3:2 לסיבאספור על קרבאח, 0:4 לטוטנהאם שעדיין לא בשלב הבא

הטורקים השלימו ניצחון שני על האזרים אחרי מהפך והתקרבו למכבי תל אביב בקרב על המקום השני. צמד לקונה, גם קאיודה הבקיע. קרלוס ויניסיוס כבש צמד לספרס, שער נדיר ביופי לווינקס. 0:3 לארסנל, רק 1:1 למילאן בליל

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בשלב הבתים בליגה האירופית יצא לדרך הערב (חמישי) בשתי פעימות. במשחקים המוקדמים של הערב, נתחיל עם הבית הישראלי. סיבאספור השיגה ניצחון שני על קרבחאח (2:3) וצימקה את הפער ממכבי תל אביב השנייה – לנקודה. ארסנל הביסה 0:3 את מולדה בחוץ והבטיחה את מקומה בשלב הבא. למילאן, ללא זלאטן, זה הלך קשה יותר, ואחרי 1:1 בליל היא מדורגת שני בבית הצמוד. לסטר חילצה 3:3 דרמטי בפורטוגל נגד בראגה. בזכות שער של ג'ימי וארדי עמוק בתוספת הזמן (90+5).

בהמשך, סלביה פראג השיגה 1:3 על ניס בצרפת ושמרה על המקום הראשון בבית שכולל את הפועל באר שבע ובאייר לברקוזן. למרות 0:4 קליל על לודוגורץ, טוטנהאם של ז'וזה מוריניו עדיין לא הבטיחה את העפלתה לשלב הבא. 0:2 קליל לרומא. 0:2 לנאפולי במשחק הבית הראשון מאז מותו של האגדה דייגו מראדונה.

קרבאח – סיבאספור 3:2

ניצחון סופר-חשוב לטורקים שכזכור החלו את הקמפיין עם שני הפסדים רצופים. אחרי 0:2 ביתי לפני שלושה שבועות, הפעם הסיבאספור הפגינה הרבה אופי כשהצליחה למחוק פיגור פעמיים כדי להשאיר לעצמם סיכוי להגיע לשלב הבא סיבאספור פתחה את הקמפיין עם שני הפסדים רצופים. זוביר העלה את המארחת ליתרון בדקה השמינית כשדייק באחד על אחד עם השוער, אלא שהטורקים השוו בזכות פנדל של ארונה קונה.

מאטיץ' כבש שער יפה מחוץ לרחבה (51') בבעיטה מהאוויר והעלה את האזרים שוב ליתרון, אך היתרון החזיק מעמד רק שבע דקות כשלארי קאיודה השווה בנגיחה נהדרת. 11 דקות לסיום קונה השלים צמד בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה. הטורקים ייארחו את ויאריאל בעוד שבוע במשחק קשה מאוד.

לארי קאיודה חוגג | by Arif Hudaverdi Yaman/Anadolu Agency via Getty Images

מולדה – ארסנל 3:0

התותחנים כבשו שער בודד בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלהם, אך בליגה האירופית הכל הולך. עם ניצחון רביעי בארבעה משחקים ומאזן מושלם של 12 נקודות, מיקל ארטטה הבטיח את המקום בשלב הבא ובסטייל.

כצפוי, ארסנל שיחקה ללא פייר-אמריק אובמיאנג ולא הצליחה לכבוש במחצית הראשונה ללא הקפטן. ניקולא פפה המושמץ, שספג אדום חסר אחריות במסגרת הליגה, שבר את הקרח בדקה ה-50 בבעיטה נפלאה. כעבור חמש דקות רייס נילסון ביסס את היתרון אחרי כדור רוחב מצוין של ג'ו ווילוק.

בדקה ה-82 החלוץ הצעיר פלוריאן באלוגון בן ה-19, שמשחק בקבוצת המילואים של המועדון, עלה מהספסל והספיקה לו פחות מדקה כדי לכבוש שער בכורה במדי הקבוצה הבוגרת אחרי בישול של אמיל סמית' רואו, הקשר בן ה-20, בהופעתו הראשונה בקבוצה.

ניקולא פפה חוגג עם שחקני ארסנל | David Price/Arsenal FC via Getty Images

ליל – מילאן 1:1

הרוסונרי, שהובסו נגד הצרפתים בסן סירו, התקשו ללא זלאטן איברהימוביץ' הפצוע ולא השכילו לשמור על היתרון. בדקה ה-46 סמו קאסטייחו נהנה מפרגון יוצא דופן של אנטה רביץ' שהגיע לאחד על אחד מול השוער ומסר הצידה, לקשר נותר רק לגלגל לרשת החשופה.

בדקה ה-65 הגיע השוויון. ג'ונתן במבה קיבל מסירה טובה ובעט שטוח לרשת. הצרפתים היו הרבה יותר טוב ואיימו על השער פי שלושה מהיריבה אך נאלצו להסתפק בנקודה. במחזור הבא תארח מוליכת הסרייה א' את סלטיק האחרונה בבית, כאשר ליל תפגוש את ספרטה פראג. לצ'כים שש נקודות והם לחלוטין בתמונת ההעפלה לשלב הבא.

שחקני מילאן חוגגים. לצערם היתרון לא הספיק | DENIS CHARLET/POOL/AFP via Getty Images

צפו בתקציר

בראגה – לסטר 3:3

קצב נהדר, שישה שערים ודרמה גדולה עם שני שערים בתוספת הזמן. המשחק בין בראגה ולסטר בהחלט התעלה על הציפיות. עלי אלמוסרתי כבש בדקה החמישית בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה, הארווי בארנס השווה בבעיטה אדירה כעבור ארבע דקות. הפורטוגלים עלו שוב ליתרון משער של פאוליניו אחרי בישול גדול של ריקרדו הורטה (24), אלא שג'יימס מדיסון בישל את ללוק תומאס (79).

ואז החלה הדרמה. פראנסרג'יו כבש באלגנטיות אחרי מתפרצת גדולה של המארחת (90+1) אלא שהמילה האחרונה הייתה שייכת לג'יימי וארדי שזרק את עצמו לכדור רוחב של מארק אולברייטון בתום התקפה מסודרת ומנע הפסד (90+5)

ג'יימי וארדי חוגג עם שחקני לסטר | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Images

טוטנהאם – לודוגורץ 0:4

מוליכת הפרמיירליג הגאה לא התקשתה גם ללא הארי קיין ויונג מין סון שקיבלו מנוחה. קרלוס ויניסיוס שקיבל הזדמנות בחוד ההתקפה ענה עם צמד כבר במחצית הראשונה, שערי הבכורה שלו במועדון. בדקה ה-16 הוא כבש בקלילות באחד על אחד מול השוער אחרי טעות של אחד משחקני ההגנה, ובהמשך דחק לרשת אחרי פרגון של דלה עלי שפתח בהרכב.

הארי ווינקס כבש שער ענק מ-50 מטר בדקה ה-63 כשזיהה את השוער עומד קצת מחוץ לשער ושיגר כדור קשתי נפלא מעליו. לוקאס מורה כבש את השער הרביעי בדקה ה-73, כשנהנה מפרגון של ויניסיוס. למרות הניצחון הקליל, הספרס מדורגים רק במקום השני אחרי אנטוורפן של ליאור רפאלוב, ולא הבטיחו את העפלתם לשלב הבא.

הארי ווינקס חוגג שער נדיר עם שחקני טוטנהאם | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images

ניס – סלביה פראג 3:1

הצ'כים, שייארחו את הפועל באר שבע במחזור הבא, רשמו ניצחון שלישי ברציפות באירופה ומחזיקים במקום הראשון בבית. אונדריי לינגר כבש שער ענק בבעיטה לחיבורים בדקה ה-15. פטר אולאייניקה

אמיר גוירי כבש את השוויון בדקה ה-61 אחרי שדחק כדור שחזר מהקורה, אך הצ'כים הציגו בליץ ב-11 דקות וסגרו עניין פטר אולאייניקה כבש בנגיחה לאחר כדור קרן, ועבדאללה סימה הוסיף נגיחה נוספת וקבע את תוצאת המשחק רבע שעה לסיום.

קלוז' – רומא 2:0

הג'ילארוסי הבטיחו את המקום בשלב הבא עם ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות. אדין דז'קו חזר לסגל ופתח על הספסל. אחרי מחצית מאופסת נהנתה האורחת משער עצמי מוזר של החלוץ גבריאל דבלויו. בדקה ה-67 האיטלקים סגרו עניין עם פנדל מוצלח של ג'ורדן ורטו.

נאפולי – רייקה 0:2

אבל כבד על נפל על נאפולי עם הידיעה אתמול על מותו של דייגו ארמנדו מראדונה. הקבוצה הצליחה לשים בצד את הקושי על מותו של אגדת העבר והשיגה ניצחון. לפני המשחק היה האירוע המרגש, חלוקת כבוד לאיש שהמגרש ייקרא בעתיד על שמו. לורנצו אינסינייה הניח פרחים מחוץ לאחד היציעים, האוהדים שרו לדייגו מחוץ למגרש וכל שחקני נאפולי עלו למשחק עם חולצות עם הכיתוב מראדונה 10.

האיטלקים נהנו משער עצמי בדקה ה-41. רבע שעה לסיום, הירבינג לוזאנו נהנה מבישול של מחליף אחר, לורנצו אינסינייה, כדי לכבוש את ה-0:2. הקבוצה של גנ'ארו גאטוסו ראשונה בבית עם תשע נקודות אם כי לריאל סוסיאדד ואלקמאר שנפרדו בתיקו מאופס בהולנד – שבע נקודות, ועל כן הבית יישאר פתוח ודרמטי.

שחקני נאפולי במחווה לדייגו מראדונה | Francesco Pecoraro/Getty Images
שחקני נאפולי עם החולצה לזכרו של דייגו מראדונה | SSC NAPOLI/SSC NAPOLI via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי