איזו השפלה: טוטנהאם הובסה 3:0 בזאגרב והודחה מהליגה האירופית

יתרון שני שערים לא הספיק לקבוצה של מוריניו מול שלושער נפלא של אורשיץ', שהכריע בדקה ה-106. ארסנל, ויאריאל ואייאקס גם הן ברבע הגמר. גרינפלד הרחיק את שחקן ריינג'רס על עבירה פראית, סלביה ניצחה 0:2 ועלתה

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר הוכרע הערב (חמישי) בליגה האירופית, שם נסגרה תמונת העולות לרבע הגמר. בעוד, כצפוי, שחטאר דונייצק הודחה נגד רומא אחרי שהגיעה למשחק הגומלין עם בור גדול מדי של 0:3, וארסנל עברה את אולימפיאקוס למרות הפסד ובזכות הניצחון 1:3 במשחק הראשון, הרי שטוטנהאם של ז'וזה מוריניו הובכה ובגדול כשהובסה 3:0 על ידי דינמו זאגרב והודחה בתום הארכה.

גרנאדה עשתה היסטוריה ובעונת הבכורה באירופה העפילה אף היא לרבע הגמר על חשבון מולדה, ויאריאל ואייאקס השלימו ניצחונות כפולים על דינמו קייב ויאנג בויז בהתאמה וסלביה פראג שמה קץ לעונה האירופית של ריינג'רס. הגרלת רבע וחצי גמר הליגה האירופית תתקיים מחר (שישי) כמובן (14:00, שידור ישיר בספורט2)

דינמו זאגרב – טוטנהאם 0:3

שבוע מהגיהנום עבר על טוטנהאם של ז'וזה מוריניו. אם ההפסד המתסכל בדרבי לארסנל (2:1) לאחר שהוליכה, לא הספיק, הרי שהגיעה הדחה סופר-מפתיעה ומבישה בשלב שמינית גמר הליגה האירופית. הספרס איבדו כל סיכוי, כנראה, להעפיל לליגת האלופות בעונה הבאה. מי האמין שכך ייראו פני הדברים אחרי הניצחון 0:2 בלונדון במשחק הראשון?

על אף היתרון, מוריניו כנראה הריח את הסכנה, לא הקל ראש ביריבה ופתח עם הקפטן הארי קיין בחוד ההתקפה כשמאחוריו לוקאס מורה, דלה עלי ואריק למאלה שכבש את השער הנפלא בראשון. סמוך לשריקה, הקפטן הגיע למצב מצוין אך החמיץ מול השוער, ושער חוץ זה בדיוק מה שהיה חסר לתרנגולים. גארת' בייל עוד עלה מהספסל בדקה ה-60 אבל השער נפל דווקא בצד השני. זה היה ערב של כוכב אחד.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1038319
קיין חסר אונים

החלוץ מיסלאב אורשיץ' הגיע לערב הזה עם שני שערים באירופה וסיים אותו כאלוף אמיתי עם חמישה, כשכבש שלושער (השחקן השני בלבד שכבש שלושער נגד הספרס – הקודם שעשה זאת היה סרג' גנאברי. בדקה ה-62 הוא נכנס לקצב כשכבש שער קל.

בדקה ה-83 הוא אפילו שיפר את הביצועים עם בעיטה אדירה שלא הותירה שום סיכוי ללוריס. המארחת המשיכה בטירוף בעוד לספרס רעדו הרגליים בדרך להארכה והשינויים של מוריניו פשוט לא עזרו. בדקה ה-106 הגיעה הסטירה המצלצלת. אורשיץ' חתך לאמצע נהדר, חלף על פני שחקני ההגנה ופילס דרך בקלות מרגיזה אפילו וכבש שער נפלא בבעיטה לחצי גובה. הערב המתסכל נמשך כשתוך דקה החמיצו בייל וקיין ממצבים קורצים. הספרס שרק במקום השמיני בטבלה ינסו להתאושש במשחק לא קל בווילה פארק ביום ראשון.

חגיגה גדולה של הקרואטים | Jurij Kodrun/Getty Images
דינמו זאגרב בטירוף | Jurij Kodrun/Getty Images
מה מוריניו יגיד עכשיו? | Jurij Kodrun/Getty Images
ז'וזה מוריניו | Jurij Kodrun/Getty Images

ארסנל – אולימפיאקוס 1:0

היוונים ידעו שהם חייבים לכבוש שלושה שערים כדי לעלות. פייר-אמריק אובמיאנג שפתח רק על הספסל בניצחון בדרבי בשל עבירת משמעת – חזר ל-11 של מיקל ארטטה אך דווקא האורחת כבשה ראשונה כשבדקה ה-51 יוסף אל ערבי העלה את הקבוצה ליתרון כשחתם התקפה מתפרצת בבעיטה יפה לרשת. אך זה היה מעט מדי עבור אולימפיאקוס.

האורחת נותרה בעשרה שחקנים בדקה ה-82, כאשר אוסיינו בה קיבל שני כרטיסים צהובים אחד אחרי השני. תותחנים אמנם נוצחו לראשונה אחרי חמישה משחקים בכל המסגרות אבל הצליחו לנקום ביריבה שהדיחה אותם מהליגה האירופית בעונה שעברה (בשלב 32 האחרונות).

יוסף אל עראבי | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images

ריינג'רס – סלביה פראג 2:0

לא מכבר הקבוצה של סטיבן ג'רארד הבטיחה זכייה באליפות סקוטלנד ובזכות כך הייתה אמורה להתפנות לתחרות בזירה האירופית, אך דווקא לאחר שהשיגה 1:1 מבטיח בחוץ במשחק הראשון, ריינג'רס נכנעה בגלאזגו וסיימה את דרכה בליגה האירופית. פיטר אולאינקה הבקיע את הראשון של הצ'כים בדקה ה-14. האירוע הבולט היה בדקה ה-62 כשקמאר רוף איחר למאבק על כדור ובעט בפראות בפניו של השוער אונדריי קולאר. אוראל גרינפלד, שניהל את ההתמודדות, שלף אדום ישיר לעבר רוף שבע דקות אחרי שהשחקן עלה מהספסל, בזמן שקולאר נזקק לטיפול והוחלף בסופו של דבר.

בדקה ה-73 גם לאון באלוגון הורחק בשורות הכחולים שנותרו בתשעה שחקנים ואיבדו כל סיכוי. מי שדאג לנעוץ את המסמר האחרון היה ניקולאי סטאנצ'ו הרומני, שכבש את השני לזכות סלביה פראג ונתן את האות לחגיגות.

העבירה הפראית של רוף על קולאר | ANDREW MILLIGAN/POOL/AFP via Getty Images
קולאר מטופל על הדשא | ANDREW MILLIGAN/POOL/AFP via Getty Images

ויאריאל – דינמו קייב 0:2

ה"צוללת הצהובה" ניצחה את מוליכת הליגה האוקראינית בדיוק באותה התוצאה שבה עשתה זאת לפני שבוע והבטיחה את מקומה ברבע הגמר. דינמו תתרכז כעת בשמירה על הפסגה בליגה, כאשר שחטאר ומנור סולומון דולקים אחריה. ג'רארד מורנו כבש צמד לזכות ויאריאל בדקות 13 ו-36.

מולדה – גרנאדה 1:2

שער עצמי של הבלם חסוס ואייחו בדקה ה-29 הלחיץ מאוד את הספרדים שהגיעו למשחק עם יתרון 0:2, אך הקבוצה, בעונת הבכורה שלה באירופה – המשיכה הלאה על אף הפסד 2:1. רוברט סולדאדו המחליף היה זקוק לשמונה דקות בלבד כדי לכבוש שער חוץ יקר אחרי בנגיחה אחרי בישול של ינגלך הררה (72). ארליג הסטד כבש שער ניצחון לצ'כים בפנדל בדקה ה-90 אך הם נותרו רק עם מחמאות.

רוברטו סולדאדו חוגג | ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

יאנג בויז – אייאקס 2:0

אלופת הולנד הגיעה עם יתרון 0:3 מבטיח מהמשחק הראשון ולא התקשתה להשלים את המלאכה בגומלין, בדרך לניצחון חמישי רצוף בכל המסגרות. דושאן טאדיץ' בישל לדויד נרס בדקה ה-21 ובדקה ה-49 הבקיע במו רגליו מהנקודה הלבנה.

שחקני אייאקס חוגגים | Rico Brouwer/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי