לבנדובסקי התרגש: "מעולם לא האמנתי שאשווה את השיא"

חלוץ באיירן השתווה לגרד מולר עם 40 שערי ליגה בעונה והתמוגג: "זה כבוד גדול, מה שהוא עשה זה מדהים. אני עדיין לא מעכל. השיא שייך גם לקבוצה". רומניגה ופליק שיבחו. מולר התחמק מהשאלה על קאמבק לנבחרת גרמניה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן כבר זכתה באליפות בשבוע שעבר. אתמול (שבת) הבווארים התפנו למשימה הבאה – לעזור לרוברט לבנדובסקי להשוות את שיאו של גרד מולר – וכך היה. החלוץ כבש בפנדל והגיע ל-40 שערי ליגה, כמו אגדת המועדון, ויקווה לשבור את שיאו במחזור הסיום נגד אאוגסבורג, שיהיה משחק מרגש – ג'רום בואטנג, דויד אלאבה והאנזי פליק ייפרדו מהמועדון. הבווארים אמנם הסתפקו רק ב-2:2 נגד פרייבורג אך קבעו שיא בונדסליגה – משחק חוץ 34 ברציפות בו באיירן כובשת. הפעם האחרונה בה לא כבשה בחוץ הייתה במאי 2019, נגד לייפציג, בכל המסגרות, אגב, לבאיירן יש 70 משחקים ברציפות בהם היא כובשת.

לבנדובסקי אמנם החמיץ שתיים-שלוש הזדמנויות אך כמובן שהוא מאושר. לאחר המשחק אמר: "זה כבוד גדול עבורי, אני מאוד שמח שהשוויתי את השיא האגדי הזה. מה שגרד עשה זה מדהים. מעולם לא האמנתי שאשווה שיא כזה ולמען האמת אני עדיין לא מאמין. השיא הזה שייך גם לקבוצה שלי כמובן. יכולתי לכבוש עוד שערים אבל אי אפשר לשבור שיא כזה מיד, כמובן שאנסה לכבוש לפחות עוד שער". ברשתות החברתיות הוסיף: "אני כל כך גאה לעשות היסטוריה בבאיירן ולהיות חלק מהסיפורים שהאוהדים יספרו לילדים שלהם – כמו מולר הנצחי".

כוכבי המשנה היו לירוי סאנה שלראשונה כבש פעמיים במדי באיירן וכן השוער אלכסנדר נובל שרשם הופעת בכורה במסגרת הליגה. הוא אמנם ספג פעמיים אך גם גילה יכולת טובה בין הקורות. אגב, גם משחק הליגה האחרון של נובל היה נגד פרייבורג – ב-27 ביוני 2020, במדי שאלקה.

מי שתפס עוד כותרות במשחק הוא המאמן הלאומי יואכים לב שישב ביציע. תומאס מולר שרשם את הבישול ה-20 שלו בבונדסליגה (לסאנה), יותר מכל אחד אחר כמובן, וצפוי לקבל זימון לסגל נבחרת גרמניה (לפי הדיווחים, לב כבר התקשר אליו), התחמק מהשאלות על הנושא: "אני לא אגלה את רגשותיי. אעקוב אחרי פרסום הסגל אבל לא תקבלו ממני שום דבר היום".

על השיא של לבנדובסקי: "זה הישג נהדר. מה שהכי מטורף שזה פשוט נורמלי מבחינתו לכבוש שבוע אחר שבוע ובכמויות כאלה. הוא כבש כל כך הרבה בשנים האחרונות אבל עדיין לא הגיע ל-40". גם לב פרגן: "זה מאוד מרשים לכבוש מספר כזה של שערים. זה בהחלט קשה יותר ממה שהיה בעבר ואני מפרגן לו מקרב לב". גם כריסטיאן גונטר מפרייבורג פרגן: "כל אחד יכול ללמוד ממנו משהו, הוא החלוץ הטוב בעולם. מזל טוב. הוא לא רק חלוץ נהדר אלא גם אדם נהדר".

בבאיירן נפעמו מההישג. המאמן פליק התייחס ללבנדובסקי: "הייתה לו עונה מצליחה בשנה שעברה, הוא זכה בטרבל והפך לשחקן הטוב בעולם. עכשיו הוא השווה שיא אדיר ואנחנו שמחים, אבל זה שייך גרם לחבריו שצריכים לספק לו את האסיסטים. לפני כמה שנים לא הייתי מאמין שאפשר לעשות דבר כזה". על המשחק: "היינו צריכים לעלות ליתרון 1:3, אבל לאור המחצית השנייה גם פרייבורג ראויה לנקודה.

תומאס מולר | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

קרל היינץ רומניגה אמר: "כולם מרוצים מלבנדובסקי. הבאנו אותו למועדון לפני שבע שנים בהעברה חופשית והוא הפך לאחד השחקנים היקרים בתולדות הקבוצה. הוא שבע פעמים אלוף גרמניה, זכה בליגת האלופות ועכשיו השיא הזה. שיחקתי יחד עם מולר ואני יודע שהוא שמח עבור לבנדובסקי. שניהם בולטים בהיסטוריה של הכדורגל". חסן סליהמיצ'יץ', המנהל המקצועי של הקבוצה אמר: "הייתי שמח מאוד אם מולר היה מגיע לאצטדיון, חבל שזה לא היה אפשרי. לבנדובסקי מעריץ את מולר כמו שכולם מעריצים אותו. באיירן יכולה להיות גאה ששניים כאלה שיחקו אצלה".

"מכונת השערים שנקראת לבנדובסקי יצרה משהו היסטורי. השיא הנצחי כבר שייך לו", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה". "השאיר את השיא מאחור, גם את זה הוא השיג!", נכתב בכותרת ב"בילד". "הוא כבש שער אחד והיה רעב ורק יכולת מרהיבה של השוער ממול מנעה את השיא הייחודי", נכתב ב"קיקר". "העונה שלו היא היסטורית וזה לא חשוב אם יכבוש עוד או לא. אף אחד לא התקרב אליו", פרגנו ב"מארקה". הפולני כמובן יזכה בתואר מלך השערים בפעם השישית בקריירה שלו – הרביעית ברציפות והחמישית בשש השנים האחרונות.

הכותרת ב"בילד" | צילום מסך: "בילד"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי