במדריד מחמיאים לארנסטו ואלוורדה: "הביריון של הליגה"

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

לאחר שבארסה השתלטה לראשונה העונה על הפסגה, ב"אס" הציגו את המספרים הנפלאים של המאמן שזכה בשתי אליפויות. הוא ניצח ב-60 מ-85 משחקי ליגה והפסיד רק שש פעמים. אתלטיקו שנייה, מאזן אימים לריאל מדריד

(גודל טקסט)

לא מעט ביקורות ספג ארנסטו ואלוורדה במשך תקופתו בברצלונה, אלא שלפחות בזירה המקומית עם המספרים שלו אי אפשר להתווכח. המאמן זכה בשתי אליפויות ולאחר שתי עונות ורבע מציג מאזן מושלם, טוב הרבה יותר מזה של אתלטיקו מדריד וריאל מדריד. גם בכלי התקשורת במדריד נכנעו והכתירו אותו כ"ביריון של הליגה רגע אחרי שקבוצתו השתלטה לראשונה העונה על הפסגה בספרד.

ב"אס" הציגו את הרקורד של המאמן. שרשם 85 משחקי ליגה בתפקיד. הוא ניצח 60 משחקים, השיג 19 תוצאות תיקו ורשם שישה הפסדים בלבד. במאזנו 199 נקודות ליגה, יחס שערים 75:212, כשקבוצתו הוליכה את הטבלה ב-71 מתוך 85 המחזורים.

בפרק הזמן הזה, אתלטיקו מדריד סיימה פעמיים במקום השני והשיגה 171 נקודות. היא ניצחה 49 משחקים, סיימה 24 פעמים בתיקו ורשמה 12 הפסדים, עם יחס שערים 56:121. הקולצ'ונרוס השיגו 28 נקודות פחות וכבשו כמעט מחצית ממספר השערים.


שחקני ברצלונה חוגגים בברנבאו. שליטה מוחלטת בליגה (Denis Doyle/Getty Images)

ריאל מדריד מדורגת רק במקום השלישי עם מאזן אימה, כשכזכור עונתו האחרונה של זידאן בתפקיד לפני שהתפטר – הייתה מאכזבת. ריאל השיגה 162 נקודות בלבד – 37 נקודות פחות מברצלונה, כבשה 173 שערים – 39 שערים פחות מברצלונה, ורשמה מאזן של 48 ניצחונות (12 פחות), כשהיא סופגת 99 שערים – 24 שערים יותר.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי