רק מסי ורונאלדו עשו זאת: הנתון שממחיש את הגדולה של לבנדובסקי

החלוץ של באיירן לא רק שבר את שיא השערים של מולר לעונה בבונדסליגה - עם 41 שעריו היה זוכה בנעל הזהב האירופית ב-17 מ-20 העונות בהן חולק הפרס היוקרתי. הפורטוגלי הבקיע יותר רק פעם אחת. וגם: החלוץ מדבר

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

הזכייה באליפות התשיעית ברציפות כבר הייתה בכיס, אבל תסמכו על באיירן מינכן שהיא תמיד תמצא תמריץ לעלות לכר הדשא במוטיבציית שיא. הבווארים נפרדו מסמלים גדולים כמו ג'רום בואטנג ודויד אלאבה עם 2:5 מהדהד על אאוגסבורג, אך מי שעלה חדור מטרה יותר מכל שחקן אחר היה רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני ניסה שוב ושוב וחיכה עד הדקה ה-90, אך לבסוף הוא עשה זאת: לבנדובסקי שבר את שיאו של גרד מולר וסיים את עונת 2020/21 בבונדסליגה עם 41 (!) שערים. ל

לאחר המשחק אמר לבנדובסקי: "אין לי מילים. ניסיתי להבקיע בכל 90 הדקות, עשיתי כל מה שאפשר – וזה בסוף קרה בדקה ה-90. ראיתי שלירוי סאנה עומד לבעוט וציפיתי לריבאונד. רציתי כמובן להבקיע קודם אבל האמנתי שיגיעו עוד מצבים. אני מודה לחבריי לקבוצה שעשו הכל עבורי. לא כעסתי במהלך המשחק, התאכזבתי. שאלתי את עצמי למה היום השער לא מגיע. השיא גם עבור חבריי לקבוצה".

לפניכם כמה עובדות על השיא הנפלא של זוכה נעל הזהב החדש:

* לבנדובסקי הגיע ל-41 שערים ב-29 הופעות. בנוסף, הוא בישל שבעה שערים.

* החלוץ הוא היחיד איי פעם שזכה ארבע פעמים ברציפות בתואר מלך השערים בבונדסליגה.

* בארבע מתוך שבע העונות שלו בבאיירן הוא כבש 30 שערים ומעלה. ב-2017/18 סיים עם 29.

* בסך הכל, מספר 9 של באיירן הרשית העונה 48 פעמים והוסיף תשעה בישולים.

רוברט לבנדובסקי, שחקני באיירן מינכן | Alexander Hassenstein/Getty Images

* לבנדובסקי רשם היום את ניצחונו ה-250 בבונדסליגה ב-350 משחקים. רק אוליבר קאן (310), מנואל נוייר (292), מנפרד קאלץ (291) ותומאס מולר (278) השיגו יותר.

* מאזנו של לבנדובסקי בבונדסליגה העונה היה מעניק לו את נעל הזהב האירופית ב-17 מתוך 20 העונות שבהן חולק הפרס היוקרתי. אך ורק מסי (בשני מקרים) ורונאלדו רשמו עונות פוריות יותר מבחינת שערי ליגה. רפאל גיקייביץ, בן ארצו של לבנדובסקי, הדף שש בעיטות שלו לפני שספג את השער ששבר את השיא.

* 49 שנים החזיק שיאו של גרד מולר עד שחלוצה של באיירן מינכן בהווה ניפץ אותו.

* לבנדובסקי הבקיע העונה חמישה שלושערים בליגה הגרמנית ורביעייה אחת, נגד הרטה ברלין.

רוברט לבנדובסקי חוגג | Alexander Hassenstein/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי