הפתעה: ז'וזה מוריניו מונה למאמן רומא, יחליף את פונסקה בקיץ

המאמן שפוטר לאחרונה מטוטנהאם יחזור לארץ המגף לראשונה מאז הוביל את אינטר לזכייה בטרבל ב-2010. הוא יחליף את בן ארצו, שצבר נקודה בלבד בארבעת המחזורים האחרונים והובס 6:2 על ידי יונייטד בליגה האירופית

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

חדשות מרעישות מארץ המגף: רומא הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי כי החל מהעונה הבאה, מאמן הקבוצה יהיה לא אחר מאשר ז'וזה מוריניו, שחתם על חוזה לשלוש שנים במועדון, עד תום עונת 2023/2024. הודעה זו מגיעה שעות בודדות לאחר שנודע כי המאמן הנוכחי, פאולו פונסקה, יסיים את דרכו בסיום העונה.

מוריניו, שפוטר מטוטנהאם רק לפני כשבועיים, כבר מצא תחנה חדשה. בקדנציה הקודמת בה אימן באיטליה, הוא הוביל את אינטר לזכייה בשתי אליפויות, ולזכייה בליגת האלופות, שהשלימה טרבל היסטורי בעונת 2009/10. לאחר המינוי, הוא הגיב לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני רוצה להודות למשפחת פרידקין שבחרה בי להוביל את המועדון ולהיות חלק מהחזון שלו. יש פה את השאפתנות שתמיד הניעה אותי, וביחד אנחנו רוצים לבנות פרויקט לשנים הקרובות".

המאמן הנוכחי, פאולו פונסקה, יסיים את יסיים תפקידו על הקווים של הג'אלורוסי בתום העונה הנוכחית, כפי שהודיעה הקבוצה מוקדם יותר היום. הקבוצה מבירת איטליה רשמה לאחרונה רצף של תוצאות גרועות וצברה נקודה בלבד בארבעת המחזורים האחרונים בסרייה A, אך השפל הגיע בחצי גמר הליגה האירופית, שם מנצ'סטר יונייטד הביסה אותה 2:6 ביום חמישי האחרון.

לאחר שבין המחזור השמיני למחזור ה-26 רומא שמרה במשך רוב הזמן על המקום השלישי או הרביעי בטבלה, הקבוצה של פונסקה איבדה גובה וכעת היא מדורגת שביעית כשנותרו ארבעה משחקים לסיום העונה, כאשר ססואולו נמצאת בפיגור של שתי נקודות בלבד ממנה ועוד עשויה להעפיל במקומה למוקדמות הליגה האזורית – המפעל האירופי החדש שייפתח בעונה הבאה.

המאמן הפורטוגלי בן ה-48 הוחתם על ידי הג'אלורוסי בקיץ 2019 והגיע משחטאר דונייצק האוקראינית, אותה הוביל לדאבל מקומי בכל שלוש עונותיו כמאמנה. נשיא רומא דן פרידקין מסר בהודעה על פיטוריו: "בשם כולם ברומא, אנו רוצים להודות לפאולו פונסקה על העבודה הקשה והמנהיגות שהראה במשך השנתיים הללו. פאולו ניווט את הקבוצה דרך שינויים רבים, כולל מגפת הקורונה וחילופי בעלים, והוא עשה זאת בנדיבות, בהוגנות ובאופי גדול. אנו מאחלים לו את הטוב ביותר בעתיד ובטוחים שיביא ערך מוסף פנטסטי לאן שלא יגיע".

פונסקה עצמו אמר: "בשנתיים הללו חווינו עליות וירידות, אבל תמיד נתתי את המיטב שלי עבור המועדון הזה ועבור העיר הזו, שקיבלה אותי נהדר. אני רוצה להודות לכל אוהדי רומא, לאנשים שעובדים איתנו בטריגוריה, לשחקנים ולאלה שתמכו בנו לאורך הדרך, בייחוד דן וראיין פרידקין על התמיכה הבלתי פוסקת מאז הגעתם ולמנהל המקצועי טיאגו פינטו, מקצוען משכמו ומעלה שאני מאחל לו את הטוב ביותר בדרכו במועדון הזה. עדיין נותרו לנו משחקים חשובים לנצח העונה ואנו ניתן את המקסימום כרגיל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי