1:2 לבאיירן מינכן על פרייבורג, צמד ליוביץ' בבכורה מול שאלקה

אחרי ההדחה המביכה מהגביע, הבווארים שוב התקשו אך לבסוף גברו בשיניים על היריבה שנעצרה אחרי שבעה משחקים רצופים ללא הפסד. שיא אדיר ללבנדובסקי. הסרבי כבש פעמיים בהופעה הראשונה המחודשת בפרנקפורט, שניצחה 1:3

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 בבונדסליגה ננעל הערב (ראשון) עם שני משחקים, כאשר במוקד נמצאת באיירן מינכן, שהגיעה אחרי ההדחה המביכה מהגביע והצליחה לגבור בשיניים 1:2 על פרייבורג. לאחר הניצחון של הבווארים, פרנקפורט ניצחה 1:3 את שאלקה בזכות שני שערי ניצחון של לוקה יוביץ' בבכורה המחודשת.

באיירן מינכן – פרייבורג 1:2

אחרי שאלופת אירופה הודחה במפתיע בפנדלים מהגביע הגרמני מול הולשטיין קיל, היא שוב לא הציגה יכולת גדולה, אך לפחות חזרה לנצח בליגה לאחר שבמחזור הקודם הפסידה 3:2 למנשנגלדבאך. כעת, בזכות איבוד הנקודות של לייפציג, דורטמונד ולברקוזן מהצמרת, הפער בפסגה חזר לארבע נקודות מקבוצתו של יוליאן נגלסמן שנמצאת במקום השני.

כבר בדקה השביעית באיירן עלתה ל-0:1 משער של רוברט לבנדובסקי בסיום התקפה נפלאה. סרג' גנאברי פרץ באגף הימני ושלח מסירה למרכז לעברו של תומאס מולר. האחרון, ממרחק של 18 מטרים מהשער, שלח כדור עומק גדול בנגיעה אחת וקסומה לחלוץ הפולני, שבסיומת פנטסטית העניק יתרון לאלופת אירופה.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Alexander Hassenstein/Getty Images

עם השער הזה, לבנדובסקי העלה את מאזנו ל-21 שערי ליגה אחרי 16 מחזורים בלבד (אגב, הוא שיחק רק ב-15). נתון פשוט הזוי של החלוץ האדיר הזה, שנחשב בעיני רבים היום אפילו לטוב בעולם – והוא הראשון אי פעם שמגיע למספר כזה של שערים אחרי 16 מחזורים. מדהים.

בדקה ה-28 גנאברי נאלץ להתחלף בעקבות פציעה, לאחר שתפס את ירכו הימנית וסיים את חלקו במשחק. מי שנכנס על חשבונו היה לירוי סאנה. באיירן נלחצה עם הזמן, ובדקה ה-62 ספגה את ה-1:1. קרן נפלאה של פרייבורג הוגבהה לרחבת הבווארים, ניקולאס הופלר נגח כדור שהגיע סמוך מאוד לקו השער, אותו נגח נילס פטרסן לרשת. מנואל נוייר הצליח להדוף רק מתוך השער ואחרי שהנגיחה עברה את הקו, והשער אושר כמובן באופן חוקי לחלוטין.

בדקה ה-74, אחרי דקות לא טובות, באיירן הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון ולעלות ל-1:2, שגם העניק לה את הניצחון. קינגסלי קומאן הגביה כדור מהאגף השמאלי אל הרחבה וסאנה נגח לעברו של מולר. בקור רוח מרשים, השחקן הוותיק סיפק סיומת פנטסטית אל הפינה ולרשת – כדור שלשוער פרייבורג לא היה שום סיכוי מולו. מכאן ועד לסיום, אלופת אירופה הצליחה לשמור על התוצאה ולהשיג שלוש נקודות חשובות. אגב, בדקה ה-90 פרייבורג כמעט השוותה וסידרה דרמה כשמצאה את המשקוף.

תומאס מולר חוגג | LUKAS BARTH-TUTTAS/POOL/AFP via Getty Images
סרג' גנאברי | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

פרנקפורט – שאלקה 1:3

האורחת, שרשמה במחזור הקודם ניצחון אחרי 30 משחקי ליגה רצופים בהם לא הצליחה לעשות זאת, שבה להפסיד מול הקבוצה של אדי הוטר – שחיברה ניצחון רביעי ברציפות. אנדרה סילבה הלוהט העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-28 עם שערו ה-12 העונה בליגה, אך דקה אחת בלבד עברה ושאלקה השוותה. ומי כבש עבורה? לא אחר מאשר מת'יו הופי בן ה-19, שכבש שלושער אדיר במחזור הקודם ב-0:4 על הופנהיים. הפעם, הוא קיבל בישול גאוני, חדר לרחבה ובבעיטה שעברה בין רגליו של השוער מצא את הרשת.

לוקה יוביץ', אשר חתם לפני שלושה ימים בלבד בפרנקפורט בהשאלה מריאל מדריד ושב לקדנציה שנייה בקבוצה, עלה כמחליף בדקה ה-63 וכבש בבכורה המחודשת שער חשוב מאוד. החלוץ הסרבי קיבל מסירת רוחב מצוינת מהאגף השמאלי על פיליפ קוסטיץ', וסיומת חדה וקטלנית ממרכז הרחבה סיפק טיל אל הרשת העליונה, אשר העניק שלוש נקודות לקבוצתו. זה לא נגמר כאן, כאשר בדקה ה-90+2 הוא השלים צמד עם בעיטה מתוך הרחבה. לשם השוואה, ב-32 משחקים בריאל יוביץ' כבש שני שערים, והיום הוא עשה זאת ב-27 דקות.

לוקה יוביץ' | Arne Dedert/picture alliance via Getty Images
שחקני פרנקפורט חוגגים | Arne Dedert/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי