אויב שאי אפשר לשנוא: הומלס שוב מחכה לדורטמונד

מאטס הומלס
מאטס הומלס | צילום: Gettyimages

האוהדים השחורים-צהובים עדיין מתקשים להשלים עם הפרידה מהבלם האהוב, שנראה כמו אחד השחקנים הבודדים שמצליחים להתעלות על היריבות עם באיירן מינכן. הערב (21:45, ספורט4) הצדדים ייפגשו בגביע

(גודל טקסט)

למפגש הליגה בדורטמונד בנובמבר, הופיע מאטס הומלס עם חורים בנעליו. "יש לי כאבים בכפות הרגליים, וזה עוזר לשחרר אותם", הוא הסביר בדיעבד. ככה זה עם הבלם הגרמני – הוא לעולם לא יוותר על משחק בגלל פציעות קלות, גם אם לא מדובר בקרב מול האקסית האהובה. והוא גם יצא עם 1:3 אשר ביסס את מעמדה של באיירן מינכן בפסגה והעמיק מאוד את המשבר במחנה הצהוב-שחור, בדרך לפיטורים הבלתי הנמנעים של פטר בוס.

הומלס עזב לבאיירן כבר לפני שנה וחצי, בקיץ 2016, אבל אוהדי דורטמונד עדיין מתקשים להשלים עם כך. היה הרבה יותר לבלוע את "הבגידה" של מריו גצה, כי אותו היה פשוט לשנוא. היה נוח יותר להבין את רוברט לבנדובסקי, כי הוא מעולם לא הצהיר על אהבתו למועדון ודאג לא להסתיר את השאיפות להשתמש בו כתחנת מעבר. הומלס הוא משהו אחר לגמרי. הוא אהוב מדי בכדי להפוך לשנוא. הוא סמל גדול מדי. הוא היה הדמות המרכזית ביותר בתודעת האוהדים – ההוכחה הגדולה לעליונות השיטה שלהם על זו של באיירן.

כי הרי באיירן לא ידעה להעריך את הומלס כאשר הוא שיחק בקבוצת המילואים שלה. בקדנציה הקצרה של יורגן קלינסמן באליאנץ ארנה, אפילו לא הסתכלו בכיוונו, וזה היה הרגע בו החליט הכשרון הצעיר שהגיעה העת לעזוב. הוא עבר לבורוסיה בהשאלה, התאהב בקבוצה ובאוהדים, ונשאר. כולם רצו להאמין שהחיבור הזה יימשך לנצח. הוא היה טהור ונקי, ואי אפשר להגזים בתרומתו של הומלס להצלחה המסחררת בעידן יורגן קלופ. שתי האליפויות ב-2011 וב-2012 רשומות על שמו, הוא כבש בפנדל ב-2:5 המוחץ על באיירן מינכן בגמר הגביע הגרמני ב-2012 כדי להשלים דאבל, הוא הנהיג את קבוצתו גם לגמר ליגת האלופות ב-2013.

הומלס
הומלס. מקובל על שני הצדדים (AFP)

שם, בקרב הדרמטי מול באיירן של יופ היינקס, הפסידה דורטמונד 2:1 לשער של אריאן רובן בדקה ה-89. "יש לי זכרונות גרועים מהיינקס", התבדח לפיכך הומלס כאשר המאמן הוותיק חזר במפתיע מפרישה כדי לחזור לקווים של הבווארים במקומו של קרלו אנצ'לוטי, אבל הוסיף ברצינות גדולה יותר: "שמעתי דברים טובים עליו". טוב, מי לא שמע? אלא שיש כאן היבט מעניין נוסף – האם הומלס בכלל היה מגיע לדורטמונד אם היינקס היה מאמן את באיירן בעשור הקודם? והאם היה עוזב לו לואיס ואן חאל היה נוחת במינכן מעט מוקדם יותר?

ואן חאל והיינקס יודעים לטפח צעירים. ההולנדי אחראי באופן בלעדי על הפריחה של תומאס מולר, וגם קידם מאוד את הולגר באדשטובר, הבלם האלגנטי ואשף הכדורים הנייחים שעשוי היה להתפתח לאחד הטובים בתקפידו אלמלא הפציעות חיסלו לו את הקריירה. מולר ובאשדטובר ילידי 1989, הומלס נולד בדצמבר 1988. הפרש של חודשים ספורים. ההבדל הזה הוביל אותו לדורטמונד והפך אותו לאחד השחקנים הנערצים ביותר דווקא אצל היריבה המושבעת. והוא ידע להעריך את הצ'אנס שנתנו לו בבורוסיה, נסיונות רבים של באיירן להשיבו הביתה עלו בתוהו. בסופו של דבר, השיקולים המשפחתיים הם שהכריעו.

לבנות הזוג ולילדים יש השפעה עצומה על כדורגלנים. לא מכבר דנו בסיכויי חזרתו של טיבו קורטואה למדריד בעקבות הפרידה מחברתו. הנשים יכולות לפסול העברות, ומסוגלות לקדם אותן. במקרה של הומלס, הדבר בולט במיוחד. אחרי שהתחתן ב-2015 עם חברתו קטי, אשר כל משפחתה מתגוררת במינכן, הלחץ הפך להיות כבד מנשוא. והרי גם משפחתו של הבלם עצמו בווארית. אביו הרמאן עבד בבאיירן עד 2012 במחלקת הנוער, ואף הדריך שם בזמנו את מאטס. אמו, עיתונאית הספורט אולה הולטהוף, עובדת כעורכת ברדיו הבווארי. אחיו הצעיר יונאס גר במינכן ושיחק באונטרהאכינג עד שנאלץ לפרוש אשתקד בגלל פציעה כרונית. בשורה התחתונה, למאטס פשוט לא נותרה ברירה. הוא החזיק מעמד הרבה יותר מהצפוי ונשבר.

בימיו בדורטמונד
בימיו בדורטמונד. נשאר נאמן לעיר (AFP)

לזכותו של הכוכב ייאמר שהוא התנהג באופן מופתי כלפי כל הצדדים. הומלס נפרד מאוהדי דורטמונד עם דמעות בעיניים, מעולם לא אמר מילה רעה על המועדון הצהוב-שחור, אך באותו אופן הפך להיות מחויב ב-100% לקבוצתו החדשה. לאוהדי באיירן היה קל לקבל את הבן הגולה לשורותיהם, כי גם אחרי תשע שנים בשורות היריבה זה הרגיש כאילו מעולם לא עזב. מעין קסם כזה. הומלס מקובל על שני המחנות, ובמידה מסוימת מאחד אותם.

זה לא אומר שלדורטמונד אין מוטיבציה מיוחד לנצח אותו. המפגשים עם הומלס ולבנדובסקי תמיד יהיו טעונים ופיקנטיים, וגם הערב (21:45, שידור ישיר בספורט4) בשמינית גמר הגביע הגרמני באליאנץ ארנה, תרצה דורטמונד להעיף את האדומים כפי שעשתה בחצי הגמר לפני שנה.

באחד המשחקים הגדולים של תומאס טוכל על הקווים של בורוסיה, הגיעה באפריל דורטמונד למינכן וביצעה קאמבק במחצית השניה כדי לנצח 2:3, בדרך להנפת הגביע. מי הבקיע את שער היתרון לבאיירן? הומלס, כמובן. וזה היה התסריט האידיאלי מבחינת האוהדים בצהוב-שחור. הומלס יכול להבקיע, כל עוד הוא יהיה בצד המפסיד. פטר שטוגר, המאמן החדש של דורטמונד שמתאים לה כמו כפפה ליד, מגיע לקרב במומנטום חיובי אחרי ניצחונות בשני המשחקים הראשונים שלו בתפקיד. האם הוא מסוגל לנצח גם את הומלס?

היינקס
היינקס. המאמן המתאים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי