חצי גמר על כל הקופה עבור ארסנל: "יש שחקנים שיעזבו בקרוב"

התותחנים חייבים לנצח אחרי הפסד 2:1 במשחק הראשון בוויאריאל (חמישי, החל מ-21:50 בספורט1). אובמיאנג צפוי לפתוח, ספק אם לקאזט וטירני ישובו לסגל ודויד לואיז עשוי להפתיע. אמרי יחגוג על חשבון האקסית?

קבוצות: ארסנל ויאריאל
(גודל טקסט)

ויאריאל ניצחה 12 מ-13 המשחקים שלה העונה בליגה האירופית, המשחק היחיד בו היא מעדה היה בבלומפילד ב-1:1 נגד מכבי תל אביב, ואם היא תצליח לשמור על הנתון המדהים הזה היא תהיה בוודאות בגמר הליגה האירופית. גם תיקו יספיק לה אחרי ניצחון 1:2 בשבוע שעבר, אבל "הצוללת הצהובה" של אונאי אמרי ניצבת מול המשוכה הכי קשה שהיא פגשה העונה במפעל האירופי – משחק חוץ בלונדון נגד האקסית של אמרי, ארסנל (חמישי, החל מ-21:50 בספורט1).

ארסנל שבה ביום ראשון מניוקאסל עם שלוש נקודות הודות ל-0:2 במסגרת המחזור ה-34 בפרמיירליג, עלתה למקום התשיעי ועצרה רצף של שלושה משחקים בליגה ובאירופה ללא ניצחון, אבל אם החבורה של מיקל ארטטה לא תנצח גם מחר, היא תסיים עונה מסויטת נוספת – שוב בלי תואר וכנראה שגם בלי כרטיס לאירופה בעונה הבאה. לא כל ניצחון יספיק לארסנל, כי 1:2 יוביל את המשחק להארכה והיא למעשה צריכה 0:1 קטן או כל ניצחון אחר בהפרש של שני שערים ומעלה.

בשבוע שעבר בוויאריאל התייצבה ארסנל בסגל חסר במיוחד, בין השאר ללא אלכסנדר לקאזט הפצוע ועם הכוכב פייר אמריק אובמיאנג היה על המגרש רק בחמש הדקות האחרונות מכיוון שעוד היה בשלבי החלמה אחרונים ממלריה, אבל מחר הגבוני כבר יעלה בהרכב אחרי שבישל וכבש בתחילת השבוע וגם לקאזט והמגן קיירן טירני ערכו אימון מלא אתמול ועשויים להתלבש ולעלות מהספסל במשחק הקריטי, על אף שארטטה צינן את האפשרות הזו וטען שהוא לא חושב שהם ישחקו.

ארסנל בוודאות תחסר מחר את דני סבאיוס המורחק, אולם ארטטה סירב לשלול אפשרות שגם הבלם הפצוע דויד לואיז יחמיץ את המפגש ("הוא תמיד רוצה לשחק", אמר עליו היום). לעומתם, מי שבוודאות יפתחו הם תומאס פארטיי ובוקאיו סאקה שזכו למנוחה השבוע בליגה וקיימת התלבטות בין מרטין אודגור שהותיר את הפציעה מאחוריו ופתח בספרד בשבוע שעבר וגם ביום ראשון בניוקאסל לבין גבריאל מרטינלי הברזילאי.

פייר אמריק אובמיאנג | Lindsey Parnaby – Pool/Getty Images

ארטטה התייצב הבוקר למסיבת עיתונאים ודיבר לקראת המפגש מול ויאריאל ומאמנה שאותו הוא החליף באצטדיון האמירויות: "אראה את כולם היום באימון ואחליט לגבי הסגל. אני אחראי לשמור על השחקנים שלי וצריך לדעת להוציא מהם את המקסימום. לפעמים אנשים מעבירים ביקורת או מדברים בלי לדעת את כל הפרטים".

ארטטה הפתיע כשנשאל כיצד הדחה בחצי הגמר – או עלייה לגמר – יכולה להשפיע על העונה הבאה: "אני לא יודע לומר, זה קשה להתייחס לשאלה כזו עכשיו. מה שבטוח זה שניצחונות תמיד עוזרים וזו הדרך הכי טובה להיערך לדברים. זה נכון שיש שחקנים שיעזבו אותנו בקרוב מסיבות שונות, אבל אני רואה עד כמה גם להם חשוב להעפיל לגמר ועד כמה הם רוצים את זה".

דני סבאיוס | David Ramos/Getty Images

אלפי אוהדי ארסנל, שמחו מחוץ לאמירויות בשבוע שעבר נגד הבעלים סטן קרונקי, צפויים להגיע גם מחר למגרש, אבל הפעם לצורך מפגן תמיכה בשחקנים. ארטטה אמר על כך: "זה יהיה נהדר אם הם יגיעו לעודד אותנו בחוץ. האוהדים חסרים לנו מאוד ואנחנו זקוקים להם, אני בטוח שאם השחקנים ירגישו שהקהל מאחוריהם אז זה יעזור לנו להתקרב למטרה להעפיל לגמר".

בשורות ויאריאל, אטיין קאפו, אקס ווטפורד שמכיר היטב את הכדורגל האנגלי, ייעדר זכר לכרטיס האדום שספג בשבוע שעבר ושחקן נוסף שנמצא בספק הוא הבלם הארגנטינאי חואן פוית', שמושאל לצוללת הצהובה מטוטנהאם, היריבה המושבעת של ארסנל, אך נפגע במשחק הראשון וטרם ברור אם יהיה כשיר. מצד שני, אמרי יהיה מסופק מכך שפאקו אלקאסר, פרוויס אסטופיניאן ורובן פניה כשירים ועומדים לרשותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי