טוני קרוס האריך את חוזהו בריאל. בספרד קטלו את זידאן

קרוס
קרוס | צילום: AFP

הקשר הגרמני חתם עד 2023: "שמח על האמון מהמועדון וגאה במה שהשגנו. מבטיח לאוהדים שנחזור לטופ". המאמן השיג אחוזי הצלחה נמוכים משמעותית מסולארי. "עונה מבישה", "לשקם את ההריסות", אלו חלק מהכותרות

(גודל טקסט)

ריאל מדריד סיימה את העונה האיומה שלה, עונת 2018/19 עם הפסד ביתי 2:0 לבטיס. יושבי הסנטיאגו ברנבאו כבר מחכים למהפכה ועתידם של לא מעט שחקנים מוטל בספק. מי שכן ימשיך בוודאות במועדון הוא הקשר הגרמני, טוני קרוס, שהאריך את חוזהו בשנה נוספת עד 2023, ובכך תמו להן השמועות על מעבר אפשרי לפריז סן ז'רמן.
 

היום (שני) נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת בסנטיאגו ברנבאו לרגל האירוע. קרוס הודה לאמיליו בוטראגיניו על המחמאות ואמר: "מדובר ביום שמח עבורי, היו לי הצלחות רבות כאן, 12 תארים בחמש שנים, ואני בעיקר גאה במה שעשיתי ושמח על האמון מצד המועדון. אני בטוח שנמשיך להצליח". השחקן נשאל על הספקות שהיו לזידאן לגביו, לפי הדיווחים ואמר: "אם היו לו ספקות אז לא הייתי כאן היום. מעולם לא חשבתי לעזוב. אמרתי לא פעם שלא הייתי ברמה שלי העונה. אני לא יודע כמה שינויים יעשה המועדון, זו לא שאלה לגביי. בתקופה שלי כאן זכיתי באליפות אחת ואני מרגיש שיכולתי לזכות ביותר".
 

על העונה החלשה: "זה נורמלי שאחרי שלוש זכיות בליגת האלופות חווינו ירידה, לעומת מה שעשינו (הזכיות הרצופות) הה לא נורמלי. יש לנו מוטיבצייה לשנה הבאה, המועדון ישנה דברים. אני מבטיח לאוהדים שנחזור לטופ כמו שהיה לפני העונה הזו. נצטרך את הברנבאו". הקשר שהגיע מבאיירן מינכן בקיץ 2014, זכה עם הקבוצה שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות, באליפות ספרד וסה"כ השיג 12 תארים בחמש עונות. לגרמני 233 הופעות, 43 מהן בעונה האחרונה.





עוד קודם לכן, בספרד העבירו ביקורת קשה על הבלאנקוס ועל המאמן זינדין זידאן שרשם את הפסד הבכורה שלו בברנבאו, מאז שחזר לקווים. אלופת אירופה היוצאת סיימה במקום השלישי במרחק 19 נקודות מברצלונה – הפער הגבוה ביותר איי פעם, כשהפסידה 12 משחקים לאורך העונה. בספרד לא ריחמו על אלופת אירופה היוצאת וגם לא על המאמן זינדין זידאן.

 
 

"מבוכה גם בסוף", נכתב בשער ה"אס" בעוד בשער המארקה נכתב: "עניים מאוד" לצד "עונה מבישה" יחד עם אזכור לשריקות הבוז של הקהל. בעיתון הוסיפו טור דיעה: "הגיע הזמן לשקם את ההריסות" וציינו שהמשימה תהיה קשה הרבה יותר מהפעם הקודמת בה זידאן מונה למאמן ריאל מדריד והצליח להביא לתגובה מיידית. הפעם, הקבוצה שיחקה תחתיו גרוע לא פחות ואולי אף יותר מאשר בתקופת ז'ולן לופטגי או סנטיאגו סולארי.

 
 

בספרד בדקו את אחוזי ההצלחה של שלושת המאמנים על הקווים, טבלה שהמאמן בטח לא ירצה לראות. מאז הצטרף לריאל מדריד, זידאן אסף 17 נקודות בלבד ב-11 משחקים – חמישה נצחונות, שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים, מה שמציב אותו במקום השמיני, כשקבוצות כמו ויאריאל מהתחתית (18 נקודות) או אספניול (19 נקודות) נמצאות לפניו. זידאן ניצח 45.4% ממשחקיו.





לז'ולן לופטגי אמנם היו מספרים גרועים יותר (ניצח ב-40% ממשחקיו), מאזן של ארבעה נצחונות, שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים, והוא דורג במקום התשיעי, אך צריך לזכור שלוח המשחקים שלו כלל את הקלאסיקו נגד ברצלונה בחוץ, את הדרבי מול אתלטיקו מדריד וכן משחק חוץ נגד סביליה, בעוד הצרפתי נהנה מלוח משחקים קל. וכך, המאמן המוצלח ביותר של ריאל מדריד העונה היה בכלל סנטיאגו סולארי, עם מאזן של 12 נצחונות, תוצאת תיקו אחת וארבעה הפסדים. בתקופתו השיג 37 נקודות, חמש פחות מברצלונה.


המאמן נשמע מיואש בסיום. זידאן אמר: "זה לא שאנחנו לא רוצים, אנחנו פשוט לא יכולים. הכי טוב שהעונה הזו הסתיימה ונחשוב על העתיד". הצרפתי ניסה להגן על חלק מהשחקנים: "אסור לשכוח מה שהם עשו בחמש שנים", אך סייג: "אבל כדורגל זה מה שקיים, לא מתעסקים בעבר. העונה היינו צריכים לבקש סליחה לא פעם". הצרפתי לקח אחריות על 11 המשחקים בהם עמד על הקווים והבטיח שינוי בעונה הבאה: "נהיה מסוגלים להצליח שוב, אני לא אומר שנזכה בכל התארים אבל נהיה תחרותיים. כמובן שיהיו שינויים בקבוצה".



בתקשורת האיטלקית כבר הופצו דיווחים שהמאמן נמצא בלב הסערה ולקח קשה את שורת המשחקים החלשים בסיום העונה, והוא הפנטזייה הגדולה של יובנטוס שנפרדה כזכור ממאסימיליאנו אלגרי.




מעבר לכך, בקוסטה ריקה כעסו לאור הפרידה הצפויה מקיילור נבאס, וכך נכתב בתקשורת המקומית: "ריאל מדריד לעתים מתנהלת כמו מכונה חסרת לב. 1699 ימים לאחר הופעת הבכורה שלו, קיילור נבאס יצא שוב, בפעם האחרונה, בכפכפים, על כר הדשא, עם אשתו והתינוקת. הוא, בניגוד לבייל, לא יעשה בעיות למועדון". מאוחר יותר, זידאן הסביר את אי שיתופו של בייל גם אם לא אמר זאת נחרצות: "אני רואה את הקבוצה והשחקנים האלה יום יום ויש דברים שלא מצאו חן בעיניי. בייל לא שיחק, משום שאחרים כן שיחקו".
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי