יוביץ' עמד בהבטחה, פרנקפורט בטירוף וזידאן חטף ביקורת קשה

הקשר סו: "שאלתי אותו לפני המשחק כמה הוא יכבוש והוא אמר שאם ישחק רבע שעה הוא יבקיע פעם אחת". החלוץ התרגש: "תחושה אדירה, מקווה שזו רק ההתחלה". מאמן ריאל ספג אש: "הצעירים לא משתלבים אצלו, כולם צפו את זה"

(גודל טקסט)

חצי שעה בלבד הספיקה ללוקה יוביץ' כדי לכבוש צמד במדי איינטרכט פרנקפורט קבוצתו החדשה-ישנה – אותה הכמות שכבש במדי ריאל מדריד בעונה וחצי (ב-32 הופעות). החלוץ עלה מהספסל בדקה ה-62, נהנה מבישול של פיליפ קוסטיץ' עשר דקות אחר כך ובתוספת הזמן קבע את תוצאת המשחק – ניצחון 1:3 על שאלקה. בזכות הניצחון העפילה הקבוצה למקום השביעי, בשוויון נקודות עם וולפסבורג שכרגע מחזיקה בכרטיס לליגה האירופית.

כמובן שהבכורה האדירה של יוביץ' זכתה להדים הן בגרמניה והן בספרד. הגרמנים צייצו בספרדית: "היית חייב לשים את זה (לכבוש), איזה קאמבק מרהיב, לוקה!" ובתקשורת בטוחים שזה מסר ברור לאקסית. יוביץ' עצמו הצטנע לאחר המשחק: "הקבוצה לא נחלשה מאז שעזבתי, אם לא התחזקה אפילו. זה כבוד עבורי לשחק עם שחקן כל כך טוב כמו אנדרה סילבה שהוא מעל הכל אדם נהדר. אני משוכנע שנצליח יחד בעתיד". החלוץ העלה פוסט לאינסטגרם וכתב: "הרגשה מדהימה! ניצחון עם שני שערים שלי, לא יכולתי לדמיין קאמבק טוב מזה. אני מקווה שזו רק ההתחלה, מודה לכולם על התמיכה". החלוץ הקדיש את השער הראשון לקפטן דוד אברהם ואת השני לאוהד פרנקפורט שנפטר לאחרונה".

ג'יבריל סו, קשר הקבוצה, סיפר עד כמה החלוץ הסרבי היה בטוח בעצמו: "שאלתי את לוקה לפני המשחק כמה שערים הוא עומד לכבוש. העונה ענה לי – 'אם אשחק רבע שעה, אבקיע שער אחד'. ואז אמרתי לו שהוא ישחק חצי שעה ועליו לכבוש פעמיים. הוא עמד במילה ומגיע לו פרס".

"יוביץ' גורם לחשד גדול בקשר למדיניות של זינדין זידאן עם השחקנים הצעירים. המאמן ויתר עליו כשחשב שהוא לא הכרחי", נכתב ב"אס". ב"מארקה" נכתב: "המדרידיסטאס וגם אלה שהם אנטי – כולם ידעו שיוביץ' הולך להבקיע מהרגע שיעזוב. זה קורה הרבה לריאל לאחרונה. זה היה המסר של יוביץ' לזידאן". עוד נכתב: "זידאן היה צריך לעשות יותר וגם יוביץ'. המצב הזה מזמין את כולם לעשות הסתכלות נוספת על המצב וזידאן לא יוצא טוב במיוחד. הצעירים לא משתלבים אצלנו בעוד ה'גווארדיה הוותיקה' (השחקנים המנוסים) ממשיכים לשחק".

המאמן אדי הוטר: "השוויון היה נגד מהלך המשחק, רצינו לשחק בצורה הכי ישירה שיש. היינו רגועים גם ב-1:1 וידענו שיש לנו חלוץ מעולה על הספסל. היה חשוב ביותר עבור לוקה לחזור למקום בו הוא מרגיש בנוח. הרגשנו את זה מהרגע הראשון. הוא כבש שני שערים נהדרים וזה מסביר הכל".

פרדי בוביץ', המנהל הספורטיבי של הקבוצה, אמר: "לוקה לא נגע יותר מדי בכדור אבל כשעשה זאת היה יעיל מאוד. זה היה כמו תסריט שנכתב בהוליווד. יש לו איכות אדירה. חייבים לומר שהאוויר כאן מתאים לו היטב. הוא מרגיש כאן נינוח".

לוקה יוביץ', אדי הוטר | Arne Dedert/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי