רומניגה: "פליק וסליהמיצ'יץ' השאירו הכל מאחור". לבנדובסקי מתקרב למולר

"הוא מזכיר את מסי ורונאלדו בימים הגדולים שלהם", נכתב על החלוץ שהגיע ל-35 שערי ליגה ורחוק חמישה מהשוואת שיא כל הזמנים. האיש החזק בבאיירן: "המאמן ימלא את חוזהו, אנו כמו משפחה". וגם: אלאבה השתווה לריברי

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

גם הרחקה מוקדמת של אלפונסו דייויס לא עצרה את באיירן מינכן. הטרבליסטית הגאה נותרה בעשרה שחקנים בדקה ה-12 אך סגרה עניין כבר במחצית עם 0:4 על שטוטגרט. הקבוצה של האנזי פליק יצאה לפגרת הנבחרות בטעם טוב כשאחריה תפגוש את לייפציג למשחק העונה (3.4) כשהיא מוליכה בארבע נקודות יתרון. לצד ההצגה הקבועה של רוברט לבנדובסקי שכבש שלושער, מנואל נוייר סימן וי גם הוא כששמר על שער נקי לראשונה מזה חמישה משחקים. דויד אלאבה רשם ציון דרך ענק עם משחק הליגה ה-273 שלו ובכך השתווה לפרנק ריברי כשיאן ההופעות לשחקנים הזרים (לא גרמנים).

לבנדובסקי כאמור היה סיפור המשחק. שבוע אחר שבוע הוא מנפח את הסטטיסטיקה הנפלאה שלו. החלוץ הגיע כבר ל-35 שערי ליגה ב-25 משחקים, אחד יותר מכל העונה שעברה, והוא רחוק רק חמישה שערים מהשוואת שיאו של גרד מולר שכבש 40 שערים בעונת 1971/72. אגב, כבר היום לבנדובסקי הציג את העונה הרביעית הכי מוצלחת לחלוץ בונדסליגה. מולר עצמו כבש 36 שערים ב-72/73 ו-38 בעונת 1969/70. בזכות השלושער לבנדובסקי עלה למקום השני בטבלת כובשי הבונדסליגה בכל הזמנים כשעקף את קלאוס פישר (271 שערים).

לאחר המשחק אמר לבנדובסקי: "אני חושב תמיד ממשחק למשחק ומעדיף לא להתעסק בשיא כל כך הרבה. אני גאה שעקפתי את פישר. בכל מקרה, יש לנו עדיין הרבה מאוד משחקים חשובים בליגה ובליגת האלופות. היינו מעולים במחצית הראשונה, הכרטיס האדום דווקא גרם לנו להתעורר, עמדנו באתגר לנצח בעשרה שחקנים".

פליק החמיא לקבוצתו: "השחקנים עבדו נפלא בהגנה וצמצמו את המרווחים אחרי האדום. עם הכדור, כרגיל, הם עבדו טוב מאוד ויצרו כל כך הרבה הזדמנויות". המאמן התייחס גם להיעדרו של ג'ושוע קימיך: "אני חושב שהוא יהיה בכושר שוב מחר (היום) או מחרתיים".

על עתידו והיחסים עם חסן סליהמיצ'יץ': "הכל כבר נאמר. אנחנו מסתכלים לעתיד באופטימיות, שנינו עובדים יחד ויש אמון הדדי. אנחנו מחליטים על שחקנים חדשים ביחד. אבל המאמן נמצא בקבוצה לזמן קצר וחשוב שבמועדון ימשיכו עם הפילוסופיה ויחליטו על השחקנים הנחוצים".

קרל היינץ רומניגה שלל באופן מוחלט את עזיבתו האפשרית של פליק בקיץ: "זה לא עניין של הסתברות אלא עובדה. אמרתי לו בטלפון שאנחנו מרוצים ממנו מאוד. הוא ימלא את החוזה שלו (עד 2023). כמובן שיש לו את הכישורים לאמן את הנבחרת בבוא העת. באיירן היא משפחה גדולה ומה שקורה במשפחה – יישאר שם וככה הם מתנהגים. הם סיימו את המחלוקת בינם לבין עצמם".

"למרות ששיחקו בעשרה שחקנים במשך 78 דקות, באיירן חגגה ניצחון ביתי ללא עוררין והגנה על יתרון ארבע הנקודות שלה. אחרי מחצית מרשימה והורידה הילוך", נכתב ב"בילד". "ערב גאלה של באיירן וחיוכים בין פליק לסליהמיצ'יץ'", הייתה כותרת נוספת בעיתון. "לבנדובסקי שוב סלל את הדרך לניצחון של באיירן עם שלושער קל. בקצב בו הוא מבקיע הוא מזכיר את ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בתקופות הטובות שלהם ואם ימשיך כך ישבור את השיא של מולר בקרוב", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה".

שחקני באיירן מינכן. לא התקשו גם בעשרה שחקנים | Matthias Balk – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי