שאלקה ירדה אחרי 30 שנה, אוהדים רדפו בעיר אחרי השחקנים

הכחולים נשרו לבונדסליגה השנייה לאחר ההפסד לארמיניה בילפלד, עם חזרת הקבוצה לגלזנקירשן המתינו לשחקנים ארגוני האולטראס וניסו לפגוע בהם. במקביל, אוהדי היריבה המושבעת דורטמונד חגגו בעיר עם שלל זיקוקים. צפו

(גודל טקסט)

אחד מסיפורי העונה בכדורגל הגרמני והאירופי הוא ללא ספק ההתרסקות של אחד המועדונים הגדולים והאהודים במדינה, שאלקה. הקבוצה מגלזנקירשן, שרק לפני עשר שנים רשמה הופעה יוצאת דופן בחצי גמר ליגת האלופות, הפסידה אתמול (שלישי) 1:0 לארמיניה בילפלד, ובכך סיכוייה לשרוד בבונדסליגה אפסו. ה"רויאל בלוז" החליפו העונה לא פחות מחמישה מאמנים, אבל לאחר 30 מחזורים במאזנם שני ניצחונות בלבד. 30 הוא גם מספר השנים שחלפו מאז הפעם האחרונה שהקבוצה שיחקה בליגת המשנה.

המאמן הנוכחי, דימיטריוס גראמוזיס, שנכנס לתפקיד רק לפני חודש וחצי, אמר בסיום ההפסד: "זהו יום עצוב להיות חלק משאלקה, בין אם זה האוהדים או העובדים שנותנים מעצמם כל יום עבור המועדון. הגורל שלנו נחרץ בגלל כל המשחקים שהיו העונה, לא רק בגלל האחרון. עכשיו אנחנו רוצים לסיים את העונה בצורה מכובדת. לא נחלק מתנות ליריבות. למרות האכזבה, צריכים להסתכל קדימה ולהביא שחקנים שמבינים מה המשמעות של שאלקה ומה דרוש מהם. נעשה הכול כדי להכין סגל שיהיה מוכן לפתיחת העונה ויגרום לאוהדים להיות גאים, כדי שנעלה ליגה ביחד".

מנהל הקבוצה, ושחקן העבר של המועדון, ג'ראלד אסמואה, התקשה לעכל: "ידענו למה לצפות, אבל ברגע שנגמר הסיפור, זה קשה. כולנו איכזבנו, וכולם צריכים לשאול את עצמם שאלות. אני לא יודע אם כולם הבינו באיזה מועדון הם משחקים". מאמנה של בילפלד, פרנק קרמר הבין שהוא היה מעורב בערב היסטורי: "כשמועדון כזה צריך לשחק בליגה השנייה, זה מעלה דמעות בעיניים. אני מכיר את אסמואה (אימן אותו בגרויתר פורת), וניסיתי למצוא מילות נחמה ועידוד לאחר סיום המשחק, אבל זה לא פשוט".

דימיטריוס גראמוזיס | Frederic Scheidemann/Getty Images

מועדון הפאר, שפיתח כוכבי כדורגל כמו מנואל נוייר, מסוט אוזיל, יוליאן דראקסלר ולירוי סאנה, חווה התדרדרות מהירה מאוד: רק בעונת 2017/18, הקבוצה סיימה במקום השני בליגה, ועונה לאחר מכן הגיעה לשמינית גמר ליגת האלופות. במהלך העונה, שאלקה נקלעה לרצף נוראי של 30 משחקי ליגה ללא ניצחון, שהתחיל עוד בעונה שעברה. בזכות ניצחון 0:4 על הופנהיים, הם נמנעו מהשוואת השיא השלילי של טסמניה ברליו, שמאז עונת 1965/66 מחזיקה בשיא של 31 משחקים ללא ניצחון. אותו מפגש מול קבוצתו של מונאס דאבור לא הצליח להוציא את האחרונה בטבלה לדרך חדשה, והיא הצליחה לצבור רק עוד ניצחון אחד מאז.

בשעות הלילה, לאחר חזרת הקבוצה ממשחק החוץ, השחקנים והצוות נקלעו לעימות לא נעים עם קבוצה לא מזוהה של אוהדים – אך די ברור כי מדובר במספר ארגוני אולטראס של שאלקה. לפי הדיווחים בגרמניה ובהתאם לסרטון שמתעד את הרגע, השחקנים נמלטו על נפשם עם הירידה מהאוטובוס לאחר שאותם חברי ארגונים המתינו להם במטרה לפגוע בהם.

במקביל, חברי האולטראס של בורוסיה דורטמונד, היריבה המושבעת, נסעו לגלזרקירשן והדליקו זיקוקים והעבירו אבוקות במרכז העיר כדי לחגוג את הירידה.

חגיגות אוהדי דורטמונד | Fabian Strauch/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי