צפו בתקציר: שאלקה הביסה 0:4 את דאבור והופנהיים

הכחולים רשמו ניצחון ליגה ראשון מאז ינואר 2020 על חשבונם של הישראלי וחבריו. הופי כיכב עם שלושה שערים, האריט הבריק עם שלושה בישולים ושער. במקביל, לברקוזן חילצה נקודה נגד ברמן, 2:2 בין וולפסבורג לאוניון

(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-15 בבונדסליגה נפתחו אמש (שישי) עם מפגש הצמרת והניצחון 2:3 של מנשנגלדבאך נגד באיירן מינכן. הערב, המחזור המשיך עם מספר משחקים מסקרנים, כאשר במוקד – שאלקה ניצחה 0:4 את מואנס דאבור והופנהיים, ובכך חזרה לנצח בליגה אחרי כשנה. בנוסף, באייר לברקוזן חילצה נקודה נגד ורדר ברמן ואוניון ברלין סיימה ב-2:2 נגד וולפסבורג. במשחקים הנוספים, פרייבורג דרסה 0:5 את קלן, פרנקפורט ניצחה את מיינץ.

שאלקה – הופנהיים 0:4

ב-17 בינואר 2020 ניצחה שאלקה 0:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך בליגה ונראה שבאותם ימים אף אחד לא חשב שזה גם יהיה הניצחון האחרון של הקבוצה מחבל הרוהר עד היום, ימים ספורים לפני שהיא רושמת שנה שלמה בלי ניצחון, הישג שלילי ששווה לשיא בונדסליגה (31 משחקים). מי שהגיעה היום לאצטדיון בגלזנקירשן היא הופנהיים, שרשמה הפסד מאכזב לפרייבורג במחזור האחרון, וחשבה שהערב היא תוכל להשיג נקודות קלות נגד נועלת הטבלה.

לצערו של דאבור, החלוץ הישראלי שוב ראה את שמו בין השחקנים המחליפים של סבסטיאן הנס. מן העבר השני, סיאד קולסינאץ' רשם בכורה מחודשת במדי שאלקה, לאחר שחזר בהשאלה לקבוצה בה שיחק לפני המעבר לארסנל ב-2017. לצדו של הבוסני פתח בחוד מת'יו הופי בן ה-19, שהפך לגיבור הגדול אחרי שלושער גדול.

הופי חוגג. שלושער מדהים של החלוץ הצעיר | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

"המופע" של הופי התחיל לקראת סיום המחצית הראשונה במשחק, כאשר קיבל כדור עומק נפלא מאמין האריט והקפיץ באלגנטיות לרשת. בדקה ה-53 זה שוב היה האריט בנעלי המבשל, כששוב הוא מצא את הופי בעמדה טובה לשער, ושחקן ההתקפה עבר את אוליבר באומן בדרך לשערו השני. הצמד 'האריט-הופי' הוליד גם את השער השלישי במשחק, כששוב החלוץ הקפיץ מעל השוער האומלל. בדקה ה-80 האריט קינח עם שער משלו וחתם את הניצחון המרגש של שאלקה, שעלתה מקום אחד בטבלה והורידה את מיינץ לאחרון.

לברקוזן – ורדר ברמן 1:1

הקבוצה של פטר בוס אמנם בלמה את רצף שני ההפסדים, אך בהחלט יכולה לראות את עצמה מאוכזבת אחרי ששוב הייתה טובה יותר ולא יצאה עם כל הנקודות. כעת, הפער מבאיירן מינכן שבפסגה עומד על ארבע נקודות. הירוקים, מנגד, נותרו במקום ה-15 והגדילו (לפחות זמנית) את ההפרש מהקו האדום לחמש נקודות.

אחרי מחצית מאופסת, ברמן עלתה ל-0:1 בדקה ה-52 משער של הבלם עומר טופראק, אשר חגג כיבוש שער מול האקסית בה העביר את מירב הקריירה שלו. בדקה ה-70 פטריק שיק השווה עם בעיטה מתוך הרחבה. האירוע נבדק ב-VAR עם ספק לנגיעת יד, אך לבסוף השופט החליט לאשר את השער, וחלוץ נבחרת צ'כיה קבע את תוצאת המשחק.

שיק מול טופראק. אכזבה גדולה בקרב לברקוזן | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images

אוניון ברלין – וולפסבורג 2:2

קרב בין שתי קבוצות שמספקות עונה טובה עד כה הסתיים בחלוקת נקודות, אך המארחת בהחלט יוצאת הרבה יותר מאוכזבת אחרי שכבר הובילה ואיבדה יתרון למרות ששיחקה עם שחקן יותר. אחרי 15 מחזורים, לשתי הקבוצות מספר זהה של נקודות, 25, והם נמצאות בחלק העליון של הטבלה. וולפסבורג במקום השישי, אוניון רביעית באופן זמני.

האורחים עלו ליתרון בדקה ה-10, כאשר קרן של מקסימיליאן ארנולד מצאה את ראשו של רנאטו שטפן, שנגח לרשת. בדקה ה-29 שראלדו בקר השווה מתוך הרחבה, ובדקה ה-50 ארנולד הורחק בכרטיס אדום ישיר והותיר את וולפסבורג בעשרה שחקנים. רוברט אנדריך כבש בכדור חופשי מושלם בדקה ה-52 וקבע 2:1 לאוניון, שחשבה מפה שהניצחון כבר בכיס שלה, אך לא כך חשב ואוט וחהורסט, שהשווה בפנדל מדויק בדקה ה-65 אחרי נגיעת יד ברחבה וקבע חלוקת נקודות.

2:2 מהנה בין וולפסבורג ואוניון ברלין | JOHN MACDOUGALL/AFP via Getty Images

תוצאות נוספות

פרייבורג – קלן 0:5
מיינץ – פרנקפורט 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי