צפו בתקציר: דורטמונד נכנעה 2:1 ללברקוזן, ניצחון לדאבור והופנהיים

בתום משחק סוער, החניכים של בוס ניצחו את הצהובים-שחורים בזכות שער של וירץ בן ה-17 בדקה ה-80. דיאבי כבש ראשון, בראנדט איזן זמנית. החלוץ הישראלי השלים 60 דקות במדי קבוצתו, אשר ניצחה 0:3 את הרטה ברלין

(גודל טקסט)

הליגה הגרמנית בקו מחצית הדרך. הערב (שלישי) יצא לדרך המחזור ה-17 בבונדסליגה, מחזור שיינעל את הסיבוב הראשון. במוקד, לברקוזן ניצחה 1:2 את דורטמונד לאחר משחק סוער. במקביל, מואנס דאבור והופנהיים רשמו 0:3 על הרטה ברלין. במשחק המוקדם של היום גברה בורוסיה מנשנגלדבאך 0:1 על ורדר ברמן. וולפסבורג גברה על מיינץ במשחק האחרון של היום.

באייר לברקוזן – בורוסיה דורטמונד 1:2

אחרי שרשמו משחקים מאכזבים במחזור הקודם, שתיים מהקבוצות ההתקפיות ביותר העונה בבונדסליגה נפגשו לקרב צמרת ב"באייארנה", למשחק אשר לא אכזב לרגע. ארלינג הולאנד ציין לאחרונה שנה מלאה מאז שהצטרף לדורטמונד, אז כבש שלושער בהופעת הבכורה, אך הערב החלוץ הנורבגי חווה ערב מאכזב עבורו. החניכים של פטר בוס, אשר הפסידו לאוניון ברלין ביום שישי האחרון, לא התקשו בפתיחה בניסיונות להביך את ההגנה הצהובה-שחורה, ובדקה ה-14 כדור ארוך נחת על רגלו של מוסא דיאבי, והצרפתי כבש ללא בעיות לרשת של רומן בורקי.

מלבד הולאנד, שלא הפסיק להחמיץ במשחק בצורה מאוד לא אופיינית לו, גם ג'יידון סאנצ'ו ומרקו רויס נראו אנמיים בפעולות האחרונות, דבר אשר מנע מהאורחת את שער השוויון במשך דקות רבות, אך בדקה ה-67 הגיע הרגע הגדול של יוליאן בראנדט, אשר הכניע את לוקאס הרדצקי עם בעיטה נהדרת מ-18 מטרים. הקצב הסוער נמשך על כר הדשא, ובדקה ה-80 נכבש השער שהכריע את המשחק, כאשר פלוריאן וירץ, הכוכב בן ה-17 של לברקוזן, סיים מתפרצת קטלנית עם בעיטה חזקה לרשת.

וירץ מול בורקי. הכוכב בן ה-17 ניצח את המשחק | Lars Baron/Getty Images

הרטה ברלין – הופנהיים 3:0

דאבור פתח בהרכב וראה את קבוצתו משיגה ניצחון חשוב לאחר שלושה משחקי ליגה מאכזבים, עבורו, היה מדובר בערב פחות מוצלח כאשר החלוץ הוחלף כעבור שעה מבלי שהבריק על כר הדשא.  דאבור לא כבש בליגה מאז המחזור השישי אם כי חייבים להיות הוגנים – הוא לא שותף בארבעה משחקים מאז. הכל היה יכול להשתנות כאשר בדקה ה-12 זכתה המארחת לפנדל אלא שקשישטוף פיונטק בעט החוצה.

סבסטיאן רודי העניק את הרטה בדקה ה-33. אנדריי קראמריץ' כבש את השער השני וביסס את הניצחון בדקה ה-68, שער הליגה התשיעי שלו וה-14 בכל המסגרות. המסמר האחרון בארון של הרטה הגיע בדקה ה-88, כשקראמריץ' השלים צמד וחתם את המשחק. היריבה הבאה של הופנהיים תהיה קלן מהתחתית שמדורגת רק במקום ה-16 והיא תקווה לחבר שני ניצחונות ליגה לראשונה מאז מחזורי הפתיחה.

דאבור. קבוצתו ניצחה אך היכולת שלו הייתה מאכזבת | Boris Streubel/Getty Images

בורוסיה מנשנגלדבאך – ורדר ברמן 0:1

הקבוצה של מרקו רוזה ממש לא הרשימה, בעיקר במחצית הראשונה, אך חזרה לנצח אחרי תיקו מתסכל במחזור שעבר, סיימה את הסיבוב הראשון בטעם טוב וקפצה לפחות זמנית למקום השישי בטבלה (שוויון נקודות עם אוניון ברלין). כהרגלה העונה, גלדבאך נהנתה ממצב נייח מוצלח כאשר תוכנית המשחק הרגילה לא עבדה. זה היה ניצחון רביעי בלבד שלה בתשעה משחקי בית העונה, ואין ספק שזה מנע ממנה להיות במקום גבוה יותר.

האורחת הייתה זו שסיכנה במחצית הראשונה. בדקה ה-26 הקשר רומנו שמיד שלח בעיטה אדירה ליד החיבורים ויאן זומר התעופף והדף לקרן בהצלה אדירה. כעבור 11 דקות השוער דווקא טעה כשיצא בצורה חסרת אחריות במטרה להרחיק עם הראש, ג'וס סרג'נט השתלט על הכדור והוכשל קלות על ידי השוער. דווקא הקשר ההגנתי פליקס אגו הגיע לכדור ובעט אלא שהבלם מתיאס גינטר הרחיק ללא קושי את הבעיטה הלא מספיק חזקה.

גלדבאך התקשתה מאוד גם בפתיחת המחצית השנייה, התקרבה לרחבה ולא הייתה מדויקת מספיק בהרמות מהאגפים. בדקה ה-66 הוסר החשש מ-0:0 ראשון העונה. לאסלו בנס הרים כדור חופשי מצוין מצד שמאל והבלם ניקו אלבדי נגח לפינה הרחוקה ולא הותיר סיכוי לשוער, 0:1 למארחת.

זומר מתעופף והודף. האורחת בלטה במחצית הראושנה. | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

הבלם הוא הכובש ה-13 של הקבוצה העונה, כשרק אצל לייפציג יותר שחקנים השתתפו במלאכת ההבקעה (14). כדי להימנע מעוד ספגיה בדקות האחרונות, רוזה עיבה את החלק האחורי בזמן שנותר. שתי דקות סליום גלדבאך ניצלה כאשר מילוט ראשיצ'ה בעט לקורה, הכדור חזר לידיו של זומר. ביום שבת תפגוש גלדבאך בביתה את דורטמונד למשחק קשה מאוד בעוד ברמן תתארח אצל הרטה ברלין.

תוצאה נוספת

מיינץ – וולפסבורג 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי