על מיינץ בשבת, הקבוצה של פטר בוס לא הקלה ראש במדורגת הרביעית בליגה הצרפתית, ועלתה עם ההרכב החזק ביותר שכלל את שלישיית ההתקפה הקטלנית של אלריו, אלמירי ודיאבי.

הגרמניים יצאו מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח, וכבר בדקה ה-11, אמירי כבש את הראשון לאחר בישול של ביילי. חמש דקות לאחר מכן, אלאריו הכפיל ל-0:2. הצרפתים הצליחו לצמק ל-2:1 לפני המחצית, אך המופע של הגרמנים רק התחיל.

מוסה דיאבי כבש את השלישי בדקה ה-61, קארים בלארבי שעלה מהספסל בדקה ה-75, כבש את השער הרביעי בדקה ה-79 והשלים צמד נהדר בדקה ה-83, לאחר בישול נוסף של בייליי. ווירץ כבש את השישי בדקה ה-87, והצרפתים הצליחו למתק את התבוסה המרה עם שער מצמק בדקה ה-90. ניצחון מרשים, 2:6 ללברקוזן על ניס בפתיחת הקמפיין האירופי.

יאנג בויז – רומא 2:1

הג'ילארוסי התחילו את העונה האירופית שלהם בשוויץ לאחר 2:5 מרשים על בנבאטו ביום ראשון בליגה, ועלו עם הרכב משני למשחק נגד הקבוצה המדורגת במקום השלישי בליגה השוויצרית, במשחק שעל הנייר, היה אמור להיות קל.

אך הדברים לא הלכו כפי המתוכנן לאיטלקים ובדקה ה-14, שריקה שנויה במחלוקת נגד כריסטנטה העניקה למארחת כדור עונשין מפוקפק. ז'אן פייר אנסאמה כבש מהנקודה הלבנה והעלה את יאנג בויז ל-0:1. היתרון נשמר עד למחציתץ

בדקה ה-60, מאמן הרומאים, פאולו פונסקה העלה למערכה את מחיטריאן ודז'קו במקום פדרו ומיוריאל, ובדקה ה-69, בא על שכרו. אדין דזקו מצא את המגן הברזילאי, ברונו פרס עם כדור גאוני וקבע את השוויון. 1:1. בדקה ה-74, הגיע המהפך. עוד מחליף, הפעם הנריק מחיטריאן, הרים כדור נפלא מהאגף הימני ומצא את ראשו של מראש קומבולה, שנגח לרשת חשופה וקבע מהפך. 1:2 לרומא בסיום.

תוצאות נוספות

נאפולי – אלקמאר 1:0
רייקה – ריאל סוסידאד 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי