סולשיאר: "אני די רגוע לקראת הגמר". מגווייר לא צפוי לפתוח

מנצ'סטר יונייטד תזכה בתואר ראשון מאז 2017 אם תנצח את ויאריאל בפולין (החל מ-21:50 בספורט1), אולם ההיסטוריה מראה שיש לה סיבה לחשוש. המנג'ר, למרות זאת, לא מודאג. וגם: פרגוסון הצטרף למסע, הקפטן בספק גדול

(גודל טקסט)

ארבע שנים עברו מאז התואר האחרון של מנצ'סטר יונייטד. אז, עם ז'וזה מוריניו עם הקווים, השדים האדומים ניצחו 0:2 את אייאקס בגמר הליגה האירופית. מחר (רביעי, החל מ-21:50 בספורט1), האנגלים יקוו לזכות שוב בתואר כשיפגשו את ויאריאל.

המאמן אולה גונאר סולשיאר חולם על תואר ראשון בקבוצה כמנג'ר ובשל גודל השעה, גם המאמן המיתולוגי, סר אלכס פרגוסון, המריא עם הקבוצה לפולין. בעונה שעברה יונייטד הודחה על ידי סביליה בשלב חצי הגמר, אך השנה כבר התגברה על שתי קבוצות מספרד בדרך לגמר וכעת תנסה להיות הראשונה שמנצחת העונה את ויאריאל בזירה האירופית.

יונייטד סיימה את העונה כסגניתה של מנצ'סטר סיטי ורשמה ניצחון 1:2 על וולבס ביום ראשון בהרכב משני לחלוטין. ברונו פרננדס, אדינסון קבאני, מרקוס ראשפורד, פול פוגבה ולוק שואו הם חלק מהשמות שישובו ל-11. מסתמן כי דויד דה חאה יפתח בין הקורות, בעוד הקפטן הארי מגווייר נכלל בסגל, אך טרם התאושש לחלוטין מפציעה וסיכוייו לשחק אינם גבוהים. אם ייעדר, אריק באיי צפוי לפתוח במרכז ההגנה ליד ויקטור לינדלוף.

סולשיאר נשאל מה הוא למד מהטורניר: "בליגה האירופית אתה משחק נגד קבוצות שלרוב אתה לא פוגש. עד מהרה אתה רואה עד כמה הן מוכשרות ושהפערים בין הקבוצות הגדולות לאחרות הם לא גדולים. הריצה הזו הרגישה כמו בליגת האלופות. היו קבוצות ברמה גבוהה מספרד ואיטליה".

אולה גונאר סולשיאר | DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images

הגמר ייערך מחר כאמור, ב-26 במאי, התאריך בו זכתה הקבוצה בליגת האלופות בגמר ההיסטורי בקאמפ נואו ב-1999, כאשר סולשיאר עלה מהספסל וכבש את שער הניצחון הדרמטי נגד באיירן מינכן. הנורבגי, שיום הולדתו חל ב-26 בפברואר, נשאל האם הוא מאמין בגורל וצחק: "יום ההולדת של אשתי הוא ב-26 וגם התחתנו בתאריך הזה. זה מספר מיוחד עבורנו. זה נראה כמו סימן טוב".

על השינוי שעברה הקבוצה: "אתה צריך ליהנות מהמסע, אבל זה רק צעד בדרך להחזיר את יונייטד למקומה. אני מקווה שננצח ונהנה מהלילה הזה. עבדנו על הרבה דברים השנה – הסגל, השחקנים ואני. בסך הכל אני די רגוע, לפעמים אני אומר לבחורים 'תיהנו ממה שאתם עושים כי זה מביא לנו תוצאת. המחצית השנייה נגד רומא (2:6 בסיום אחרי 2:1 בהפסקה) הייתה רגע ענק עבורנו".

על קבאני: "הוא היה פצוע בהתחלה, סבל מכושר משחק לקוי, נעדר שבעה חודשים לפני שחתם. ראיתי אבל עד כמה הוא מקצוען ומרוכז. לפני מספר חודשים הייתה לי תחושה שהוא בדאון, לא רואה את משפחתו. אמרנו זה לזה: "בוא נתמקד בסיום חזק לליגה וזכייה בליגה האירופית. הוא פשוט השתפר ממשחק למשחק והיה סנסציוני. הוא לקח אותנו ביד אחת לגמר". החלוץ היה מעורב בשער במפעל כל 31 דקות בממוצע.

יונייטד מתעללת ברומא | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

אחד משחקני המפתח הוא כמובן ברונו פרננדס שכבש 40 שערים בעונה וחצי שלו בקבוצה וזכה ארבע פעמים בתואר שחקן החודש בפרמיירליג, בדומה לאגדות כמו תיירי הנרי, אלן שירר וכריסטיאנו רונאלדו. בריאיון ל-"BBC" אמר הקשר: "זה כבוד שמשווים אותי לאריק קאנטונה כי ההשפעה שלו הייתה נהדרת ומהירה והוא זכה בתארים רבים. זה אומר שעליי לעבוד קשה יותר בכל יום כדי לשמור על הדעה הזו".

"אני יודע שעבדתי היטב מהמספרים שלי, הביצועים שלי והכל. אבל זה נובע מהעזרה והאמון של חבריי לקבוצה. הם עזרו לי להיות טובים יותר ואני עוזר להם כמה שאני יכול. הרי הכדורגל זה רק ההווה, אין לו עבר. אם אתה לא טוב – ישכחו מה שעשית".

לסיום הוסיף הפורטוגלי: "הכי חשוב שבשנה הבאה נהיה כולם יחד – המועדון, השחקנים והאוהדים שיוכלו לדחוף אותנו. אני די בטוח שהעונה הבאה תהיה טובה יותר".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1049739

סיבה לדאגה עבור יונייטד היא העובדה שב-61 משחקים נגד קבוצות מספרד, היא ניצחה רק 16 פעמים לעומת 22 הפסדים. המאזן במשחקי הגמר הוא גם כן שלילי: יונייטד גברה על ברצלונה בגמר גביע אירופה למחזיקות ב-1991, ומנגד הפסידה פעמיים לקטלונים בגמר ליגת האלופות ב-2009 (2:0) והן וב-2011 (3:1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי