לייפציג הפסידה, באיירן ניצחה ותוכל לחגוג אליפות במחזור הבא

הבווארים ניצלו את ה-1:2 של קלן על קבוצתו נגלסמן, גברו 0:2 על לברקוזן והגדילו את הפער בפסגה ל-10 נקודות. יוכלו להבטיח תואר תשיעי ברציפות אם ינצחו את מיינץ בשבת. בתחתית: שאלקה ירדה ליגה לאחר 30 שנה

(גודל טקסט)

המחזור ה-30 בבונדסליגה נפתח הערב (שלישי) ובו ככל הנראה נחרץ גורל האליפות, שמסתמן כי תעשה שוב את הדרך לבוואריה. תחילה, לייפציג נכנעה 2:1 לקלן מהתחתית וכך אפשרה לבאיירן מינכן לברוח בפסגה. האלופה ניצלה זאת כשגברה בבית 0:2 על באייר לברקוזן והגדילה את ההפרש מסגניתה בטבלה ל-10 נקודות, מה שאומר כי היא תוכל להבטיח את השארת התואר אצלה במחזור הבא. גם בתחתית הטבלה התקבלה שורה תחתונה – שאלקה הפסידה 1:0 לארמיניה בילפלד וירדה לליגת המשנה אחרי 30 שנה. בנוסף, פרנקפורט ניצחה 0:2 את אאוגסבורג וטיפסה למקום השלישי לפחות זמנית.

באיירן מינכן – לברקוזן 0:2

הבווארים בדרך לאליפות תשיעית ברציפות הודות למחצית ראשונה מצוינת בה היא סגרה את סיפור ההתמודדות. האנזי פליק ושחקניו עלו לכר הדשא באליאנץ הארנה לאחר שראו את לייפציג מועדת ובזכות שלוש הנקודות הערב, נותרו כפסע מזכייה נוספת בתואר.

בצל הסערה על הקמת הסופרליג שמעסיקה את כל היבשת, נדמה כי אצל אלופת גרמניה משדרים עסקים כרגיל. באיירן הציגה היום משחק יעיל ושוטף ורשמה שלוש נקודות בפעם השישית בשבעת מחזורי הליגה האחרונים בזכות בליץ מוקדם של אריק צ'ופו מוטינג (7) וג'ושוע קימיך (13). כעת, פליק וחניכיו זקוקים לעוד ניצחון אחד בלבד על מנת להבטיח תואר מקומי נוסף, ותהיה להם הזדמנות נהדרת לעשות זאת כבר במחזור הקרוב כאשר הם יתארחו אצל מיינץ החלשה מהמקום ה-15 בטבלה.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images
אלפונסו דייויס | Lukas Barth-Tuttas – Pool/Getty Images

קלן – לייפציג 1:2

יוליאן נגלסמן וחבורתו הגיעו לאצטדיון "ריין אנרג'י" כאשר הם נמצאים שבע נקודות מאחורי באיירן מינכן המוליכה, בידיעה שמעידה שלהם ככל הנראה תכריע את גורל האליפות. מנגד, המארחת, שנלחמת על חייה בליגה, השיגה ניצחון קריטי מבחינתה שמעלה את מאזנה ל-26 נקודות, בדיוק כמו הרטה ברלין במקום ה-16 ושתי נקודות בלבד מתחת למיינץ שבמקום ה-15. סיפור המשחק הוא ללא ספק לייפציג, שפשוט מגישה את צלחת האליפות לבווארים עם משחק ליגה שלישי מתוך ארבעת האחרונים בו היא לא מנצחת.

במידה ותנצח את לברקוזן מאוחר יותר, באיירן תגדיל את הפער בפסגה ל-10 נקודות כאשר נותרו ארבעה מחזורים בלבד לסיום העונה. המשמעות: ניצחון של פליק במחזור הבא או מעידה נוספת של לייפציג, ובאליאנץ ארנה יוכלו לפתוח שמפניות באופן רשמי. באשר למשחק, יונאס הקטור העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-46, אך אמאדו היידארה איזן בדקה ה-59 לאחר בעיטה אדירה מסף הרחבה היישר לחיבורי השער של טימו הורן. קלן לא חיכתה יותר מדי עד שהשיבה לעצמה את היתרון, כאשר הקטור השלים צמד דקה לאחר שער השוויון וקבע את תוצאת הסיום.

נורדי מוקיילה | ROLF VENNENBERND/POOL/AFP via Getty Images

ארמניה בילפלד – שאלקה 0:1

קבוצת הפאר, שרק בתחילת העשור הקודם עוד הופיעה בחצי גמר ליגת האלופות, נפרדת מהליגה הראשונה לאחר 30 שנים רצופות בהן הייתה חברה קבועה בצמרת הטבלה. לאחר עונה נוראית בה היא רשמה שתי ניצחונות בלבד (!), וקבעה שיא של משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון עם 30 כאלה עוד מאמצע העונה שעברה, הסוף היה ידוע מראש. הערב רק הגיעה החותמת הרשמית למה שהיה צפוי כבר מספר שבועות, ושער של פביאן קלוס בדקה ה-50 העניק למארחת את הניצחון והעלה אותה למקום ה-14, מרחק ארבע נקודות מהרטה ברלין וקלן שנמצאות במקומות ה-16 וה-17 בהתאמה. מנגד, שאלקה תקווה לעלות לליגה הבכירה כמה שיותר מהר ולהחזיר את המועדון למקום הראוי לו.

מהמט-קן איידין | Frederic Scheidemann/Getty Images

פרנקפורט – אאוגסבורג 0:2

אמרתם פרנקפורט, אמרתם אנדרה סילבה. החלוץ הפורטוגלי האדיר של אדי הוטר העלה הערב את מאזנו ל-24 שערי ליגה והוא שני רק לרוברט לבנדובסקי בטבלת מלכות שערי הבונדסליגה העונה. עוד קודם לכן, מרטין הינטרגר שבר את הקרח כשכבש את הראשון עבור המארחת בדקה ה-37, וסילבה כאמור הכפיל וחתם את תוצאת המשחק עם שער משלו בדקה ה-58. עם הניצחון, פרנקפורט מטפסת באופן זמני למקום השלישי בטבלה על חשבון וולפסבורג כאשר במאזנה 56 נקודות, שתיים יותר מלזאבים. מן העבר השני, הקבוצה החביבה מבוואריה עוד לא הבטיחה הישארות בליגה בצורה סופית, כאשר היא עם 33 נקודות, שבע יותר מקלן שמתחת לקו האדום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי