המשבר עשה את שלו: פטר בוס פוטר מבאייר לברקוזן

אחרי למעלה משנתיים בתפקיד, ההולנדי נשלח הביתה בשל התקופה הרעה שכללה הדחה משפילה מהגביע, התדרדרות בליגה וסיום העונה האירופית. המנכ"ל הודיע: "לנוכח ההתפתחויות האחרונות, הגענו למסקנה שזה בלתי נמנע"

(גודל טקסט)

ביום ראשון התארחה באייר לברקוזן אצל הרטה ברלין בידיעה שניצחון יוכל להקפיץ אותה למקום החמישי בטבלה על חשבון בורוסיה דורטמונד. אלא שהקבוצה של פטר בוס הובסה 3:0 והמשיכה את התקופה הקטסטרופלית שלה. הבוקר (שלישי) החליטו במועדון להיפרד מהמאמן שהגיע בדצמבר 2018, בתקווה לעצור את המפולת. קשה לזכור, אך עד חודש דצמבר הקבוצה לא הפסידה ונחשבה להפתעת העונה בבונדסליגה כשהוליכה את הטבלה ערב המשחק נגד באיירן מינכן.

ב-14 המשחקים מאז הפסידה הקבוצה לא פחות משמונה פעמים, הודחה מהגביע על ידי יריבה מליגה חלשה וסיימה את דרכה בליגה האירופית כבר בשלב 32 האחרונות אחרי הפסד כפול ליאנג בויז השוויצרית. אשתקד, כזכור, בוס הוביל את לברקוזן לגמר הגביע ולרבע גמר הליגה האירופית.

מנכ"ל המועדון, רודי וולר, מסר: "לנוכח ההתפתחויות בשבועות האחרונים הגענו למסקנה שאי אפשר להימנע מהפרידה על אף הערכתנו הרבה לבוס. ההפסד נגד הרטה היה ממש דפוס חוזר של המשחקים האחרונים שלנו, הקבוצה נופלת באותה הדרך שוב ושוב ושוב. פשוט לא הצלחנו לתקן את הטעויות. את תפקיד המאמן ימלא עד סוף העונה האנס וולף (39), שאימן את נבחרת גרמניה עד גיל 18 וגם עמד על הקווים של שטוטגארט.

המנהל הספורטיבי סימון רולפס אמר: "עם צוות האימון החדש אנחנו רוצים לשנות את הדברים ולחזור להצליח. אפילו שוולך, צעיר מאוד, הוא הרשים עד עתה ומציג את הכדורגל שאנחנו רוצים לראות בקבוצה – אגרסיבי, אטרקטיבי ואינטנסיבי. השאיפות שלנו זהות – להגיע לליגה האירופית אם לא יותר".

וולף אמר: "אני מאוד מרוצה מהאמון שניתן בי, לברקוזן היא לא סתם מועדון בשבילי אלא אחת הקבוצות האטרקטיביות בכדורגל הגרמני כבר שנים רבות. יש כאן סביבה שאפתנית מאוד וקבוצה מוכשרת ומרגשת. יש לנו הזדמנות פז ועלינו להפיק את המקסימום משמונת המשחקים שנותרו עבור לברקוזן". לאחר הפגרה מחכה ללברקוזן משחק די נוח נגד שאלקה החלשה בבית.

ובחזרה לבוס. ההולנדי, כזכור, אימן חצי שנה במכבי תל אביב והגיע עמה לגמר הגביע שם הפסיד 1:0 למכבי חיפה. לאחר מכן הקריירה שלו נסקה כשהוביל את אייאקס לגמר הליגה האירופית ואימן לחודשים ספורים גם בבורוסיה דורטמונד.

פטר בוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי