הפנים לליברפול: לייפציג גברה 1:2 על אאוגסבורג

ארבעה ימים לפני שמינית גמר ליגת האלופות, סגנית המוליכה בבונדסליגה ניצחה משערים של אולמו (38 בפנדל) ואנקונקו (43) וצימקה זמנית את הפער מבאיירן מינכן לארבע נקודות. קליגיורי צימק לקראת הסיום מ-11 מטר

(גודל טקסט)

לפחות עד יום שני הקרוב, הפער בין באיירן מינכן לר.ב לייפציג שוב עומד על ארבע נקודות בלבד. המחזור ה-21 בגרמניה יצא הערב (שישי) לדרך עם סגנית המוליכה, שערכה חזרה גנרלית לקראת שמינית גמר ליגת האלופות נגד ליברפול ביום שלישי וניצחה 1:2 ביתי את אאוגסבורג, ניצחון שקירב אותה לפסגה.

לייפציג מעדה בשלושה מארבעה משחקים רצופים במהלך חודש ינואר, אולם בשבועות האחרונים היא חוזרת לעצמה והערב לא הסתבכה מול המדורגת 13 בליגה, שבעשרת המחזורים האחרונים ניצחה שלוש פעמים והפסידה את יתר שבעת המשחקים. לייפציג גם עשתה זאת בהרכב משני בחלקו לאור העובדה שביום שלישי היא תפגוש את ליברפול, כשבין השחקנים שירדו לספסל היה גם הבלם דאיו אופמקאנו שהערב נודע כי יעבור לבאיירן מינכן בעונה הבאה.

בהרכב לייפציג כן פתח המגן אנחליניו, שהיה זקוק להופעה אחת אחרונה כדי שהמועדון יהיה מחויב להשלים את רכישתו ממנצ'סטר סיטי בתום העונה ואכן הערב הוא הפך רשמית לשחקן הקבוצה עד 2025, אבל מי שהיה הראשון לעלות על לוח התוצאות הוא היהלום הספרדי דני אולמו שבדקה ה-38 כבש מהנקודה הלבנה. לקשר בן ה-22 היה לא מעט מזל, גם כי הפנדל היה גבולי למדי וגם כי הבעיטה הראשונה שלו מ-11 מטר נהדפה היטב על ידי השוער רפאל גיקייביץ', אלא ששופטי המסך זיהו שהפולני יצא מקו השער ואולמו כבר לא התבלבל וקבע 0:1 בפנדל החוזר.

אולמו ושחקני לייפציג חוגגים, גיקייביץ' נותר מתוסכל | ANNEGRET HILSE/POOL/AFP via Getty Image

חלפו חמש דקות בלבד ולייפציג השכילה להגדיל את יתרונה. לפני המחצית, בדקה ה-43, יוסוף פולסן הדני מצא את הצרפתי כריסטופר אנקונקו, שממצב נוח מתוך הרחבה לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת.

במחצית השנייה המשחק ירד ברמתו ולייפציג קצת יצאה משליטה, מה שאפשר לאאוגסבורג לחזור. ואכן, בדקה ה-77 האורחת ניצלה הכשלה מיותרת ברחבה של איברהימה קונה, שרק עלה מהספסל בדקה ה-64, כדי לצמק ל-2:1 מפנדל מדויק של קליגיורי בבעיטה הראשונה שלה לעבר שערו של פטר גולאצ'י.

יוליאן נאגלסמן העלה מהספסל את מרסל סביצר כדי להשתלט מחדש על המשחק והמקומיים לא היו רחוקים מלחגוג שער שלישי, אנקונקו אפילו החמיץ מול שער ריק ממטרים ספורים וגם אאוגסבורג הגיעה להזדמנות ענקית חצי דקה לסיום תוספת הזמן, אבל בסופו של דבר השכילה לייפציג לשמור על ה-1:2 וצברה שלוש נקודות נוספות.

לייפציג כאמור צימקה זמנית את הפער מבאיירן לארבע נקודות והגדילה את הפער מוולפסבורג השלישית לשש נקודות. מדורטמונד השישית היא בינתיים כבר במרחק 12 נקודות. אאוגסבורג במקום ה-13, אבל היא עם 22 נקודות ותוכל למצוא את עצמה כבר מחר במרחק של שתי נקודות בלבד מהמקום ה-16 המוליך למשחקי המבחן ובמרחק שש הפרש אם מיינץ תצליח להדהים את לברקוזן, כפי שעשתה ללייפציג לפני כשבועיים.

כריסטופר אנקונקו כובש | ANNEGRET HILSE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי