בחמישי: מנצ'סטר יונייטד בגרנאדה, ארסנל החבולה נגד סלביה פראג

רבע הגמר ייצא לדרך והאנגליות במוקד. ראשפורד כשיר ויפתח בשורות השדים האדומים, מנגד טירני ככל הנראה גמר את העונה ויחסר לתותחנים מול הצ'כים. וגם: אייאקס תתארח ברומא, דינמו זאגרב המפתיעה בוויאריאל

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר של הליגה האירופית יחל מחר, כאשר ארבעה משחקים ייערכו במקביל (חמישי, החל מ-21:50 בחבילת הערוצים של ספורט1). במוקד, הקבוצות האנגליות ינסו להכריע את המפגשים שלהן, כאשר מנצ'סטר יונייטד תתארח אצל גרנאדה הספרדית וארסנל תארח את סלביה פראג. וגם: אייאקס תארח את רומא, דינאמו זאגרב את ויאריאל.

גרנאדה – מנצ'סטר יונייטד (21:50, ישיר בספורט2)

החבורה של אולה גונאר סולשיאר תגיע למשחק החוץ בספרד בכושר טוב לאחר שלא הפסידה בעשרת משחקיה האחרונים בפרמיירליג. השדים האדומים ינסו להשיג מקדמה לקראת משחק הגומלין באולד טראפורד, וייאלצו גם הפעם להסתדר עם רשימת חיסורים: אנתוני מרסיאל ופיל ג'ונס ימשיכו להיעדר, כאשר גם אריק באיי שנמצא חיובי לקורונה עדיין נמצא בחוף השנהב ולא ייקח חלק במפגש. לעומתם, מרקוס ראשפורד ואלכס טלס כשירים ויהיו חלק מהסגל לאחר שהתאוששו מפציעות.

מבחינה מקצועית, אדינסון קבאני צפוי לפתוח בחוד ההתקפה, כאשר מאחורי החלוץ האורגוואי שלא מצליח להציג את יכולת הכיבושים המוכרת שלו העונה, ישחקו ברונו פרננדס, פול פוגבה ומייסון גרינווד שכבש את שער הניצחון מול ברייטון השבוע. סולשיאר אמר היום במסיבת העיתונאים למשחק: "לקראת כל התמודדות אנחנו בוחרים את השחקנים המתאימים שינצחו עבורנו את המשחק. זה רק החצי הראשון של צמד המפגשים". בחלק האחורי, הארי מגווייר, ארון וואן-ביסאקה ולוק שואו צפויים לנסות ולעצור את שחקני ההתקפה הספרדיים.

מן העבר השני, גרנאדה, שהדיחה בסיבוב הקודם את נאפולי, תנסה להפתיע גם את יונייטד ותעלה בהרכב עם רוברטו סולדאדו הוותיק, כאשר גם חורחה מולינה ואנטוניו פוארטס צפויים לקבל את הקרדיט מהמאמן דייגו מרטינס פנס.

אולה גונאר סולשיאר | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

ארסנל – סלביה פראג (21:50, ישיר בספורט3)

לאחר שהדיחו את לסטר בשלב 32 האחרונות ואת ריינג'רס בשלב שמינית הגמר, הצ'כים רוצים להדיח עוד קבוצה מהאי הבריטי, כאשר הם יתארחו באצטדיון האמירויות למשחק הראשון מבין שניים. קבוצתו של מיקל ארטטה נחשבת לפייבוריטית מובהקת בהתמודדות, אך ברנדן רוג'רס, מנג'ר לסטר כמובן, בוודאי יסכים עם העובדה שאין לזלזל בחבורה הקשוחה של יינדריך טרפישובסקי.

בפן המקצועי, התותחנים צפויים לעלות בהרכב יחסית חזק כאשר בחוד ההתקפה ישחקו אלכסנדר לקאזט ופייר אמריק אובמיאנג. ארטטה ייאלץ להסתדר ללא רשימת שחקנים ארוכה במיוחד: בנוסף לדויד לואיז, אמיל סמית' רואו, גרניט שאקה, בוקאיו סאקה וקירן טירני הפצועים (האחרון צפוי להיות מושבת לפחות לשישה שבועות וכנראה גמר את העונה), גם מרטין אודגור סובב את הקרסול ולא ייכלל בסגל למשחק.

אצל הצ'כים, שבמחזור הפתיחה של שלב הבתים רשמו הפסד 3:1 להפועל באר שבע, יקוו לחולל הפתעה נוספת. מלך שערי הקבוצה במפעל העונה, עבדאללה דיפו סימה לו ארבעה שערים, יוביל את מוליכת הליגה הצ'כית.

אובמיאנג. ינסה לעזור לקבוצתו להשיג מקדמה | Sebastian Frej/MB Media/Getty Images

רומא – אייאקס (21:50, ישיר בספורט4)

בפעם האחרונה שבה הקבוצות נפגשו זו מול זו בשנת 2003, אנטוניו קסאנו הבקיע לאיטלקים והמשחק נגמר בתיקו 1:1. שנה לפני כן, במסגרת ליגת האלופות בעונת 2002/3, גבריאל באטיסטוטה השווה לאחר שער יתרון מוקדם של אייאקס שהבקיע זלאטן איברהימוביץ'. עם ההיסטוריה הזאת, שני מועדוני הפאר הללו יעלו מחר לכר הדשא ב"יוהאן קרויף ארנה".

עבור רומא, זכייה בליגה האירופית העונה יכולה להוות הזדמנות נהדרת להשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה, משום שבליגה המקומית היא לא צפויה לסיים בארבעת המקומות הראשונים כאשר נכון לעכשיו היא מדורגת במקום השביעי בלבד בטבלת הסרייה א'. מבחינה מקצועית, הזאבים ימשיכו להסתמך על בורחה מיוראל וקרלס פרס, כשלצידם יפתח לורנצו פלגריני.

מן הצד השני, אריק טן האח רוצה לעשות צעד נוסף ולזכות בתואר היוקרתי, כאשר הוא לא צפוי לבצע שינויים משמעותיים בהרכב. דושאן טאדיץ', דוד נרס ודייבי קלאסן יובילו את ההתקפה ההולנדית וינסו להוציא תוצאה טובה לקראת משחק הגומלין שייערך באולימפיקו.

ג'ורדן ורטו חוגג עם שחקני רומא | Paolo Bruno/Getty Images
אריק טן האח | ANP Sport via Getty Images

דינמו זאגרב – ויאריאל (21:50, ישיר בספורט1)

לאחר שהעיפו את טוטנהאם וז'וזה מוריניו בשמינית הגמר, הקרואטים רוצים להפתיע גם את הספרדים החזקים ולרשום העפלה סנסציונית לארבע האחרונות. קבוצתו של דמיר קרזנר תמשיך להתבסס על הכישרונות המקומיים שלה, כאשר מלך שערי הקבוצה העונה מיסלב אורסיץ' יפתח בהרכב ויחפש את שערו השישי במפעל.

אצל הצוללת הצהובה, פאקו אלקאסר יעלה ב-11 של אונאי אמרי, ולצידו ישחק כמובן ג'רארד מורנו, שהיום חוגג את יום הולדתו ה-29. החלוץ נמצא בכושר נהדר והוא במירוץ לכובש המצטיין בליגה הספרדית כאשר במאזנו כבר 19 שערים ב"לה ליגה" העונה. הספרדים רוצים לחזור לחצי גמר במפעל אירופי לראשונה מזה 15 שנים, אז הודחו בחצי גמר ליגת האלופות נגד ארסנל של ארסן ונגר.

מורנו בפוזה אופיינית העונה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי