באיירן עשויה לחגוג אליפות, לבנדובסקי יתקרב לשיא של גרד מולר?

רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

הבווארים זקוקים לניצחון בשבת (19:20, ספורט3) נגד גלדבאך כדי להבטיח זכייה, הפולני צריך 4 שערים ב-3 מחזורים כדי להשוות את השיא האגדי. לייפציג תתארח אצל דורטמונד לחזרה גנרלית לגמר הגביע (16:20, ספורט4)

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בליגה הגרמנית יגיע לשיאו מחר (שבתׂ) עם חמישה משחקים בעלי השפעה מכרעת על זהות האלופה ועל מאבק הכרטיסים לליגת האלופות. בורוסיה דורטמונד החמישית תארח את ר.ב. לייפציג השנייה בחזרה גנרלית לקראת גמר הגביע בו השתיים יפגשו בחמישי הבא. במקביל, הופנהיים, ללא מואנס דאבור, תארח את נועלת הטבלה שאלקה, וולפסבורג השלישית תפגוש את אוניון ברלין, ולברקוזן תתארח בברמן. לאחר מכן, באיירן מינכן תארח את בורוסיה מנשנגלדבאך ותקווה להבטיח אליפות תשיעית ברציפות.

באיירן מינכן – מנשנגלדבאך (החל מ-19:20, ישיר בספורט3)

האנזי פליק זקוק לשלוש נקודות כדי לזכות בתואר כבר מחר, אך הוא עשוי להגיע להתמודדות עם התואר ביד במקרה בו לייפציג תפסיד לדורטמונד במשחק מוקדם. עבור האלופה, מדובר ביריבה שלא עושה לה חיים קלים: היא הפסידה לה לפחות פעם אחת בארבע העונות האחרונות, כולל 3:2 במפגש הראשון העונה, לאחר ששמטה יתרון כפול.

בגזרת הפצועים, היחידים שעלולים להחמיץ את ההתמודדות הם דוגלאס קוסטה, קורנטין טוליסו וטאנגי ניאנזו. במרכז ההגנה צפויים לפתוח ג'רום בואטנג ודויד אלאבה, שיעזבו בתום העונה. האוסטרי,שיעבור ככל הנראה לריאל מדריד, פרסם אתמול באתר הרשמי של המועדון מכתב פרידה, לקראת משחקיו האחרונים במדים האדומים. רוברט לבנדובסקי, שחזר במחזור שעבר בהפסד למיינץ, זקוק לארבעה שערים בשלושת המחזורים האחרונים כדי להשוות את שיא הכיבושים לעונה של גרד מולר מ-1971/72, העומד על 40.

דויד אלאבה | Alexander Hassenstein/Getty Images

מנגד, בורוסיה מנשנגלדבאך נמצאת במקום השביעי בטבלה, אך אוניון ברלין השמינית צמודה אליה. אם יצליחו לשמור על מקומם, הם יעפילו למפעל האירופי החדש, הליגה האיזורית. השוער יאן זומר שב במחזור שעבר לעמוד בין הקורות לאחר שריצה עונש השעיה של שני משחקים. המאמן מרקו רוזה, שיעבור בסוף העונה לדורטמונד, יקבל בחזרה את הקפטן לארס שטינדל, שנעדר בשלושת המשחקים האחרונים. הגרמני צפוי לפתוח, ומי שירד לספסל הוא בריל אמבולו, שכבש צמד ב-0:5 על ארמיניה בילפלד במשחק האחרון.

בורוסיה דורטמונד – ר.ב. לייפציג (החל מ-16:20, ישיר בספורט4)

השוורצגלבן נמצאים ברצף של ארבעה ניצחונות בשלב הנכון של העונה. על אף שהם מדורגים במקום החמישי, הם רחוקים נקודה בלבד מפרנקפורט הרביעית במאבק על הכרטיס לליגת האלופות, וכעת הם ניצבים בפני אתגר לא פשוט, בדמותה של השנייה בטבלה. שתי הקבוצות ייפגשו גם ביום חמישי הבא בגמר הגביע, כך ששני המשחקים עשויים להשפיע רבות על העונה של דורטמונד. ג'יובאני ריינה נמצא בספק למשחק אך לפי ההערכות בגרמניה, הוא צפוי לפתוח בהתקפה יחד עם מרקו רויס, ג'יידון סאנצ'ו וארלינג הולאנד. עם זאת, אדין טרזיץ' ייאלץ להסתדר ללא היהלום האנגלי, ג'וד בלינגהאם, שהורחק במשחק הליגה האחרון.

מנגד, לייפציג תוכל להשאיר בחיים באופן זמני את מאבק האליפות רק עם ניצחון, משהו שהם לא הצליחו להשיג נגד יריבה זו בששת המפגשים האחרונים. עבור המאמן יוליאן נגלסמן, מדובר במשחקים האחרונים בתפקיד לפני מעברו לבאיירן מינכן. הבלם דאיו אופמקאנו, שגם כן יעבור לבוואריה בתום העונה, צפוי לפתוח במערך שלושת הבלמים לצד וילי אורבן ולוקאס קלוסטרמן. בהתקפה, אמיל פורסברג, שכבש בדקה ה-121 את שער הניצחון בחצי גמר הגביע בשבוע שעבר, לא צפוי להיכנס להרכב, ועל חשבונו יעלו אמאדו היידארה, דני אולמו ואלכסנדר סורלות'.

ג'יובאני ריינה | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי