המשבר מאחוריו: השיחה שעזרה להולאנד לשבור את הבצורת

הנורבגי קטע רצף שלילי בן שבעה משחקים (כולל במדי הנבחרת) עם צמד ב-1:4 על ברמן וקבע שיא מועדון נוסף. מאמנו טרזיץ': "לא דיברנו על מזג האוויר". רויס החמיא, הומלס בולט. ומה עדיין מכעיס את המאמן?

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד עדיין לא אמרה את המילה האחרונה במאבק על ליגת האלופות. הצהובים-שחורים הביסו אתמול (ראשון) 1:4 את ורדר ברמן וצימקו את הפער מאיינטרכט פרנקפורט הרביעית לארבע נקודות על אף שנקלעו לפיגור. את המסמר האחרון נעץ הבלם מאטס הומלס שהגיע לחמישה שערי ליגה ושישה בכל המסגרות והשווה את שיאו האישי מעונת ב-2010/11. בכל מקרה סיפור המשחק היה כמובן הצמד של ארלינג הולאנד שקטע בצורת בת שבעה משחקים בהם לא כבש (כולל משחקי הנבחרות).

הולאנד חזר לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב. הוא הבקיע פעמיים והגיע ל-35 שערים ב-36 משחקים העונה בכל המסגרות. כמדי שבוע הוא שבר עוד שיא במדי דורטמונד כשהפך לשחקן הראשון בתולדותיה שכובש לפחות צמד בתשעה משחקים שונים בבונדסליגה. הוא האפיל על לותר אמירך הגרמני שעשה זאת פעמיים ברציפות בשנות ה-60. העונה יש לו שמונה צמדים ועוד רביעייה אחת נגד הרטה ברלין. בסה"כ יש לנורבגי 36 שערים ב-39 משחקיו בליגה. רק יואו סילר רשם הישג מרשים ממנו.

"הוא סיים את ההפוגה שלו (ארבעה משחקים ללא שער), דורטמונד חזרה למירוץ למקום הרביעי הנחשק", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה". "הקבוצה שמה מאחור את ההדחה נגד מנצ'סטר סיטי וביצעה בליץ מרשים של רבע שעה". "ג'ובאני ריינמה כבש בזווית הנכונה ודורטמונד ניצחה בטעם של שנות ה-90", נכתב ב"בילד" שם התייחסו לכך שהצהובים-שחורים עלו לשחק עם חולצת רטרו מעונת האליפות של 1996. ב"קיקר" נכתב: "הולאנד הביא את דורטמונד חזקה לקו הסיום".

טרזיץ' נשאל קודם על הכוכב שלו: "לא דיברנו על מזג האוויר", אמר בציניות לגבי השיחה ביניהם במחצית הראשונה. הוא אמר כי ייעץ לו לשחק בחופשיות ובנוחות יותר. "הבאנו אותו למשחק הזה במצב יותר טוב והוא גמל לנו עם שני שערים, זה פרס שהגיע לו".

על הניצחון אמר המאמן המאושר: "הניצחון חשוב מאוד כי הוא מקרב אותנו למטרה שלנו. זה היה משחק טוב עבורנו ומצד שני יש דברים שממש לא אהבתי והרגיזו אותי – ההתקפות המתפרצות מהן סבלנו. אפשרנו לברמן יותר מדי מצבים ועלינו להימנע מכל. בכל זאת לטעמי היינו דומיננטיים".

ארלינג הולאנד חוגג | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

הקפטן מרקו רויס: "היינו מוכנים מאוד לקרב הזה, הייתה לנו הזדמנות ענקית להתקרב שוב לליגת האלופות. עשינו את זה וצמצנו את הפער בזכות קור הרוח שלנו. במשחקים האחרונים ידענו להגיב. כרגע זה לא חשוב איך ננצח, העיקר שנעשה זאת".

מנואל אקנג'י הבלם הודה: "אנחנו עדיין סופגים יותר מדי שערים ועלינו לעבוד על זה". למרות זאת הוא מרוצה: "ועדיין אנחנו מסוגלים להבקיע ארבעה שערים לפעמים ועלינו להיות גאים. היינו סבלניים בהתקפה וזה השתלם לנו. אנחנו חייבים להמשיך להשיג נקודות, אסור לנו למעוד". כבר ביום רביעי (21:20, שידור ישיר בספורט2) תשחק דורטמונד שוב כשתפגוש את אוניון ברלין למשחק בית נוסף ותחפש ניצחון שלישי ברציפות.

שחקני בורוסיה דורטמונד | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי