הולאנד כבש רביעייה ובחר להחמיא למוקוקו: "הכישרון הגדול בעולם"

הנורבגי הפך לראשון מאז אובמיאנג להבקיע ארבעה שערים עבור דורטמונד ושבר את השיא של זלר, אולם בחר להתייחס דווקא לכוכב בן ה-16 ויומיים: "אני אוהב לשחק איתו, לפניו עתיד מזהיר"

(גודל טקסט)

מה עוד לא נכתב על ארלינג הולאנד? בגיל 20, הכוכב של בורוסיה דורטמונד ונורבגיה מנפץ שיאים בזה אחר זה. אתמול בבוקר (שבת) הוא נבחר בשעות הבוקר המוקדמות ל"גולדן בוי" לשנת 2020, משמע השחקן הטוב בעולם עד גיל 21, ושעות ספורות אחר כך הוא כבש רביעייה כדי להוביל את דורטמונד ל-2:5 על הרטה ברלין, ניצחון שהיה חשוב מאוד גם לאור המעידה של באיירן מינכן נגד ורדר ברמן וצמצום הפער ביניהן בפסגה לנקודה בלבד.

"התעוררתי הבוקר להפתעה נחמדה וסיימתי את היום עם רביעייה", צייץ הולאנד לאחר המשחק וגם בגרמניה הכותרות היללו את יכולותיו של החלוץ שכבש 21 שערים ב-22 הופעות בונדסליגה מאז הגיע בינואר בשנה שעברה – זהו שיא גרמני חדש, כי עד היום השיא היה שייך לאווה זלר בן ה-84 שכבש 20 שערים ב-22 משחקיו הראשונים.

הולאנד שמר על מצב רוח גבוה ואמר בסיום, בקצרה כפי שהוא נוהג לעשות: "השער הראשון היה נחמד, גם השני וגם השלישי…אהבתי את כולם. איך אני מסביר את היכולת? שתיתי רד בול, קיבלתי כנפיים והכל היה בסדר". זו הייתה רביעייה ראשונה של שחקן דורטמונד מאז עשה זאת אובמיאנג ב-2016 והעונה הולאנד כבר עם 10 שערי ליגה בשבעה משחקים, בנוסף לארבעה שערים בשלושה משחקים בליגת האלופות.

ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד | Clemens Bilan – Pool/Getty Images

מאמן דורטמונד לוסיאן פאברה התבדח גם כן כשנשאל מדוע החליף את הולאנד בדקה ה-85: "ארבעה שערים זה מספיק ליום אחד", אבל למעשה זה היה חילוף היסטורי – כי במקומו של הולאנד נכנס יוסופה מוקוקו, שרק שלשום חגג את יום הולדתו ה-16, לפניה לא היה רשאי לשחק. הוא הפך לשחקן הכי צעיר ששיחק בבונדסליגה ועל כך אמר פאברה: "הוא חגג יום הולדת וקיבל מתנה נהדרת. מותר לבצע חמישה חילופים וזה מאפשר לעשות דברים כאלה. זה טוב בשבילו שהוא יודע שהוא חלק מאיתנו, אבל הוא עדיין מאוד צעיר".

הולאנד, בתור הזוכה הטרי ב"גולדן בוי", החמיא גם הוא למוקוקו הצעיר: "אני אוהב לשחק איתו. הוא הכישרון הכי גדול בעולם כרגע, שחקן מאוד חזק והוא רק בן 16 – זה לא ייאמן. לפניו עתיד מזהיר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי