ויאריאל חולמת על תואר, אמרי: "יונייטד מפחידה, אך לא נרעד"

הספרדים, שניצחו ב-12 מ-14 המשחקים העונה במפעל, חולמים לזכות בליגה האירופית לראשונה (21:50) ולא חוששים מהיריבה ברביעי. "שברנו מחסומים, הטורניר הפך ליוקרתי", אמר המאמן. ניצחון יהיה שווה 34 מיליון יורו

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

ויאריאל נרגשת לקראת המשחק הגדול בתולדותיה. מחר (רביעי) הצוללת הצהובה תשחק לראשונה בגמר הליגה האירופית כשתפגוש את מנצ'סטר יונייטד (21:50, שידור ישיר בספורט1). בדיוק בזמן, לכבוד המאורע, נשיא המועדון, פרננדו רויג, החלים מהקורונה והמריא עם הקבוצה לפולין. הצוללת הצהובה, שעברה בדרך את ארסנל בין היתר, סיימה רק שביעית בספרד וחולמת לא רק לזכות בתואר גדול ראשון (עם כל הכבוד לאינטרטוטו) אלא גם להגיע לליגת האלופות. מדובר במשחק על 34 מיליון יורו עבורה – לא פחות.

בעוד הצוללת הצהובה הודחה עד העונה ארבע פעמים בחצי הגמר – שלוש פעמים במפעל זה וכן נגד ארסנל בליגת האלופות ב-2006, המאמן אונאי אמרי נחשב ל"מומחה" בליגה האירופית כשזכה שלוש פעמים ברציפות בתואר כמאמן סביליה והגיע לגמר גם עם ארסנל. הוא נשאל האם ויאריאל החתימה אותו בגלל זה וענה: "בהתחלה לא הצבנו יעדים. המטרה הייתה לשחק קבוע באירופה, גם בליגת האלופות. ואז לשבור את מחסום חצי הגמר. האמינו בי בגלל הניסיון כנראה. הצלחנו לשבור מחסום של שנים רבות וליצור אמונה. נכון שיש לנו שחקנים חסרי ניסיון אבל יש גם כאלה שזכו בתארים כמו דני פארחו. ג'רארד מורנו שיחק בחצי גמר.

עוד אמר:"אני גאה מאוד בכך שהגענו לגמר וריגשנו את כל העיר. זה אתגר גדול. יונייטד פייבוריטית וקבוצה מפחידה, זה נכון, אך לא תמיד הפייבוריטית זוכה בגביע ו-ויאריאל לא תרעד. אנחנו יודעים שיהיו לנו סיכויים משלנו. עלינו להציג את הגרסה הטובה ביותר. המפעל הזה התקדם משמעותית בשנים האחרונות ויש לו ערך רב. למשל בגמר שלי כמאמן סביליה נגד ליברפול – הם הפסידו לנו ונותרו בלי האפשרות לשחק באירופה. כל הקבוצות רוצות לזכות בתואר הזה".

קשר העבר של הקבוצה, מרקוס סנה, טען שלאמרי יש מעין "כוכב". המאמן טוען: "לא, זו פשוטי עבודה קשה, שוב ושוב ושוב. לאחר שהיינו מפסידים פשוט הייתי מתנתק, אני מופנעם ולא שומע מה אחרים אומרים אלא מנתח את המשחק בעצמי ומסיק מסקנות". הוא נשאל האם למד יותר בזכיות או בגמר במהלכו הפסיד ואמר: "הגמר מול צ'לסי הוא המשחק היחיד שלא ניצחתי. הייתי מרוצה מאיך ששיחקנו, אבל במחצית השנייה הם היו טובים יותר".

ב-14 משחקים במפעל, הצוללת רשמו 12 ניצחונות, לא הפסידו וסיימו פעמיים בתיקו – אחד מהם נגד מכבי תל אביב כך שאסור לזלזל בהם. הם כבשו לא פחות מ-30 שערים. אמנם ויאריאל מתקשה נגד האנגליות אך היא פגשה את יונייטד ארבע פעמים, פעמיים בשלב הבתים ב-2006 ו-2009 – וכל המשחקים הסתיימו בתיקו 0:0.

לגבי ההרכב, אמרי שיחק בהרכב די חזק נגד ריאל מדריד ביום שבת והפסיד 2:1. המאמן מתלבט לגבי האיש בין הקורות שכן רולי שיחק בכל המשחקים באירופה למעט אחד, אך סרחיו אסנחו עשוי להיות מועדף על פניו. מקומו של ג'רארד מורנו מובטח והחלוץ יחפש את שערו ה-30. באירופה הוא כבש שישה, בדומה לפאקו אלקאסר, אך ייתכן שקרלוס באקה שסיים את העונה נהדר, יהיה החלוץ השני. פאו טורס המוזמן הטרי לסגל הנבחרת יפתח במרכז ההגנה כמובן. סמואל צ'וקווזה נמצא בספק קל למשחק.

ג'רארד מורנו, סמואל צ'וקווזה, ראול אלביול | David Ramos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי