ערב מלא ברגשות בנאפולי, מרטנס התנצל בפני מראדונה

בעיצומו של האבל, הקבוצה מדרום איטליה נפרדה מגדול שחקניה אי פעם במשחק נגד רייקה. מלך השערים בכל הזמנים: "לא תקין שהזכירו אותי עמו באותו משפט". גאטוסו: "דייגו גרם לדור שלם לחלום, מקווים להקדיש לו תואר"

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)

ערב עמוס ברגשות עבר על נאפולי אמש (חמישי). האיטלקים רשמו ניצחון שלישי רצוף בליגה האירופית כשגברו 0:2 על רייקה, אולם סיפור המשחק נגע כמובן ליממה הקשה שעברה על המועדון עד לשריקת הפתיחה, בעקבות מותו המצער של הסמל הכי גדול בתולדות הקבוצה והעיר: דייגו ארמנדו מראדונה.

אחרי שראש העיר אישר כי אצטדיון הסן פאולו יעבור להיקרא בשמו של מספר 10 האגדי, אוהדי הקבוצה התקבצו בהמוניהם מחוץ לשערי האצטדיון וקראו בשמו של הכדורגלן המנוח. שחקניו של ג'נארו גאטוסו ערכו חימום לצלילי השיר המזוהה עם אחד הרגעים הסימבוליים של דייגו, "Live is Life", כשבעלייה לכר הדשא לקראת שריקת הפתיחה, כולם לבשו חולצות עם הספרה 10 על הגב ושמו של מראדונה.

אחרי הניצחון על היריבה הקרואטית, גאטוסו סיפר ל'סקיי איטליה': "יש לי המון זיכרונות מדהימים מדייגו. ישבנו לארוחת ערב כמה פעמים. הוא הלך לעולמו, אבל לא ימות לעולם, כי הוא היה אדם יוצא דופן. הוא עשה טעויות בחיים, אבל כולם טועים. אפילו אתמול, כשנסעתי בעיר, אפשר היה להרגיש אווירה שונה לגמרי. דייגו הגיע מכוכב אחר והוא יחיה לנצח, כמו כל האגדות. אני מקווה שהוא יגיד שלום לאחותי שם למעלה. הדבר היחיד שאני מתחרט עליו, הוא שמעולם לא יצא לי לתקל אותו על המגרש".

"חובתנו להמשיך הלאה", הוסיף מאמנה של נאפולי, "אנחנו מקווים להקדיש תואר לזכרו בהקדם האפשרי. דייגו לא היה האיש שזכה באליפות, הוא היה השחקן הכי טוב בעולם שלבש את החולצה של נאפולי, ייצג את העיר הזו וגרם לדור שלם לחלום כשכל הגביעים הלכו לקבוצות מהצפון".

דריס מרטנס הבלגי, שלא גדל בעיר כמובן, דיבר על התחושות שחווה בעלייה למשחק עם החולצה של מראדונה, בזמן שהלוויה של גדול שחקני נאפולי בכל הזמנים התקיימה בארגנטינה. "זה היה נורא עבורי, כך שאני רק יכול לדמיין איך אלה שחיו בנאפולי בתקופה שלו הרגישו", אמר מרטנס ל'סקיי'. "הייתה לו השפעה כל כך גדולה על העיר הזו ועל כל אחד בדרום איטליה. אני רוצה להישאר חיובי ולהתרכז בזיכרונות שלי מאדם חייכן שאהב כדורגל".

לאחר המשחק, מרטנס, שעקף אשתקד את מראדונה בטבלת הכובשים של נאפולי בכל הזמנים, התנצל על כך בפוסט באינסטגרם: "התנצלתי בפניו, כי השם שלי הוזכר במשפט אחד ביחד עם שלו, וזה לא תקין. הוא היה ותמיד יהיה יחיד במינו. היה קשה ללבוש את החולצה הזאת. במובנים מסוימים זה תמיד היה חלום, אבל לא בצורה הזו".

שחקני נאפולי בדקת הדומייה | Francesco Pecoraro/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי