ביקורות קשות נגד חלוץ שטוטגרט: "מעשה מכוער, שער לא ספורטיבי"

סילאס וומאנגיטוקה הצעיר עמד עם הכדור על קו השער וחיכה שהשוער יחזור כדי להבקיע, בוורדר ברמן זועמים. מדוע הוא עשה זאת? צפו בשער מעורר המחלוקת ובכל הפרטים והתגובות

(גודל טקסט)

שטוטגרט קטעה אתמול (ראשון) רצף של חמישה מחזורים ללא ניצחון עם 1:2 בחוץ על ורדר ברמן, קבוצה שנמצאת במצב רע הרבה יותר וכבר סופרת שבעה מחזורי בונדסליגה ללא ניצחון, אבל הבוקר כולם דיברו רק על דבר אחד במשחק הזה – שער הניצחון של סילאס וומאנגיטוקה בתוספת הזמן.

וומאנגיטוקה כבש את שני השערים של שטוגרט אתמול בברמן, בדקה ה-31 מכדור עונשין ובתוספת הזמן לאחר שניצל טעות קשה בהגנה המקומית, עבר את השוער ונותר מחוף שער חשוף, אלא ששערו השני עורר מהומה – לא כי הוא הכריע את ההתמודדות, אלא כי למרות שהוא היה לבדו ברחבה ורק היה צריך לגלגל בעדינות לרשת, הוא התקדם באיטיות רבה עד לקו השער, עצר את הכדור וחיכה לחזרת השוער לשער כדי לכבוש מטווח אפס. הוא קיבל כרטיס צהוב, אגב, אך לא על הדרך בה הובקע השער, אלא מכיוון שהתעמת לאחר מכן עם דייבי זלקה, חלוץ ורדר ברמן שלא אהב את המתרחש בלשון המעטה.

בכל העולם דיברו על השער הזה וברשתות החברתיות ובכלי התקשורת ביקרו בחריפות את החלוץ בן ה-21 שהגיע לשטוטגרט בשנה שעברה מפריז פ.צ מליגת המשנה בצרפת תמורת 8 מיליון יורו. הראשון לעשות זאת, מי שהתעמת איתו עוד על כר הדשא, זלקה, שכבש את השער האחרון במשחק וצימק ל-2:1: "זה מעשה מכוער, הוא לא כיבד אותנו. זה ילד שהיה לו משחק טוב מאוד, הוא הבקיע צמד, אבל הוא פשוט היה צריך לגלגל את הכדור לשער".

מחכה לשוער כדי לבעוט פנימה. וומאנגיטוקה | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

מאמנו של הקונגולזי בשטוטגרט, פלגרינו מטראצו ניסה להגן על החלוץ הצעיר בסיום: "שאלתי אותו על כך בסיום המשחק והוא הסביר לי שהוא פשוט רצה להעביר זמן כי היינו בדקה ה-90. אני מאמין לו שלא הייתה לו שום כוונה לעורר זעם".

לעומתו, מאמן ורדר ברמן שהפסידה, פלוריאן קופלד, נשמע אחרת למרות שניסה להעביר מסר מפייס: "זה לא ספורטיבי מה שהוא עשה. הוא שחקן צעיר והכל בסדר, אנחנו שוכחים את מה שקרה וסולחים כי זה גם ככה לא סיפור המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי