הסכסוך מחריף: באיירן סירבה לבקשת פליק והסתייגה מדבריו

אחרי שהמאמן הודיע כי ברצונו לעזוב בקיץ הקרוב ולפני תום חוזהו, המועדון פרסם הודעה: "נמשיך בשיחות לאחר שני המשחקים הקרובים". מוקדם יותר, המאמן התייחס לאפשרות שיאמן את הנבחרת, מולר ונוייר הגיבו

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן עשתה אתמול (שבת) צעד ענק לעבר זכייה תשיעית ברציפות באליפות גרמניה, כשגברה 2:3 על וולפסבורג והגדילה את הפער מלייפציג לשבע נקודות כשנותרו עוד חמישה מחזורים לסיום העונה. עם כל הכבוד לניצחון החשוב, את הכותרות בסיום תפס האנזי פליק, שחשף כי ביקש לסיים את דרכו במועדון בתום העונה וזאת בעקבות סכסוך עם המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ', שזוכה לגיבוי מוחלט מצד המנכ"ל קרל-היינץ רומניגה והנשיא החדש הרברט היינר שהחליף את אולי הנס הפורש.

על פי הדיווחים בגרמניה, פליק צפוי להיכנס לנעליו של יואכים לב בנבחרת גרמניה, שם הוא שימש כעוזרו במשך שמונה שנים וסייע לו לזכות במונדיאל ב-2014. כזכור, לאחרונה הודיעה ההתאחדות כי המאמן הוותיק יסיים את תפקידו לאחר היורו הקרוב שייערך בקיץ ופליק – אחרי שהוכיח את עצמו באופן מוחלט כמאמן עצמאי בבאיירן – מסתמן כאופציה האידיאלית לרשת את לב ולהחזיר את הנבחרת לפסים הנכונים.

הדרמה עלתה שלב היום בשעות הצהריים, כשבאיירן מינכן הגיבה לדבריו של המאמן בהודעה רשמית, ממנה משתמע כי למעשה, המועדון סירב לבקשת פליק לעזוב. "מאמן באיירן מינכן האנזי פליק הודיע בפומבי על רצונו לסיים את חוזהו, אשר תקף עד יוני 2023, בתום העונה הנוכחית", לשון ההודעה. "פליק בישר להנהלת באיירן על רצונו בשבוע שעבר. הצדדים סיכמו להתרכז במשחקים נגד באייר לברקוזן ומיינץ, כדי שלא להסיח את דעתו של המועדון כולו מהמשחקים החשובים הללו. באיירן מסתייגת מהתנהלותו החד-צדדית של האנזי פליק ותמשיך בשיחות לאחר המשחק נגד מיינץ, כפי שסוכם".

האנזי פליק
האנזי פליק | Martin Rose / Staff

"העתיד שלי לא ברור כרגע ולא שוחחתי עם אף אחד בנושא", הבהיר פליק אתמול והשאיר את כל האפשרויות פתוחות: "כמובן שנבחרת גרמניה היא אופציה שכל מאמן צריך לקחת בחשבון. אני צריך לעכל את הכל קודם, השבועות האחרונים היו לא קלים עבורי וזו הסיבה שהיה חשוב לי לספר למועדון וכמובן לשחקנים, רציתי שהם ישמעו את זה ממני לפני שזה יוצא לתקשורת".

פליק מחזיק בחוזה עד 2023 בבאיירן. "רק הבעתי בפניהם את הבקשה והרצון שלי, אני יודע שיש לי חוזה", אמר המאמן. "אחרי המשחק בפריז זה היה זמן טוב מבחינתי לספר. כיצד הגיבו האחראיים? אשמור את זה לעצמי. אני מודה למועדון שנתן לי את ההזדמנות לאמן קבוצה כזו", הוסיף במסיבת העיתונאים.

הקפטן מנואל נוייר התייחס לבקשה של פליק לעזוב: "זה היה סיפור אמוציונלי עבור כולנו. אנחנו צריכים להתמודד עם זה כקבוצה כי היתה לנו תקופה נהדרת ביחד. היה חשוב לנו שהוא שוחח איתנו באופן אישי לפני שיצא עם זה לתקשורת. זה מראה על מערכת יחסית טובה".

תומאס מולר אמר: "האנזי לא הסביר לנו מדוע הוא החליט לעזוב. הוא השאיר המון אנרגיות בתקופה מאוד אינטנסיבית של שנה וחצי. כמאמן באיירן מינכן אתה צריך שיהיה לך עור של פיל".

האנזי פליק, חסן סליהמידז'יץ'
האנזי פליק, חסן סליהמידז'יץ' | Stefan Matzke – sampics / Contributor

לפני שבאיירן הביעה את עמדתה ביחס לבקשה של פליק, בגרמניה ביקרו הבוקר את ההתנהלות המועדון הבווארי: "באיירן מינכן שותקת", צעקה הכותרת של העיתון הגרמני 'קיקר', "פליק רוצה לעזוב בקיץ, אך האוהדים לא שמעו על כך כלום ברשתות החברתיות השונות. כמו עוד מחזור סטנדרטי שהסתיים עם ניצחון".

שני המועמדים הבולטים להחליפו הם מסימיליאנו אלגרי ויוליאן נגלסמן, מאמן לייפציג, שלאחרונה הכחיש את האפשרות הזו. מי שזה לא יהיה, המאמן הבא של באיירן מינכן ייכנס לנעלים גדולות, שכן פליק הוביל אשתקד את המועדון לזכייה בשישה תארים. העונה, אחרי שאיבד מספר שחקנים חשובים בקיץ וסבל מפציעות טורדניות של שחקני מפתח, המאמן הודח מהגביע הגרמני בשלב מוקדם וכן מליגת האלופות ברבע הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי