אמרי: "לא תרגלנו פנדלים". בספרד שיבחו: "אתם הגאווה שלנו"

שחקני ויאריאל חוגגים | ADAM WARZAWA/AFP via Getty Images

ויאריאל זכתה בתואר לראשונה בתולדותיה אחרי שגברה על יונייטד. המאמן הפך לראשון שזוכה בתואר ארבע פעמים. אלביול חגג: "זו שמחה משולשת". רולי הקדיש את הפנדל לריקלמה שהחמיץ ב-2006. וגם: ההישג המטורף של מורנו

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

ויאריאל עשתה היסטוריה. הצוללת הצהובה זכתה בתואר לראשונה בתולדותיה כשגברה אתמול (רביעי) על מנצ'סטר יונייטד לאחר דו קרב פנדלים מטורף בגמר הליגה האירופית. אם ב-2006 בעיטת פנדל של חואן רומן ריקלמה נגד ארסנל (חצי גמר ליגת האלופות) הסתיימה בדמעות – הפעם היו אלה דמעות של שמחה. הספרדים, שהיו הראשונים שזוכים במפעל בגמר הראשון שלהם מאז שחטאר דונייצק ב-2008-09, סיימו טורניר מרהיב ללא הפסד ב-15 משחקים. כמה סמלי שהשער של ג'רארד מורנו היה השער ה-100 של ויאריאל בכל המסגרות. האוהדים יצאו לרחובות וחגגו בטירוף את הזכייה בפלאזה מאיור. "איש לא זוכר מסיבה כזו", נכתב.

ואולי כבר בקיץ היה אפשר לזהות לאן הרוח נושבת. אונאי אמרי הפך למאמן הראשון איי פעם שזוכה ארבע פעמים בליגה האירופית. הוא האפיל על ג'ובאני טראפטוני. מעבר לכך, נרשם ציון דרך נוסף. מורנו רשם בתזמון מצוין את שערו ה-30 העונה. זה היה השער ה-82 שלו במדי הצוללת הצהובה ובכך השתווה לג'וזפה רוסי בראש טבלת המבקיעים של המועדון מאז ומעולם. כמו כן, מורנו הוא הראשון שכובש במדי הצולתת 30 שערים בעונה מאז עשה זאת החלוץ האיטלקי בעונת 2010/11.

שחקני ויאריאל חוגגים | MICHAEL SOHN/POOL/AFP via Getty Images

אמרי סיכם בצניעות אופיינית: "אני עובד, אין שום דבר מעבר. לשחקנים הייתה מנטליות נהדרת. אני מנסה לעזור להם להכיר את היריבה הכי טוב שאפשר ואז שנשחק כמו שאנחנו יודעים. עשינו עונה גדולה והסיום היה מרהיב נגד יריבה חזקה. ידענו לסבול. חשבתי שנסיים את המשחק לפני הפנדלים". מדהים לחשוב שאם הייתה מפסידה, ויאריאל לא הייתה משחקת אפילו בליגה האירופית שכן סיימה רק במקום השביעי בליגה.

על הפנדלים: "לא תרגלנו בעיטות. באלמריה היה מקרה ששחקן הבקיע באימון את כל הפנדלים אבל במשחק החמיץ. כולם בעטו, אפילו השוער, זה היה מדהים ונפלא. פנדלים זה לא גורל, יש להם מרכיבים אחרים כמו להכיר את היריבה וגם עניין מנטאלי. אני שמח שכולם הספיקו לבעוט וזה משהו שכמובן לא יכולנו לחזות מראש".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1050156

"אני מרגיש גאווה עצומה לקראת ויאריאל, אני שמח עבור הנשיא שלבסוף לא היה במשחק, על הפרויקט היציב שלנו וכמובן גם על הכדורגל הספרדי. האוהדים תמכו בנו וגם אנשי המועדון. הנשיא האמין בנו גם ברגעים הפחות טובים, המטרה שלי היא ליצור המשכיות ואני מקווה שנהיה באירופה בכל שנה". כשנשאל על ההמשך אמר: "הדבר הראשון הוא לחגוג עכשיו, אחר כך ננוח. נטעין את המצברים שלנו". פרננדו רויג, אגב, לא קיבל אישור להגיע למשחק על אף שביצע שתי בדיקות קורונה שליליות: "אלה החוקים, אני מכבד אותם. זו שמחה גדולה ועדיין נהניתי. זו קפיצת מדרגה עצומה. 23 ימים לאחר שעלינו ליגה – עשינו את זה".

ראול אלביול הוותיק: "זה היה מדהים, מטורף, מה שחווינו הוא משהו ענק ועלינו ליהנות מזה עד הסוף. הפרס שלנו הוא משולש: גם זכינו בתואר, נשחק בליגת האלופות בעונה הבאה וגם נתמודד בסופר קאפ האירופי. זה ממש חלום שהתגשם. אנחנו יוצאים לחופשה עם חיוך ענק על הפנים, נחגוג בלי הפסקה. אני לא זוכר שבעטתי בדו קרב פנדלים מאז שהייתי נער".

השוער חרומינו רולי: "זה הפנדל הראשון שבעטתי בחיים שלי. פשוט רציתי שהבעיטה תיכנס. אני אפילו לא זוכר מה עשיתי, בעטתי חזק. אפילו בחלומות הכי טובים שלי לא יכולתי לדמיין מצב כזה". השוער הארגנטינאי נזכר בחואן רומן ריקלמה וחצי הגמר נגד ארסנל ב-2006: "אני שולח לו את ברכתי ששוחח איתנו, התואר הזה הוא גם שייך לו. ניסיתי לעשות את מיטב יכולתי, המאמן סמך עליי והעבודה הקשה השתלמה". השוער חשף מה אמר לחבריו בנאום המוטיבציה לפני המשחק: "אמרתי לחבר'ה שאנחנו משפחה וזה מה שיבדיל אותנו מהם. כולנו סובלים יחד".

בספרד שיבחו כמובן את הצוללת וחגגו יחד איתה את ההישג. "זה לא צהוב – זה זהב!", הייתה הכותרת בשער "מארקה", שם נכתב על דו קרב פנדלים שייכנס להיסטוריה. "החלום של העם הפך למציאות" ו"אמרי ממשיך את האגדה שלו עם הזכייה הרביעית, זה המפעל שלו" היו כותרות נוספות. "אלופה הירואית", הייתה הכותרת ב"אס". "הם עשו היסטוריה, ויאריאל הפכה לקבוצה השביעית שזוכה בגביע אירופי", נכתב. "זו הגאווה של הכדורגל הספרדי". גם באנגליה אגב פרגנו, שם נכתב על "שיעור ענק" שהעביר אמרי לאולה גונאר סולשיאר.

כותרות העיתונים בספרד | צילום מסך: "מארקה" ו"אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי