הולאנד כבש צמד וחילץ את דורטמונד מהפסד, חמישייה לפרנקפורט

צפו בתקצירים: הצהובים-שחורים הצליחו רק להשוות ל-2:2 בתוספת הזמן נגד קלן, החלוץ הגיע ל-33 שערים העונה. הקבוצה של הוטר חזרה לעצמה צמד ובישול לאנדרה סילבה. 1:2 לוולפסבורג על ברמן, 0:3 לגלדבאך על שאלקה

(גודל טקסט)

המחזור ה-26 בבונדסליגה יצא לדרך אתמול (שישי) ונמשך היום (שבת) עם חמישה משחקים. מלבד הניצחון המרשים של באיירן מינכן על שטוטגארט, בורוסיה דורטמונד עשתה צעד ענק לאחור במאבק על אירופה כסיימה רק בתיקו 2:2 נגד קלן. איינטרכט פרנקפורט שבה למסלול עם 2:5 על אוניון ברלין. וולפסבורג גברה 1:2 על ורדר ברמן. במשחק שנעל את הערב, שאלקה הובסה 3:0 על ידי בורוסיה מנשנגלדבאך, שסיימה רצף של שבעה הפסדים רצופים.

קלן – בורוסיה דורטמונד 2:2

דורטמונד אמנם העפילה לרבע גמר ליגת האלופות (שם מחכה לה מנצ'סטר סיטי) וגם בגביע הגרמני הגיעה לחצי הגמר אך בליגה היא מתקשה להתקדם ולא מצליחה לשמור על יציבות. הצהובים-שחורים כבר עלו ליתרון מוקדם מאוד בזכות עוד שער גדול של ארלינג הולאנד, אך החלומות על ניצחון שני ברציפות התנפצו מהר מאוד. במקום זה, הולאנד הצליח לחלץ רק נקודה בדקה ה-90.

זה התחיל טוב מאוד מצד הקבוצה של אדין טרזיץ' שחסרה את ג'יידון סאנצ'ו הפצוע. כבר בדקה הרביעית אמרה צ'אן שלח כדור ארוך, הולאנד, איך לא, השתלט, הסתובב על הבלם וסיים באומנות, 0:1. אלא שהיתרון החזיק מעמד עד לדקה ה-34 כאשר קלן השוותה עם פנדל של אונדריי דודה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1038438

בפתיחת המחצית השנייה נכנס יוסופה מוקוקו הצעיר והצהובים-שחורים עברו לשני חלוצים, אלא שהשער נפל דווקא בצד השני. בדקה ה-65 הגנת דורטמונד קפאה. איסמעיל יאקובס קיבל כדור עומק נהדר וכבש שער ראשון העונה בסטייל עם בעיטה לחיבורים שלא הותירה סיכוי לשוער מרווין היץ'. בדקה ה-80 הולאנד כמעט חילץ נקודה אך הכדור פגע בקורה. לאחר החמצה נוספת, החלוץ לא אמר נואש ודחק את השוויון בדקה ה-90. זה היה שערו ה-33 העונה ב-31 משחקים בכל המסגרות, 21 מהם ביגה.

אם דורטמונד לא תצליח לעמוד במשימה ולהגיע לליגת האלופות הרי שבמועדון יזכרו היטב במשחקים נגד קלן מהתחתית – מהם לקחו נקודה אחת בלבד (הפסד 2:1 בבית בסיבוב הקודם) והיא עלולה לרדת מחר למקום השישי אם באייר לברקוזן תנצח את הרטה ברלין במשחק החוץ.

קלן. נקודות נגד קבוצת הצמרת | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images

איינטרכט פרנקפורט – אוניון ברלין 2:5

לאחר שלושה משחקים עקרים, הקבוצה של אדי הוטר שבה למסלול ושמרה על המקום הרביעי, לא מעט בזכות אנדרה סילבה ופיליפ קוסטיץ' שממשיכים בעונה הנפלאה שלהם. כבר בדקה השנייה קוסטיץ' בישל לחברו אלא שמקס קרוסה השווה בדקה השביעית. התוצאה נשמרה עד לדקה ה-35 ואז החל בליץ של המארחת.

רוברט אנדריך כבש שער עצמי הזוי בדקה ה-35 והמארחת כבשה פעמיים נוספות לפני ההפסקה. הפעם התפקידים התחלפו וסילבה בישל לקוסטיץ' בדקה ה-39 והשלים צמד בעצמו בדקה ה-41. לסילבה יש כבר 21 שערי ליגה העונה. קרוסה השלים צמד בתוספת הזמן של המחצית (45+3) בנגיחה, 2:4. מי שלא השתתף בחגיגה הוא לוקה יוביץ' שפתח בהרכב אך לא הצליח לעצור את הבצורת שלו בבונדסליגה. בהמשך פרנקפורט הורידה רגל מהגז ויוביץ' וסילבה הוחלפו ובכל זאת סטיבן צובר כבש שער חמישי וקבע את תוצאת המשחק.

פיליפ קוסטיץ', לוקה יוביץ' | KAI PFAFFENBACH/POOL/AFP via Getty Images

ורדר ברמן – וולפסבורג 2:1

ניצחון רביעי בחמישה משחקים ל"זאבים". בדקה התשיעית היא נהנתה משער עצמי של חלוץ היריבה, ג'וש סרג'נט וסמוך להפסקה ביססה את היתרון עם שער של ואוט וחהורסט (42). ברמן צימקה בדקה ה-45 בזכות קווין מוואלד. ברמן רשמה את הפסדה העשירי העונה אך עדיין רחוקה מהתחתית הבוערת.

ואוט וחהורסט | PATRIK STOLLARZ/AFP via Getty Images

שאלקה – בורוסיה מנשנגלדבאך 3:0

אחרי שבעה הפסדים רוצים בכל המסגרות, הקבוצה של מרקו רוזה קיבלה יריבה בהזמנה, נועלת הטבלה שאלקה שנותרה חסרת אונים בביתה. לארס שטינדל כבש לזכות האורחת כבר בדקה ה-15, סטפן ליינר הוסיף (63). פרדריק רונוב חתם עם גול עצמי אומלל בדקה ה-72.

סיאד קולסינאץ', שקודראן מוסטפי | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי