"מיינץ קבעה סטנדרט", והלחץ על באיירן גובר: שחרור אל גאזי ישפיע על מזראווי?

play
נוסייר מזראווי, באיירן מינכן | GettyImages, Alexander Hassenstein
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל 02:06

בגרמניה טוענים: הצעד הנחרץ של מיינץ שהתירה את חוזהו של החלוץ אחרי שהאשים את ישראל ב"רצח עם", עשוי להשפיע על ההחלטה של באיירן. הבווארים לא תכננו להטיל סנקציות על מזראווי והתכוונו להסתפק בהתנצלות פומבית, אבל כעת זה עשוי להשתנות

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

הצעד האמיץ של מיינץ, שהתירה את חוזהו של אנואר אל גאזי לאחר שפרסם פוסטים נגד ישראל והאשים אותה ברצח עם, עשוי לקבוע סטנדרט חדש בבונדסליגה. בתקשורת הגרמנית מדווחים שהמהלך הנחרץ והתקדימי, עשוי להשפיע על האופן בו באיירן מינכן תטפל בנוסייר מזראווי, בלם הקבוצה, שאף הוא פרסם פוסטים פרו-פלסטיניים לאחר המתקפה הברברית על חמאס.

על פי העיתון הגרמני "מרקור", "באיירן עקבה מקרוב אחרי המקרה של אל גאזי, ויודעת שעכשיו הגיעה תורה לפעול". מזראווי עדיין שוהה במרוקו יחד עם הנבחרת, ובאיירן תצטרך להחליט כיצד היא פועלת עד חזרתו לגרמניה ביומיים הקרובים. למרות שמזראווי מחק את הפוסטים הפרו-פלסטיניים ופרסם הבהרה בה טען שהוא "חותר לשלום וצדק בכל רחבי העולם", ספק אם באיירן תסתפק בכך. בכל מקרה, צפויה להתקיים שיחה בין מזראווי לבין נשיא המועדון הרברט היינר, שבסיומה ייפול הפור על העונש שייקבע, אם בכלל.

"על פי המידע שיש ברשותנו, בשיחה בין היינר למזראווי באיירן תשמור על שיח פתוח עם השחקן כדי להבין טוב יותר מהם הערכים והאמונות שלו". תחילה באיירן לא תכננה להעניש את השחקן, וככל הנראה תכננה לחייב את מזראווי להתנצל על דבריו גם באופן פומבי לעיני המצלמות, אבל כעת זה עשוי להשתנות.

נוסייר מזראווי, באיירן מינכן
נוסייר מזראווי, באיירן מינכן | GettyImages, Alexander Hassenstein
אנואר אל גאזי, שחקן מיינץ
אנואר אל גאזי, שחקן מיינץ | GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

לפי האתר "FCBInside", "מיינץ העבירה מסר ברור לבונדסליגה באמצעות הצעד שלה, ובאותה נשימה הגבירה את הלחץ על מועדונים אחרים. המלחמה במזרח התיכון הפכה לסוגיה מטרידה מאוד עבור באיירן מינכן".

הלחץ הציבורי על באיירן גבר בימים האחרונים לא רק על רקע ההחלטה של מיינץ. מועצת יהודי גרמניה כבר קראה להעניש את מזראווי ש"נכשל בגינוי החמאס", ומתחה ביקורת על באיירן שכביכול "לא תמכה" בדניאל פרץ שחולק עם מזראווי חדר הלבשה. פרץ מצידו כבר פרסם פוסט תמיכה בישראל בו הגדיר את חמאס כ"ארגון טרור שכל העולם צריך להתנגד לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי