שני ניצחונות על ריאל, מנור לוהט ומסורת מפוארת: מי את שחטאר

אלופת אוקראינה בארבע השנים האחרונות, שגברה פעמיים על אלופת ספרד וזכתה בליגה האירופית ב-2009 - מציבה למכבי תל אביב אתגר ענק. קשר נבחרת ישראל הוא מלך שערי הקבוצה עם חמישה. היתרון: פגרת חורף בת חודשיים

(גודל טקסט)

היריבה הבאה של מכבי תל אביב, זו שעומדת בינה לבין שלב שמינית גמר הליגה האירופית: שחטאר דונייצק היא קבוצת פאר גדולה באוקראינה שבה משחק כמובן מנור סולומון, קשר הכנף של נבחרת ישראל. לזכותה 13 אליפויות ויותר ממחציתן – שמונה ליתר דיוק – הגיעו בעשור האחרון, כאשר בארבע השנים האחרונות היא השאירה אבק למתחרות. רק לדינמו קייב יש יותר אליפויות (15). ב-12 עונות סיימה שחטאר במקום השני.

הכתומים-שחורים רשמו שלב בתים טוב בליגת האלופות, כשגברו פעמיים על ריאל מדריד – הם הובילו 0:3 במשחק בספרד וניצחו 2:3, כאשר מנור סולומון כבש את השלישי, והיממו אותה שוב באוקראינה עם 0:2, שוב בעזרת שער של מנור סולומון שעלה מהספסל באותו משחק. בין לבין, שחטאר ספגה 10 שערים נגד בורוסיה מנשנגלדבאך ובמחזור הסיום סיימה בתיקו מאופס נגד אינטר ששלח אותה לליגה האירופית.

אלופת אוקראינה הגאה כבר זכתה במפעל השני בחשיבותו באירופה אי שם ב-2009, כשגברה 1:2 על ורדר ברמן בגמר. אשתקד היא הודחה בחצי הגמר אחרי תבוסה לא נעימה 5:0 נגד אינטר, אך אין ספק שהיא פיתחה מסורת אירופאית מפוארת. גם ב-2015/16 הגיעה לחצי הגמר והודחה על ידי סביליה, שהמשיכה לזכייה בתואר.

מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בליגה המקומית מדורגת שחטאר במקום השני בטבלה, במרחק ארבע נקודות מהמוליכה דינמו קייב, אם כי יש לה משחק חסר – משחקה מאמש נדחה. היא היחידה שלא הפסידה בליגה ורשמה שבעה ניצחונות לצד חמש תוצאות תיקו. האוקראינים יוצאים לפגרת חורף ארוכה, שתימשך לא פחות מחודשיים, מה שיכול לעזור אולי לצהובים. משחקם הבא ייערך רק ב-13 בפברואר נגד קולוס קובאליבקה המקומית.

סולומון מחזיק ברקורד נפלא והוא מלך שערי הקבוצה העונה עם חמישה שערים בכל המסגרות ב-966 דקות בלבד. אחריו מדורגים אלאן פטריק החלוץ ו-ויקטור קובאלנקו, שכבש ארבעה. ג'וניור מוראיס הציג גם הוא יכולת טובה העונה, אם כי הוא פצוע, זכר להיתקלות עם רפאל וראן במשחק נגד ריאל מדריד. דנטיניו, טטה, טייסון ומרלוס יוצרים תחרות גדולה מאוד בהרכב.

ההיסטוריה מספרת שסולומון כבר זהר נגד מכבי תל אביב: זה קרה בעונת 2016/17, אז כבש שער והוסיף בישול בתוספת הזמן כדי להוביל את מכבי פתח תקווה לניצחון 1:2 במחזור הלפני אחרון באותה עונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי