גם את גרד מולר הוא עקף: לבנדובסקי קבע שיא ליגה. בואטנג כועס

החלוץ, ההראשון איי פעם שכבש 21 שערים בחצי עונה, חולם לנפץ גם את שיא השערים לעונה (40) ששייך גם כן לגרמני. גורצקה פרגן: "אני חוגג פעמיים כשהוא כובש". פליק מרוצה מסאנה, הבלם: "סופגים מקרנות מיותרות"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן הגיעה למשחק נגד פרייבורג, יריבה בכושר מצוין, אחרי שבוע קשה שכלל הדחה מהגביע והפסד ליגה. האלופה התאמצה וחיכתה עד לדקה ה-74 כדי להכריע את המשחק כשתומאס מולר כבש את שער הניצחון, אך השיגה 1:2 יקר שהבטיח לה את אליפות החורף בפעם ה-24. מי שכבש את השער הראשון היה רוברט לבנדובסקי שקבע שיא חדש עם 21 שערי ליגה. מעולם לא כבש שחקן כל כך הרבה שערים רק במחצית הדרך. מה שהעיב על הניצחון של באיירן מעבר לכך שספגה בפעם ה-11 ברציפות בליגה – פציעתו של סרג' גנאברי שהוחלף בדקה ה-27 אם כי נראה שמדובר בפציעה לא רצינית והוא ישוב בקרוב.

ובחזרה לשיא של הפולני: לבנדובסקי נעדר ממשחק אחד בשל מנוחה כך שיש לו 21 שערים ב-15 משחקים. בעונה שעברה הוא כבש ב-11 המחזורים הראשונים ועד המחזור ה-16 היו לו 19 שערים. הפולני השאיר מאחור את שיאו של גרד מולר שכבש 20 שערים ב-1968/69. לבנדובסקי רוצה לנפץ עוד שיא של הגרמנים – שיא 40 שערי הליגה אותו קבע החלוץ בעונת 1971/72.

קרל היינץ רומניגה אמר: "תמיד חשבתי שהשיא של מולר יהיה ניצחי. אבל אם מישהו מסוגל לעקוף אותו זה רק לבנדובסקי". חברו לאון גורצקה פרגן: "אלה מספרים מטורפים. אני תמיד שמח פי שניים בשערים שלו. אני הראשון שרץ לחגוג איתו, שימו לב. אני מקווה שהוא ימשיך ככה". המאמן האנזי פליק פרגן גם הוא: "מה שלבנדובסקי עשה בעונה שעברה וגם העונה זה יוצא מן הכלל. הוא כאן כדי לכבוש שערים".

פליק ניתח את המשחק: "התחלנו את המשחק טוב, אם היינו עולים ליתרון 0:2 הכל היה קל יותר. אני מרוצה מפער ארבע הנקודות ולא מחפש תחרות אך עלינו להסתכל על עצמנו בכל מקרה ולהיות מרוכזים במשחקים הבאים נגד אאוגסבורג ושאלקה. חשוב שיש לנו". המאמן פרגן ללירוי סאנה: "אני לא אוהב לדבר על שחקנים בודדים אבל הוא הראה את מה שמצפים ממנו – שהוא מסוגל תמיד לעזור בשער או בישול".

הבלם ג'רום בואטנג: "זה היה ניצחון קשה שנלחמנו הרבה כדי להשיג אותו. עלינו להשתפר כמובן אך לא תמיד נשחק כדורגל מבריק, צריך לזכור את זה. נאבקנו בסוף המשחק, היינו צריכים לסיים את המשחק הרבה יותר מוקדם. זה לא קל משום שפרייבורג קבוצה מצוינת. אנחנו סופגים יותר מדי שערים מקרנות שאותן צריך למנוע בזכות משחק הגנה טוב יותר".

"מולר ואיש השיא לבנדובסקי הצילו את באיירן ושמרו על הניצחון בחיים", נכתב ב"קיקר". "אחרי שאיבדה את הגביע, באיירן ידעה עד כמה המשחק חשוב. היא ניצחה אך שוב נחשפו חולשות רבות שלה בחלק האחורי". ב"בילד" הביקורת הייתה מתונה יותר: "באיירן השיגה 1:2 קשה שהייתה ראויה לו. היא פספסה את השער השני מספר פעמים ולכן הסתבכה, עד שבא מולר, שלא הורגש יותר מדי אך היה מכריע".

סאנה חוגג עם מולר. המאמן מרוצה ממנו | Alexander Hassenstein/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי