סאנצ'ו השתווה לבקהאם, טרזיץ': "מדהים איך יצאנו מהמשבר"

דורטמונד הבטיחה את המקום בצ'מפיונס עם ה-1:3 במיינץ ורשמה שיא עונתי בבונדסליגה. הקשר הפך לאנגלי הראשון מאז אגדת יונייטד שמבשל שלוש פעמים ברציפות למעלה מעשרה שערי ליגה. רויס חשף את נקודת המפנה

(גודל טקסט)

בשלבים מסויימים העונה של בורוסיה דורטמונד נראתה כמו גהנום. הצהובים-שחורים התדרדרו בינואר עד למקום השביעי בטבלה והיו אובדי עצות. אבל הכל שייך להיסטוריה. דורטמונד השלימה שבוע מהסרטים כשאחרי ניצחון ענק 1:4 על לייפציג בגמר הגביע הגרמני, עמדה במשימה השנייה: עם ה-1:3 במיינץ, שהיה ניצחון הליגה השישי ברציפות שלה – שיא עבור קבוצת בונדסליגה ב-20/21 – היא הבטיחה את המקום בליגת האלופות. דורטמונד, למעשה, מחקה פיגור של שבע נקודות מאיינטרכט פרנקפורט. בשבוע הבא, במשחק חסר החשיבות נגד באייר לברקוזן, דורטמונד תוכל להשוות שיא מועדון אם תכבוש במשחק הליגה ה-32 ברציפות.

שחקני החלק הקדמי שוב היו במוקד. ארלינג הולאנד אמנם לא מצא את שערו ה-40 העונה, אך בישל לג'יידון סאנצ'ו. בכך, היה מעורב ב-34 שערים העונה בבונדסליגה (25 שערים ושמונה בישולים) ב-27 הופעות בלבד, והשווה את שיא המועדון שהיה שייך לסאנצ'ו עצמו מהעונה שעברה. סאנצ'ו בישל את שני השערים הראשונים והיה מעורב ב-16 שערים ב-14 משחקי הבונדסליגה שלו בשנת 2021. הוא רשם למעלה מעשרה בישולים בעונה השלישית ברציפות והשווה את שיאו של בקהאם. שחקן נוסף עם ציון דרך יפה הוא רפאל גריירו שהיה מעורב ב-50 שערים בבונדסליגה במהלך הקריירה – 22 שערים ו-28 בישולים.

לא פחות חשוב מכל, המנהל המקצועי מייקל זורק אמר לגבי הולאנד: "אני מרגיש כמו התוכי הידידותי מדורטמונד. אמרתי את זה בכל מקום – אנחנו מתכוננים לעונה הבאהב יחד איתו, הוא ישחק איתנו. אני יכול לומר את זה גם עוד חמש פעמים נוספות, אם זה מה שאתם רוצים, אבל לאף אחד לא אכפת ממה שאני אומר".

המאמן אדין טרזיץ' מאושר: "זו הייתה ריצה נהדרת שלנו. השגנו את שתי המטרות שהצבנו לעצמנו. זה מדהים איך יצאנו מהמשבר והיינו נפלאים בשלב האחרון של העונה. ההפסד לפרנקפורט היה מעין נקודת מפנה. נשארנו נאמנים לעצמנו והפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי. המשכנו לעבוד קשה וכל אחד רץ קילומטר יותר. אנחנו מרוצים מהדרך. גם אם הדברים לא הסתדרו העונה – יש לנו מוניטין לשמור עליו".

הקפטן מרקו רויס שכבש ארבעה שערים בששת המשחקים אחרונים ובישל פעמיים ברציפות לראשונה העונה, אמר: "היינו צריכים לשנות משהו אחרי המשחק נגד פרנקפורט. הצלחנו לעשות זאת בשבועות האחרונים למרות שמעט מאוד האמינו בו. חייבים להחמיא לקבוצה שהייתה חזקה מנטלית בשבועות האחרונים".

"התגברנו על כל הצרות, כשאנחנו צריכים להראות את עצמנו – אנחנו מסוגלים לעשות דברים גדולים ועלינו לשמור על יציבות. התחלנו לעשות את זה עכשיו בסיום העונה, אפשר להיות מרוצים. כמובן שאנחנו לא שוכחים את הזכייה הנהדרת בגביע".

שחקני בורוסיה דורטמונד | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images

בגרמניה החמיאו לקפטן: "הוא האחראי הגדול למהפך הסנסציוני של דורטמונד, יחד עם המאמן כמובן. ממוות קליני ועד לתואר ומקום בצ'מפיונס תוך שישה שבועות בלבד. הוא מלא ביטחון", נכתב ב"בילד" ושם אפילו הצהירו שיואכים לב צריך לחשוב עליו ברצינות לקראת היורו. "המסיבה של דורטמונד נמשכת", נכתב ב"קיקר". "זה היה סופו של שבוע מושלם. גם סערה לא תמנע ממנה דבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי