לא רק ניימאר: כל השאלות סביב ברצלונה המתחדשת

ארנסטו ואלוורדה, ליאו מסי
ארנסטו ואלוורדה, ליאו מסי | Gettyimages

עדיין לא ברור האם הכוכב יחזור לקאמפ נואו, אך גם בלעדיו יש לא מעט ערפל לגבי אלופת ספרד מודל 2019/20: המאמן שצריך לשקם את תדמיתו ולנהל נכון את הסגל, הקשר שיישב על הספסל, קוטיניו ודמבלה ובעיקר: ההגנה

(גודל טקסט)
ברצלונה הציגה אתמול (ראשון) רשמית את אנטואן גריזמן, ולמרות שסאגת ניימאר ממשיכה להעסיק את המועדון, האוהדים כבר לא יכולים לחכות לקראת פתיחת עונת 2019/20. כפי שאמר החלוץ הצרפתי, ברצלונה רוצה לזכות באליפות האלופות. אולם, עוד לפני שבאלופת ספרד שוברים את הראש היכן לשלב את ניימאר במערך, אם וכאשר, יש לא מעט סימני שאלה לקראת הקבוצה של ארנסטו ואלוורדה לעונת 2019/20. ב"מארקה" שמזוהה דווקא עם ריאל מדריד, התייחסו לעניין באריכות.


שלושה מסימני השאלה הם בהגנה. המגן הימני נלסון סמדו ביקש לעזוב אך היחסים בין ברצלונה ואתלטיקו מדריד שרוצה בו – מעורערים, מן הסתם, ואלופת ספרד תקשה על המעבר האפשרי. סרג'י רוברטו לא בולט בעמדה בצד ימין. כמוכן, בצד שמאל, ג'ורדי אלבה נותר ללא גיבוי. המגן המצוין סיים את העונה בצורה חלשה (התבוסה באנפילד, גמר הגביע) משום שלא זכה למנוחה. ג'וניור פירפרו מבטיס יקר מדי, ופיליפה לואיס שסיים את חוזהו באתלטיקו הוזכר כאופציה. לגבי מרכז ההגנה, מעמדו של ג'רארד פיקה בלתי מעורער. סמואל אומטיטי יקווה להתאושש מהפציעות ולהיאבק בקלמנט לגנלה.

שאלה גדולה היא האם ברצלונה תשנה את מערך ה-4:3:3 המפורסם, ממנו המועדון לא זז מאז השינוי הגדול שביצע פרנק רייקארד לפני כ-16 שנה. בקבוצה מבינים שסרחיו בוסקטס כגרזן זה לעתים לא מספיק נגד יריבות חזקות, אך בלתי אפשרי לשחק עם ארבעה קשרים לנוכח השמות הגדולים בהתקפה. מעבר לכך, די ברור ששלישיית החוד תחליף מקומות כל הזמן. כמוכן, בעוד סרחיו בוסקטס מוגדר כשחקן הרכב בלתי מעורער, שתי עמדות נוספות פתוחות ועליהן מתחרים פרנקי דה יונג, שחקן הרכש מאייאקס, איבן ראקיטיץ' הוותיר וארתור.

 


ג'ורדי אלבה. ללא גיבוי (Gettyimages)

 

לגבי סגל השחקנים, לא מעט כבר נפרדו מברצלונה הקיץ, אך אף שחקן משמעותי לא עזב. מלקום שלא השתלב נמצא בדרך הבטוחה החוצה, והשאלה הגדלה היא לגבי פיליפה קוטיניו ועוסמאן דמבלה, כשהאחרון כבר לא ממש נראה כבלתי ניתן להעברה. הברזילאי מאיים להתעקש להישאר בקבוצה.
 

כמובן, אי אפשר להתייחס לברצלונה מבלי להזכיר את ניימאר. בברצלונה עדיין רוצים לראות את הכוכב הברזילאי חוזר לספרד, אך מודעים למשולש הבעייתי: היחסים המורכבים בין השחקן לקבוצתו הנוכחית וכן בין צמד המועדונים. ברצלונה עשויה לחפש חלוץ '9' שיהיה גיבוי לסוארס ואולי לוותר על העסקה. 
 

המאמן ארנסטו ואלוורדה נשאר בתפקיד למרות הכישלון בליגת האלופות וגם ההפסד בגמר הגביע לא גרם לטלטלה. הנשיא ג'וזף ברותמיאו, מתומכיו הגדולים, מייחס חשיבות רבות לזכייה בשתי האליפויות, אך הפעם המאמן יהיה עם זכוכית מגדלת. מעבר לכך, המאמן יהיה חייב לדעת לנהל בצורה טובה יותר את הסגל . כל "עמוד השדרה" של ברצלונה כבר חצו את גיל 30. פיקה, מסי וסוארס בני 32, ראקיטיץ' (שיחק יותר מכל אחד אחר בתקופת המאמן) בן 31, ובוסקטס ואלבה כבר בני 30. בסקר אוהדים, היו יותר כאלה שהצביעו נכון לעכשיו על כך שהשארתו של המאמן הייתה טעות, לעומת אלה שתמכו בו.


פרנקי דה יונג. הקישור עמוס (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)
 

ומה לגבי הנשיא? ברותמיאו מוכן להמשיך ולחזק את הקבוצה, להתעקש על העברת ניימאר ויעשה הכל כדי לזכות בליגת האלופות או יותר נכון כדי לרצות את הקהל, בדיוק כפי שקורה בקבוצת הכדורסל. העונה הנוכחית עשויה להגדיר את המורשת שלו.


מעבר לכך, ב"אל מונדו" הספרדי פורסם כי ברצלונה עשתה ניסיון אחרון כדי לבצע מחטף לאייאקס ולצרף את מתייס דה ליכט בשבוע שעבר. נשיא המועדון תכנן להגיע לאמסטרדם בטיסה מהירה כדי להיפגש עם סוכנו של השחקן, מינו ראיולה, אך זה הפנה אותם להנהלת יובנטוס.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי