לברקוזן בפסגה לראשונה מזה 2,284 ימים: "נצלם את הטבלה"

הקבוצה של פטר בוס לא הוליכה את הבונדסליגה מאז המחזור השלישי ב-14/15. המאמן מאופק: "אם זה היה קורה במחזור ה-34- הייתי באופוריה". מנגד, באומגרטלינגר בטירוף. ביילי שכבש שער ענק, בדרך לשיא אישי

(גודל טקסט)

לאחר פתיחת העונה הקשה שכללה שלוש תוצאות תיקו רצופות, היה קשה להאמין שבאייר לברקוזן, זו שנאלצה למכור בקיץ את קאי האברץ הכוכב הגדול שלה – תטפס כל כך גבוה. אלא שהקבוצה של פטר בוס הביסה אתמול (ראשון) 1:4 את הופנהיים והשתלטה על הפסגה, מה שלא קרה לה כבר הרבה-הרבה זמן: מאז המחזור השלישי בעונת 2014/15. אם תרצו: 2,284 ימים עברו מאז. לצד וולפסבורג, מדובר בקבוצה היחידה שטרם הפסידה העונה בבונדסליגה. באמצע השבוע תנסה לברקוזן לא למעוד נגד קלן ואז ביום שבת תחכה לה האלופה הגאה באיירן מינכן למבחן גדול מאוד.

השער הענק של לאון ביילי

כבר בדקה הרביעית עלתה המארחת ליתרון בזכות שער ענק של לאון ביילי שסובב מזווית קשה לחיבורים, שער שעוד נצפה בו שוב ושוב. בדקה ה-27 הוא השלים צמד, הפעם ברגל ימין מחוץ לרחבה, וזה היה צמד ראשון שלו מזה 13 חודשים, אז עשה זאת דווקא נגד באיירן מינכן החזקה. "עפים למעלה לפסגה", כתב החלוץ בחשבון הטוויטר הצנוע שלו. העונה יש לו כבר תשעה שערים ב-16 משחקים, לעומת שבעה בלבד אשתקד. הוא נראה בדרך הבטוחה לשיא קריירה, כשעד עתה העונה הטובה ביותר שלו הייתה ב-2017/18 עם 12 כיבושים.

בוס, שרשם ערב מרגש במשחקו ה-90 בתפקיד (54 ניצחונות מול 23 הפסדים), ניסה לשמור על פרופורציות: "אם זה היה קורה אחרי 34 משחקים אז כן, הייתי באופוריה. זה עדיין רחוק, אבל זו תמונת מצב נעימה".

יוליאן באומגרטלינגר: "זה בהחלט שווה משהו מה שעשינו. כולם יודעים כמה קשה להתקדם בליגה החזקה הזו. ההופעות האחרונות והתוצאות גורמות לנו להיות חיוביים מאוד, יש לנו הרבה אנרגיה ונראה זאת אחרי חג המולד. לקפטן לארנס בנדר גם כן היה מה לומר: "אנחנו משחקים כדורגל כדי לנצח. אולי נצלם את הטבלה, אבל אסור לשכוח שיש לנו שבוע קשה".

"לברקוזן מדי שנה מאבדת את שחקני ההתקפה הטובים שלה, אך נראה כי המאמן, המנכ"ל והמנהל הספורטיבי עשו עבודה נפלאה", נכתב ב"קיקר" והחמיאו לפלוריאן וירץ הצעיר, לוקאס אלריו שכבש העונה שמונה שערים בליגה, וגם לביליי, כוכב הערב. "לברקוזן היא קבוצת השעה והדבר הגדול בבונדסליגה כרגע. הם ניצחו שבעה משמונת המשחקים האחרונים. ביילי יורה לחיבור ולוקח את הקבוצה לפסגה. הקבוצה עדיין גולשת על גל ההצלחה". ב"בילד" נכתב: "לברקוזן החלה שבוע גדול עם תחושות אדירות. היא הציגה יעילות עצומה, קור רוח והענישה על כל טעות".

פטר בוס ושחקני באייר לברקוזן | Lars Baron/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי