קבאני מטריף את יונייטד, סולשיאר: "יכול היה להיגמר 6:8 לרומא"

השדים האדומים העפילו לגמר ראשון תחת המאמן הנורבגי למרות הפסד 3:2 לג'אלורוסי. החלוץ עם נתונים מדהימים, המאמן החמיא לדה חאה והתאכזב מהיכולת. גרינווד נכנס לספרי ההיסטוריה ומה קרה לראשונה אחרי 20 שנה?

(גודל טקסט)

כנראה שמשהו במאצ'אפ בין מנצ'סטר יונייטד לרומא מייצר גולים, והרבה. אחרי שהשדים האדומים רשמו 2:6 ענק באולד טראפורד בשבוע שעבר בחצי הגמר הראשון של הליגה האירופית, אתמול (חמישי) הם הפסידו 3:2 באולימפיקו והעפילו לגמר בזכות ההצגה במשחק הראשון. אחרי ארבע הדחות בחצאי גמר שונים תחת אולה גונאר סולשיאר, יונייטד העפילה לגמר ראשון בעידן המאמן הנורבגי ותתמודד מול ויאריאל בקרב על התואר.

בסך הכל, ההתמודדות הסתיימה ב-5:8 משוגע. 13 שערים נכבשו במצטבר בשני המשחקים, וזהו המאזן השני הגבוה בהיסטוריה של חצאי גמר במפעלים האירופיים השונים (בסיכום שני המשחקים). צמד המשחקים בו נכבשו יותר שערים נרשם אי שם ב-1959/1960, אז פרנקפורט גברה 4:12 על ריינג'רס בגביע אירופה למחזיקות גביע.

מנצ'סטר יונייטד הפכה בסך הכל לקבוצה השנייה בתולדות הליגה האירופית (כולל גביע אופ"א) שכובשת שמונה שערים ויותר במצטבר בשני המשחקים של חצי הגמר. האחרונה שעשתה זאת הייתה אלאבס, שלפני 20 עונות בדיוק, ב-2000/01 כבש תשע פעמים מול קייזרסלאוטרן. עבור השדים האדומים, אגב, זוהי העפלה שמינית לגמר של מפעל אירופי גדול, כשליברפול הוא הקבוצה האנגלית היחידה שעשתה זאת יותר פעמים (14).

אולה גונאר סולשיאר | Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images

אדינסון קבאני, שבמשחק הראשון מול רומא להט עם צמד, שני בישולים וסחיטת פנדל, היה גם אתמול האיש החד ביותר במנצ'סטר יונייטד עם צמד נוסף. הוא השחקן הראשון שכובש צמד בכל אחד משני משחקי חצי הגמר במפעל אירופי גדול מאז 1985/86, אז קלאוס אלופס עשה זאת עבור קלן נגד וארחם הבלגית. בלי קשר, החלוץ האורוגוואי הנפלא כבש 16 שערים ב-15 הופעותיו האחרונות בליגה האירופית.

מלבד קבאני, שחקן נוסף שנמצא במוקד ועשה היסטוריה היה מייסון גרינווד. לא כי היה לו משחק גדול, והוא אף רשם החמצה אחת גדולה, אך אתמול הוא הגיע ל-100 הופעות במנ'צסטר יונייטד בכל המסגרות והפך לשחקן האנגלי הצעיר אי פעם שרושם ציון דרך כזה אצל השדים האדומים, כשהוא עושה זאת בגיל 19 ו-217 ימים. אם מסתכלים לא רק על אנגליים, הוא השחקן השלישי הכי צעיר בהיסטוריה של המועדון שמגיע ל-100 הופעות. רק ג'ורג' בסט ונורמן וייטסייד עשו זאת בגיל צעיר ממנו.

סולשיאר, למרות העלייה גמר, לא אהב כל כך את ההופעה של חניכיו, שאפשרו לרומא להגיע ללא פחות מ-21 מצבי הבקעה: "נתנו להם את הכדור והיו לנו איבודים בעמדות שאסור לאבד בהן. למזלנו, יש לנו את אחד השוערים הכי טובים בעולם (דויד דה חאה) וחלוץ שתמיד רעב לכבוש (קבאני). המחצית השנייה הייתה מאכזבת, מאוד מאוד חלשה, אבל מה שחשוב שאנחנו בגמר".

מייסון גרינווד | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

"אני מאוכזב שהפסדנו, במיוחד בגלל איך ששיחקנו", המשיך המאמן הנורבגי. "המשחק הראשון באולד טראפורד היה טוב מאוד והוא זה שהעלה אותנו לגמר. זה יכול היה בקלות להיות 6:6 או 6:8 לרומא. זה היה משחק מוזר. צפינו קצת בוויאריאל ונתכונן היטב. זו הזדמנות חד פעמית".

הקפטן, הארי מגווייר, דיבר גם הוא על ההופעה המאכזבת והחמיא לקבאני: "התחלנו את המשחק קצת בעצבים. אנחנו לא רוצים להפסיד בשום משחק. אדינסון כבש שערים נהדרים, התנועה שלו פשוט מבריקה, הוא שחקן גדול. בתור בלם, אני לא ממש מרוצה מכך שלדויד דה חאה הייתה הרבה עבודה במשחק הזה".

הארי מגווייר | Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי