ברונו התלוצץ, יונייטד שברה שיאים: המספרים האדירים מהשישייה

השדים האדומים פירקו 2:6 את רומא בחצי גמר הליגה האירופית ורשמו נתונים נפלאים. הקשר לאוהדים: "מקווה שלא הפסקתם לראות את המשחק במחצית". קבאני בשיאו, גרינווד בדרך להפוך לסמל ומה לא קרה מאז 1964?

(גודל טקסט)

אולה גונאר סולשיאר, מאמן מנצ'סטר יונייטד, מדבר כל הזמן בתקשורת על החשיבות הגדולה של זכייה בתואר. הנורבגי הסביר ששחקניו לא זכו ביותר מדי תארים, והנפת גביע תביא ניסיון, תפתח את הרעב של כולם ותיקח את המועדון צעד נוסף קדימה. ויש תואר אחד שהוא ממש בהישג יד – הליגה האירופית.

השדים האדומים עדיין לא רשמית בגמר, אבל אתמול (חמישי) סיפקו הצגה עם 2:6 גדול על רומא במשחק הראשון של חצי הגמר, אשר נערך באולד טראפורד, ובחמישי בשבוע הבא ייערך הגומלין באולימפיקו. כמובן שרק דבר הזוי ימנע מיונייטד להגיע לגמר, כך שהם כבר יכולים לחלום על הגביע.

קיבלנו משחק פשוט מרהיב והזוי אתמול, ללא ספק אחד ממשחקי העונה באירופה. יונייטד הובילה, רומא הפכה ל-2:1 וירדה למחצית ביתרון, כאשר היא באופן מוזר למדי נאלצה לבצע שלושה חילופים כבר במחצית הראשונה בעקבות פציעות. בשל העובדה הזו הג'אלורוסי לא יכלו לבצע שום חילוף בחצי השני, שכן השתמשו בכל שלוש הפעימות המותרות ב-45 הדקות הראשונות.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

המחצית השנייה הייתה הצגה אחת של יונייטד בדרך לשישייה הנפלאה. אדינסון קבאני הנהדר סיים עם צמד, שני בישולים ועוד פנדל שסחט. גם ברונו פרננדס כבש שני שערים ובישל פעמיים. פול פוגבה במשחק פנטסטי מצא את הרשת גם הוא, מייסון גרינווד חתם.

אז הנה קצת מספרים מהערב הגדול של השדים האדומים: זו הפעם הראשונה שיונייטד כובשת שישה שערים במשחק בודד במסגרת אירופית מאז שכבשה שביעייה לרשת של… רומא, ב-2007. כמו כן, היא הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים במשחק בודד בחצי גמר של מפעל אירופי מאז ריאל מדריד ב-1964.

ברונו הפך לשחקן השלישי בלבד בתולדות המועדון שכובש 20 פנדלים ומעלה. מקדימים אותו וויין רוני (27) ורוד ואן ניסטלרוי (28). קבאני, בגיל 34 ו-74 ימים, הפך למבוגר ביותר שכובש צמד בחצי גמר של מפעל אירופי גדול מאז פיליפ קוקו, שכבש צמד בגיל 34 ו-187 ימים במדי פ.ס.וו איינדהובן מול מילאן בחצי גמר ליגת האלופות ב-2004/05.

אדינסון קבאני | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

אגב קבאני, הוא לא סתם רקד על המגרש מול רומא, הוא פשוט אוהב לפגוש אותה. אחרי הצמד אתמול, החלוץ כבש 11 שערים ב-13 משחקים מול הג'אלורוסי. רק מול מונאקו (15), בורדו (12), גנגאן (12) וסנט אטיין (12) הוא כבש יותר בקריירה האירופית שלו.

וגרינווד? הילד הזה, שבדרך להפוך לסמל, כבש את שערו ה-27 בכל המסגרות עבור מנצ'סטר יונייטד. רק שני שחקנים כבשו יותר שערים ממנו עבור השדים האדומים לפני גיל 20 – ג'ורג' בסט (37) ונורמן וייטסייד (39). גרינווד יחגוג את יום הולדתו ה-20 באוקטובר ועד אז ינסה לשפר עמדות.

ברונו פרננדס התלוצץ בסיום המשחק כאשר העלה פוסט בחשבון הטוויטר שלו: "אני מקווה שלא הפסקתם לראת את המשחק במחצית". הכוכב הפורטוגלי התראיין אחרי הניצחון וסיפר: "התחלנו טוב את המחצית הראשונה ואז ספגנו פעמיים, אבל ידענו להישאר רגועים ומרוכזים ובמחצית השנייה עשינו את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב. מיד כשהגעתי ליונייטד הרגשתי בבית והרגשתי שמאמינים בי – וזה גורם לי לשחק במיטבי".

המאמן, סולשיאר, סיפר: "אנחנו יודעים שזה לא היה המשחק הטוב ביותר שלנו במחצית הראשונה, אבל חיפינו על זה במחצית השנייה. היינו חדים יותר, רצנו יותר, הרווחנו יותר כדורים והמסירות והסיומת שלנו היו מצוינות. אנחנו נמצאים בעמדה נהדרת לקראת הגומלין, אבל זה עדיין לא נגמר, אנחנו עוד לא בגמר. צריך לסיים שם את העבודה".

מייסון גרינווד | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי