צפו בתקציר: ארסנל ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 נגד סלביה פראג

התותחנים פתחו את רבע גמר הליגה האירופית ברגל שמאל לאחר משחק רע בבית. פפה כבש (86) לקראת הסיום עבור הלונדונים, אך נגיחה של הולאש (94) נתנה לצ'כים מקדמה גדולה לגומלין בשבוע הבא. 1:2 לרומא על אייאקס

(גודל טקסט)

בדומה לליגת האלופות, גם הליגה האירופית מתקרבת לשלבי ההכרעה. הערב (חמישי) יצאו לדרך המשחקים הראשונים משלב רבע הגמר. במקביל לניצחון 0:2 של מנצ'סטר בגרנאדה, ארסנל ספגה שער שוויון דרמטי וסיימה ב-1:1 בבית נגד סלביה פראג. בנוסף, רומא ביצעה מהפך בהולנד וניצחה 1:2 את אייאקס, ויאריאל ניצחה 0:1 בחוץ את דינמו זאגרב.

ארסנל – סלביה פראג 1:1

אחרי שספגה שלושה שערים בתבוסה 3:0 לליברפול במשחקה האחרון, ארסנל רצתה להתאושש הערב נגד סלביה ולהשיג לעצמה מקדמה לקראת הגומלין בצ'כיה (15.4), אך בפועל הסתבכו בגדול בעקבות טעות קשה בהגנה במהלך תוספת הזמן של המשחק.

כזכור, סלביה הפסידה להפועל באר שבע בתחילת העונה שלה בליגה האירופית והערב היא הגיעה לאמירויות כשהיא יודעת שאין לה מה להפסיד. מיקל ארטטה הפתיע לא מעט אנשים כאשר ספסל את פייר-אמריק אובמיאנג ופתח עם וויליאן, אלכסנדר לקאזט ובוקאיו סאקה בשלישייה הקדמית.

שחקני סלביה פראג חוגגים | John Walton/PA Images via Getty Images

רק לפני מספר הבעיטות לשער ניתן להבין מדוע התותחנים לא ניצחו את המשחק – מתוך 12 בעיטות לעבר השער הצ'כי, רק 2 הלכו לעבר המסגרת, כולל אחת בדקה ה-86 שהפכה לשער יתרון בזכות יכולת אישית נהדרת של ניקולא פפה המחליף. נראה שארסנל נרדמה בשניות הסיום וכדור קרן חד של סלביה הוביל לנגיחה חופשית של תומאש הולש בדקה ה-94, שגם סיימה את המשחק עם שער חוץ יקר מאוד עבור האורחת.

מהלך המשחק

דקה 86, 0:1 לארסנל! אובמיאנג הוביל מתפרצת וראה נהדר את הריצה של פפה, השחקן הכנף קיבל את הכדור ברחבה והקפיץ באומנות מעל השוער היריב.

ניקולא פפה חוגג | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

דקה 90+4, סלביה פראג חזרה ל-1:1! וואו, איזו דרמה באמירויות! כדור קרן של סלביה פגע ברגלו של פפה והגיע לעבר הולש, שנגח מקרוב את שער השוויון במשחק.

שחקני סלביה פראג חוגגים עם תומאש הולש | IAN KINGTON/AFP via Getty Images
שחקני ארסנל מאוכזבים | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

אייאקס – רומא 2:1

אחרי שהדיחה את שחטאר דונייצק של מנור סולומון בסיבוב הקודם, הקבוצה מבירת איטליה השיגה יתרון משמעותי מאוד לקראת הגומלין באולימפיקו בעוד שבוע ועשתה צעד גדול לעבר העפלה לחצי הגמר. בדקה ה-39 אמאדו דיאוורה שגה במסירה לאחור והעניק מתנה לדייבי קלאסן שדהר קדימה, ביצע דאבל-פס עם דושאן טאדיץ' ובעט פנימה כדי להעלות את אייאקס ל-0:1.

טאדיץ' היה יכול להכפיל את היתרון בדקה ה-53, אך החמיץ בעיטת עונשין מ-11 מטרים ושילם על כך תוך ארבע דקות בלבד. לורנצו פלגריני בעט ממצב נייח וקייל שרפן, השוער השלישי שפתח בעקבות ההשעיה של אנדרה אונאנה והפציעה של מרטן שטקלנבורג, השמיט את הכדור ואפשר לו לחצות את קו השער.

רוג'ר איבנז חוגג עם ג'יאנלוקה מאנצ'יני | JOHN THYS/AFP via Getty Images

כשנדמה היה שהמשחק ייגמר בתיקו, רוג'ר איבנז עט על הריבאונד אחרי קרן וכבש את השער שהשלים מהפך והעניק לרומא את הניצחון.

מהלך המשחק

דקה 39, 0:1 לאייאקס! קלאסן גנב לשחקני ההגנה של רומא את הכדור, התקדם לעבר השער בפעולה אישית נפלאה ומסר לטאדיץ', הסרבי החזיר לחברו שמצא את הרשת של פאו לופס.

דייבי קלאסן חוגג | JOHN THYS/AFP via Getty Images

דקה 53, החמצת פנדל של אייאקס: טאדיץ' הוכשל ברחבה על ידי רוג'ר איבנז, השופט הצביע על נקודת הפנדל באופן מיידי והיה בטוח בעצמו. טאדיץ' בעצמו ניגש לכדור אך בעט למרכז השער ואפשר ללופס לקלוט את הכדור.

דקה 57, רומא חזרה ל-1:1! דקות ספורות לאחר החמצת הפנדל, האיטלקים הגיבו עם כדור חופשי של פלגריני, אשר נכנס לרשת אחרי טעות קשה של השוער קייל סחרפן בן ה-21, שציין בכורה בליגה האירופית.

דושאן טאדיץ', פאו לופס | ANP Sport via Getty Images
שחקני רומא חוגגים עם לורנצו פלגריני | ANP Sport via Getty Images

דקה 87, 1:2 לרומא! האיטלקים השלימו מהפך במשחק לאחר שאיבנז ניצל הרחקה לא טובה של הגנת אייאקס, השלתט על הכדור עם החזה והפציץ את הרשת מתוך הרחבה.

דינאמו זאגרב – ויאריאל 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי