"הגנת הברזל של מכבי תל אביב תקשה על ויאריאל"

באופ"א החמיאו לצהובים לקראת המשחק בספרד (חמישי החל מ-21:50, ספורט2). וגם: ממי אלופת ישראל צריכה להיזהר, מה המאזן של הקבוצות במפעל ולמה פאו טורס מחכה ללואיס הרננדס

(גודל טקסט)

לאחר ניצחונות גדולים על קרבאח וסיבאספור, מכבי תל אביב תתארח ביום חמישי (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט2) באצטדיון לה סרמיקה, שם היא תפגוש את ויאריאל החזקה שצברה גם היא שש נקודות בשני מחזורי הפתיחה של שלב הבתים בליגה האירופית ותקווה לנצח לראשונה את היריבה מישראל, אחרי שבענת 2017/18 היא סיימה בתיקו בבלומפילד ונכנעה לשער של ניק בלקמן בהתמודדות שנערכה במגרשה הביתי.

באתר הרשמי של אופ"א עלה היום (שלישי) פריביו לקראות ההתמודדות, בו נכתב כי "מכבי תל אביב, בעלת הגנת הברזל, לא תוותר בקלות ותהיה יריב שקול וקשוח עבור ויאריאל, שמבחינתה יכולה לעשות צעד גדול על מנת לבוס את מקומה בפסגת הבית". בכתבה ציינו את כושרו הנהדר של פאקו אלקאסר, מלך שערי הקבוצה העונה, שמצא את הרשת לא פחות מארבע פעמים ב-36 דקות בלבד עד כה במפעל. הצוללת הצהובה הבקיעה שמונה שערים ב-180 דקות, כך שגאורגיוס דוניס וחניכיו עומדים בפני משימה מאתגרת מול הקבוצה הטובה ביותר שניצבה מולם העונה.

"אחרי 1:2 יקר על סיבאספור, מכבי תגיע לספרד עם מספר נקודות זהה לזה של ויאריאל", נכתב באופ"א. בכתבה הזכירו שוויאריאל טרם ניצחה את היריבה הישראלית, אך הגדירו את שער הניצחון של בלקמן בספרד, שכזכור הושג במחזור הסיום של שלב הבתים לאחר שנקבע כי מכבי תל אביב לא תעפיל, כ"לא חשוב". בשבע הפעמים הקודמות שלה בליגה האירופית, הצוללת הצהובה העפילה לשלב הנוק-אאוט מאחד משני המקומות הראשונים ושלוש נקודות מחרתיים יבטיחו כמעט סופית העפלה נוספת.

ניק בלקמן | NurPhoto / Contributor

באשר למכבי, באופ"א ניתחו: "אשתקד הציגה אלופת ישראל קמפיין אירופי קצר ומאכזב בסיומו לא העפילה לשלב בתים. העונה הקבוצה של דוניס הייתה קרובה להעפיל לליגת האלופות לאחר ניצחונות על ריגה, סודובה ודינמו ברסט, אך נעצרה בפלייאוף מול זלצבורג. זו ההופעה החמישית של הצהובים בשלב הבתים של הליגה האירופית ולשלב הנוק-אאוט הם העפילו פעם אחת. ב-2017/18 הם אמנם לא הפסידו לוויאריאל, אך לא הצליחו להבקיע בחמשת המשחקים הראשונים שלהם וסיימו את הקמפן עם 0:1 מנחם בספרד".

בעוד ויאריאל הפסידה שלוש פעמים ב-22 משחקי בית בליגה האירופית, מאזן החוץ של מכבי די עגום: ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ו-17 הפסדים. באופ"א התייחסו גם לספרדים של אלופת ישראל: לואיס הרננדס, אשר הגיע העונה לקריית שלום ומאזנו מול הצוללת הצהובה עומד על שני ניצחונות, שני הפסדים ותוצאת תיקו. עוד ציינו כי הבלם הספרדי שיתף פעולה עם פאו טורס, שחקן ויאריאל כיום, בשורות מלאגה בעונת 2108/19. גם המגן הספרדי אנריק סבוריט, ששיחק באתלטיק בילבאו ובמאיורקה, זכה לאזכור.

גאורגיוס דוניס, אנריק סבוריט | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי