"אם לבנדובסקי לא יזכה בפרס אני לא מאמין יותר בפיפ"א"

באיירן ניצחה 1:2 את וולפסבורג ורשמה שנה קלאנדרית ללא הפסד ביתי לראשונה מאז 1981. החלוץ כבש צמד והגיע ל-251 שערים בבונדסליגה. במועדון מצפים שייבחר לשחקן השנה של פיפ"א. בלם העבר במסר: מסי לא זכה בכלום

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

הערב (חמישי) יחולק תואר "The Best". רוברט לבנדובסקי נמצא בין שלושת הפיינאליסטים יחד עם כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. אם מישהו היה צריך לקבל הוכחה נוספת מהפולני הרי שהיא הגיעה אתמול (רביעי). באיירן מינכן פיגרה בביתה נגד וולפסבורג וחששה ממשחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ליגה, ואז החלוץ כבש פעמיים וסידר לה מהפך עם ניצחון 1:2 חשוב. הבווארים אמנם עדיין במקום השני אך בשבת יפגשו את המוליכה באייר לברקוזן במשחק גדול. כמו כן, אלופת אירופה רשמה שנה קאלנדרית ללא הפסד ביתי לראשונה מאז 1981.

בבאיירן החלו במעין קמפיין לכבודו של החלוץ. שחקן העבר לותר מתיאוס אמר: "אם לבה לא ייזכה, אני לא מאמין יותר בגוף הזה שנקרא פיפ"א. אי אפשר להשיג יותר ממה שהוא עשה. הוא זכה בהכל. ליאו מסי לא הניף אף תואר בברצלונה". קרל היינץ רומינגהה: "צריך לומר בוודאות שלבנדובסקי ראוי לפרס. הוא עשה עונה יוצאת מן הכלל, כבש כל כך הרבה שערים, עזר לקבוצה ושיפר את כל האיכויות שלו".

לבנדובסקי עצמו לא מתרגש. הוא עסוק במה שהוא יודע לעשות הכי טוב – לכבוש שערים. עם השער הראשון אתמול הוא הגיע ל-250 שערים בבונדסליגה. יש לו 74 במדי בורוסיה דורטמונד ב-131 משחקים ובבאיירן 177 שערים ב-201 הופעות. העונה? 15 שערים ב-11 משחקים. אני שמח שהבקעתי פעמיים. אני לא חושב על הפרסים האישיים, התרכזתי רק במשחק הזה. כחלוץ אתה צריך להיות אנוכי, עם אינסטיקנט לשערים ומוכן להכל, אבל כמובן שאם אני רואה חבר לקבוצה שהוא חופשי בעמדה טובה – אמסור לו. אבל אני מעדיף להיות אנוכי", אמק בצחוק.

"לא תמיד היה קל לאחרונה. ספגנו הרבה פעמים בתחילת המשחק. עלינו להיות עירניים מההתחלה יותר ולדבוק בתוכנית המשחק שלנו. טוב שהמשכנו ככה על אף שלא שיחקנו טוב. נרצה לנצח את לברקוזן על אף הכושר המצוין שלה ואז תהיה לנו הפסקה קצרה לה אנחנו מחכים", הוסיף.

המאמן האנזי פליק: "הייתה לנו מנטליות נכונה היום, לכן הגיע לנו לנצח. גברנו על קבוצה מאוד איכותית. עבור האוהד הנייטרלי זה היה משחק תוסס ומהנה. נלחמנו היטב אחרי שפיגרנו. השוויון לפני ההפסקה היה חשוב מאוד. הבטחתי לאמי ביום הולדתה שהקבוצה תנצח. אנחנו רוצים סליים את שנת 2020 הנהדרת בצורה טובה עם שלוש נקודות נגד לברקוזן".

מנואל נוייר כמובן היה מתוסכל מספיגת השערים. "לעתים רחוקות שמרנו על רשת נקייה העונה ולעתים הדברים הקטנים האלה קצת חסרים", אמר השוער. אכן, אלופת אירופה ספגה בכל שבעת משחקי הבונדסליגה האחרונים שלה. בכל מקרה, לקפטן היו גם מחמאות: "צריך לומר שהשערים שלנו היו נפלאים". מי שעוד בכושר טוב הוא קינגסלי קומאן שהפך לשיאן המבשלים בבונדסליגה העונה עם שבעה.

רוברט לבנדובסקי | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי