חמישי: ארסנל חוששת מהדחה, אייאקס מחפשת מהפך נגד רומא

אחרי ה-1:1 הביתי, התותחנים חייבים לכבוש בפראג, ארטטה קיבל "קריאה" להחזיר את אובמיאנג. ההולנדים זוכרים את ניצחונות החוץ הגדולים שלהם, מרטינס: "נגיע כדי לתקוף". יונייטד צפויה להשלים את המשימה מול גרנאדה

(גודל טקסט)

שבוע לאחר המשחקים הראשונים של רבע הגמר, מחר (חמישי) ייערכו משחקי הגומלין ותושלם תמונת ארבע המעפילות לחצי גמר הליגה האירופית. מנצ'סטר יונייטד במצב הטוב מכולן לאחר שהשיגה יתרון 0:2 על גרנאדה במשחק בספרד. ארסנל של מיקל ארטטה, מנגד, סיימה רק ב-1:1 ביתי נגד סלביה פראג ומקווה לא לסיים את העונה. אייאקס תקווה לבצע מהפך נגד רומא אחרי ההפסד הביתי (2:1) ו-ויאריאל מארחת את דינמו זאגרב.

מנצ'סטר יונייטד – גרנאדה (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט2)

השדים האדומים מרוצים מאוד מניצחון החוץ על גרנאדה אך יהיה עליהם להסתדר ללא הארי מגוויר, לוק שואו וסקוט מקטומיניי שיחמיצו את ההתמודדות בשל כרטיסים צהובים. אלכס טלס, אקסל טואנזבה ונמניה מאטיץ' צפויים להחליפם. לאור העובדה שגם דניאל ג'יימס בספק ואנטוני מרסיאל פצוע, הנורבגי שובר את הראש לגבי העמדה בכנף ימין. באנגליה חושדים שמרקוס ראשפורד לא התאמן ואולי לא כשיר למשחק. מעבר לכך, הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר ניצחה רק בשני משחקי בית באירופה העונה מתוך חמישה.

בינתיים, ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" החמיאו לקבוצה של סולשיאר על כך שהיא ממשיכה לנצח על אף שברונו פרננדס פחות בולט לאחרונה. "יונייטד כבר לא תלותית בו", נכתב. "הוא היה סולידי והזיז את הכדור היטב נגד טוטנהאם אך לא היה בין חמשת המצטיינים אפילו. ההופעות שלו לא חדות כמו בתחילת העונה". הסטטיסטיקה מראה זאת: ב-11 המשחקים האחרונים הוא כבש רק שני שערים והוסיף שני בישולים, רקורד דל ביחס לשחקן שכבש 36 ובישל עוד 22 ב-70 משחקים במועדון.

ברונו. בתקופה פחות טובה | ADRIAN DENNIS/POOL/AFP via Getty Images

נראה שהפורטוגלי פשוט סובל מעייפות. הוא שיחק 94.7% מהדקות של הקבוצה בליגה ו-82% בכל המסגרות, שווה ערך לכמעט 42 משחקים מלאים בעונה. ,הוא ישוב לעצמו במוקדם או במאוחר אך אם יונייטד תשמור על כושרה בינתיים זה מעודד מאוד, כפי שהיה נגד טוטנהאם בגישה קולקטיבית ולא להסתמך על יחידים".

סולשיאר אמר: "אנחנו צריכים לוודא שנעבור. אני תמיד בוחר הרכב שיוכל לנצח. זה אף פעם לא חיובי שלא כולם זמינים אבל מי שישחק מוכן לכך. ניכנס למשחק ונרצה לנצח. גרנאדה חזקה, ראינו אותם נגד קבוצות כמו ריאל וברצלונה, מומנטום חשוב בכדורגל. אנחנו רוצים לשפר את ההופעות שלנו. כמובן שיהיו שינויים, חלקם כפויים. אנחנו קבוצה עם הרבה צעירים שרוצים להשתפר וללמוד, יש לנו דרכים לקדם מנהיגים. אני לא מודאג. רוח הקבוצה חשובה. אני כן מרגיש שהקבוצה השתנתה והשתפרה בחודשים האחרונים".

על התקרית עם סון: "לכל מנג'ר יש ערכים מסוימים. כשהורחקתי מול ניוקאסל כשחקן חשבתי שעשיתי את הדבר הנכון עבור המועדון. פרגוסון זעם עליי אחרי המשחק – 'אנחנו לא מנצחים ככה במנצ'סטר יונייטד'. אנחנו רוצים לנצח לפי הספר".

אולה גונאר סולשיאר | Photo by ADRIAN DENNIS/POOL/AFP via Getty Images

על ג'סה לינגארד שרושם עונה נהדרת בווסטהאם: "הוא מבריק מאז שהגיע לשם. יכולנו לשמור עליו, אך הייתה לו הזדמנות לשחק יותר ולכן השאלנו אותו, ברונו משחק על העמדה שלו כך שהיה לא פשוט עבורו. נקבל אותו בחזרה ואני מקווה שיסיים את העונה טוב וייכלל בסגל ליורו". על חלון ההעברות: "אנחנו לא מתרכזים בזה אלא בסיום חזק של העונה. כל אחד יודע מה תפקידו ונרצה לבצע רכש בהקדם".

הספרדים חזרו לנצח בליגה אחרי זמן רב כשהפכו פיגור מול ויאדוליד לניצחון 1:2 דרמטי משערים של חורחה מולינה הוותיק וקיני. יאנחל הררה קיבל מנוחה וישוב ל-11 וכך גם רוברטו סולדאדו שנעדר מהמשחק האחרון בשל צהובים.

סלביה פראג – ארסנל (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט3)

הניצחון על שפילד יונייטד באמצע השבוע (0:3) היה בגדר רגיעה זמנית בלבד עבור התותחנים שספגו שער יקר במשחק הבית נגד הצ'כים (1:1) וחייבים לכבוש כדי להעפיל לחצי גמר הליגה האירופית. אחרת, הם יסימו את העונה. לאור המצב בליגה, זו תהיה הדרך היחידה שלהם לשחק באירופה בעונה הבאה. קיירן טירני ודויד לואיז ימשיכו להיעדר אך השאלה הגדולה היא לגבי חוד ההתקפה: האם הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג שוב לא ישחק?

החלוץ לא חווה עונה טובה, דווקא לאחר החוזה הגדול לו זכה הוא הבקיע רק 14 שערים בלבד. שחקן העבר, פול מרסון, טוען שלקבוצה יש "מקרה נוסף כמו עם מסוט אוזיל" בו שחקן שמרוויח שכר עתק יושב בצד, וקורא למיקל ארטטה להחזירו ל-11.

אובמיאנג מתוסכל על הספסל | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

"חבל שהם לא סיימו את ההתמודדות בשבוע שעבר. לא הייתי אומר לפטר את ארטטה אם הוא יודח, אבל יש הרבה שחקנים שהגיעו בהעברות עתק בשנים האחרונות והם עדיין במרכז הטבלה. אני לא יודע מה קורה עם אובמיאנג, המשחק נגד הצ'כים היה הכי חשוב של ארסנל העונה והוא לא שיחק. כעת הוא צריך לשחק בגומלין. גם אם הוא לא יעשה כלום חוץ מלהבקיע. ארסנל צריכה את הסקוררים שלה על המגרש. ארסנל זקוקה לכדורגל אירופי בעונה הבאה".

"אני לא יודע האם הוא ישחק, נראה היום ומחר באימונים מה קורה. אני מקווה שהוא ומרטין אודגור יוכלו להתאמן. אני שמח מאוד שמרטין אצלנו בקבוצה", אמר ארטטה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. ההערכות הן שאלכסנדר לקאזט שכבש צמד בראשון ימשיך בחוד, ומאחוריו ניקולאס פפה, בוקאיו סאקה שהתאושש מהפגיעה וגבריאל מרטינלי.

על העפלה לחצי הגמר: "זה מאוד חשוב עבור המועדון שלנו, הכל אינטרס קולקטיבי. חצי גמר מפעל אירופי זה בדיוק המקום בו המועדון צריך להיות ונעשה כמיטב יכולתנו כדי להיות שם. במשחקים כאלה השחקנים הגדולים צריכים להראות את רגעי הקסם. אף אחד לא חושב על זה שלא נהיה באירופה בעונה הבאה".

מרטין אודגור | Julian Finney/Getty Images

המאמן החמיא ליריבה: "אמרנו גם לפני המשחק הקודם שהתרשמנו מסלביה פראג ולא לחינם הם הגיעו רחוק במפעל. אנחנו הולכים לקרב אמיתי מחר". כשנשאל האם המשחק הראשון היווה קריאת השכמה, אמר: "היו לנו רגעםי טובים ואם היינו מבקיעים היינו מנהלים שיחה אחרת. נשארנו עם טעם מר, עלינו להיות יעילים".הצ'כים, מצדם, שהחלו את דרכם בשלב הבתים נגד הפועל באר שבע, חולמים על העפלה היסטורית לחצי הגמר לראשונה מאז עונת 1995/96. החלוץ יאן קוכטה שכבש 14 שערים העונה ימשיך בחוד. הקשר אקוב הרומדה ייעדר בשל פציעה.

רומא – אייאקס (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט4)

על אף ההפסד הביתי המסתכל (2:1), במוליכה ההולנדית חולמים על מהפך. הכתב דרק ברוקמן שמסקר את אייאקס הזכיר את ניצחונות החוץ הגדולים שלה נגד ריאל מדריד, יובנטוס ו-ולנסיה, "הם טריים בראש". מנגד, הוא ציין כי המשימה הפעם תהיה קשה מאוד. קייל סחרפן ימשיך בין הקורות ויקווה לשכוח מהטעות האיומה שלו במשחק הקודם, בזמן שמרטן שטקלנבורג עדיין פצוע.

טאדיץ'. אופטימיות באייאקס | DeFodi Images via Getty Images

הבלם ליסנדרו מרטינס אמר: "חבל שהפסדנו במשחק הקודם, תקפנו בלי הפסקה אבל עשינו טעויות איומות. הפנדל היה משנה הכל אבל זה חלק מהמשחק. הזהות שלנו לא תשתנה, נמשיך לתקוף וננסה להיות איתנים בהגנה. יש להם כמה שחקנים טובים מאוד כמו אדין דז'קו, פדרו, לורנצו פלגריני. אסור לנו לתת להם שטחים. זה מחמיא לי שיש עניין מהסרייה א', זו ללא ספק אחת מהליגות הטובות בעולם".

המארחת, מנגד, השיגה 0:1 קטן-גדול על בולוניה. בורחה מאיורל המשיך בעונה הנהדרת שלו אך נראה שגם שער הניצחון לא יעניק לו את חולצת ההרכב על חשבון דז'קו וכן הרקורד המעולה שלו במפעל. הנריך מחיטריאן חזר לשחק במחזור הליגה החולף אחרי חודש אך עדיין לא יקבל את חולצת ההרכב. ברונו פרס מושעה.

המאמן פאולו פונסקה צריך להתכונן למשחק במצב לא פשוט כשהשמועות על עתידו לא פוסקות. לפי דיווח בארץ המגף, הנהלת הג'ילארוסי נפגשה עם מאוריציו סארי לגבי העונה הבאה והוא המועמד הבכיר לאמן את הקבוצה. חוזהו של פונסקה עתיד להתחדש אוטומטית אם הקבוצה תשיג מקום בליגת האלופות.

בורחה מאיורל, אדין דז'קו | Massimo Insabato/Mondadori Portfolio via Getty Images

ויאריאל – דינמו זאגרב (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט1)

הצוללת הצהובה מגיעה עם יתרון 0:1 ממשחק החוץ ומקווה להעפיל לשלב חצי הגמר לראשונה מאז 2015/16. במחזור האחרון נכנעה הקבוצה של אונאי אמרי 2:1 לאוסאסונה בביתה, תוצאה שאם תחזור – תביא להדחתה. החלוץ ג'רארד מורנו שעלה מהספסל – ישוב ל-11 ויחפש את שערו ה-25 העונה. הוא היה זה שכבש את שער הניצחון בחמישי שעבר – מהנקודה הלבנה. הקרואטים, ששמרו שבוע נוסף על פסגת הטבלה המקומית, כבר הדיחו את טוטנהאם בשלב הקודם כך שאין לזלזל בהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי