גם בזה לקורונה יש חלק: כך נפתרה המחלוקת בין נוייר לבאיירן מינכן

מנואל נוייר
מנואל נוייר | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

הדרישות הכספיות של השוער התמתנו, הכדורגל חזר משביתה ארוכה, המאמן הזמני זכה להבעת אמון וגם מאמן השוערים הבטיח את עתידו בבוואריה: הפרטים מאחורי הארכת החוזה עד 2023

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בתחילת השבוע, מיד לאחר ניצחונה של באיירן מינכן 0:2 על אוניון ברלין, התייצב השוער מנואל נוייר לריאיון של אחרי משחק ובמהלכו נשאל על עתידו בבוואריה. התשובה שלו אמנם העבירה מסר אופטימי, אבל השורה התחתונה הייתה שאין שום דבר לבשר עליו: "בשלב זה אין שום דבר להודיע ואין שום אולטימטום. אנחנו אופטימיים, אבל אין שום סיכום בינינו".

כידוע, בחודשים האחרונים פורסם שהמגעים בין הצדדים על שרטון בעקבות דרישתו של נוייר לקבל חוזה חוזה בגובה 20 מיליון יורו ואף דווח על נתק מתמשך בכל הקשור למו"מ על הארכת חוזהו, אך בחודש האחרון ראשי באיירן מינכן הבהירו שוב ושוב שהם פועלים להשארת נוייר מעבר לחוזהו המסתיים בקיץ 2021. אתמול (רביעי), מוקדם מהצפוי ובעיקר באופן מפתיע, יצאה ההודעה הרשמית על הישארותו עד 2023.

נוייר כבר בן 34 והארכת חוזהו בשנתיים נוספות מעניינת גם מכיוון שמעבר לדרישותיו הכספיות, בעין הסערה, בעל כורחו, ניצב השוער אלכסנדר נובל שיעזוב את שאלקה בתום העונה ויצטרף לבאיירן מינכן. מכיוון שנובל בן ה-23 נחשב לשוער העתיד, בתקשורת בגרמניה פורסם כי נוייר דורש סכומי עתק גם כדי להצהיר מי השוער הראשון של הקבוצה וללא קשר לסכומים שיקבל כעת בחוזה שנחתם, יהיה מעניין לראות כיצד יתייחסו בבוואריה לנובל שצפוי לעבוד עם נוייר באימונים – אבל במשחקים בעיקר לצפות בו מהספסל.


נוייר השבוע בברלין. נשמע אחרת מיד לאחר המשחק (HANNIBAL HANSCHKE/POOL/AFP via Getty Images)

אז איך השתנו התנאים כך שהקערה התהפכה על פיה, הצדדים חתמו על חוזה ויצאו בהודעה על הישארותו של נוייר? תחילה הייתה זו הארכת החוזה של המאמן האנזי פליק שהשפיעה על נוייר. פליק מונה תחילה כמאמן זמני לאחר פיטורי ניקו קובאץ' בנובמבר, אבל ההצלחה שלו, בנוסף לעובדה שנוייר ידע מי יהיה על הקווים גם בעונה הבאה, סייעה לו לקבל את ההחלטה להישאר לשנתיים נוספות לפחות. למעשה, נוייר מכיר היטב את פליק מהנבחרת וכבר במחנה האימונים בחורף סיפר כי עתידו יושפע גם מהחלטות המועדון באשר לפליק.

מה שעוד השפיע על נוייר הייתה ההחלטה להאריך גם את חוזהו של מאמן השוערים טוני טפאלוביץ', שכמו נוייר אמור היה להסתיים חוזהו ב-2021. מעל הכל, כך מתברר כעת לפי נוייר עצמו, הצדדים סיכמו שאין סיבה לצאת בהצהרות – גם אם מדובר בבשורות טובות – כל עוד מגפת הקורונה בעיצומה ולא ידוע מתי יהיה ניתן לחזור לשחק כדורגל. בהחלט ניתן להעריך שגם להשלכות הכלכליות של מגפת הקורונה הייתה השפעה על דרישות השוער וכך, לאחר חזרת הבונדסליגה והבשלת כל התנאים, החוזה נחתם וההודעה יצאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי