ברצלונה ניצחה 1:4 את אלאבס, מסי הפך למלך השערים החדש בליגה

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הפרעוש עקף את בנזמה עם שער 13 העונה, והגיע לשער מספר 50 לשנת 2019. גריזמן כבש ראשון, וידאל הכפיל בירידה למחצית. סוארס השלים את החגיגה פנדל מדויק. סביליה ניצחה 0:2 את מאיורקה, 1:1 לוויאדוליד ו-ולנסיה

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 של הליגה הספרדית נמשך גם היום (שבת) עם ארבעה משחקים כשבמוקד, ברצלונה גברה 1:4 בביתה על אלאבס ופתחה פער של שלוש נקודות בפסגה. במשחק המוקדם, סביליה שמרה על המקום השלישי בזכות 0:2 על מאיורקה. ויאריאל גברה 0:1 על חטאפה ורשמה ניצחון שני ברציפות. ויאדוליד הפתיעה את ולנסיה 0:1 עם שער מאוחר של המחליף סרג'י גווארדיולה.

ברצלונה – דפורטיבו אלאבס 1:4
לאחר התיקו המאופס בקלאסיקו הביתי, בארסה חזרה הערב לקאמפ נואו ואירחה את אלאבס ממרכז הטבלה. בשונה מהמשחק הקודם, המאמן ארנסטו ואלוורדה ביצע מספר שינויים בהרכב הפותח, ובמוקד היה ספסולו של פרנקי דה יונג ההולנדי. סרחיו בוסקטס וארתורו וידאל קיבלו את חולצת ההרכב, ביחד עם קרלס אלנייה בקישור.

הבלאוגרנה פתחו את המשחק עם שליטה מלאה על כר הדשא, וכבר בדקה ה-14 עלו ליתרון משער של נהדר של אנטואן גריזמן, מבישול של לואיס סוארס. על סף הירידה למחצית היתרון הוכפל, כשסוארס בישל שער נוסף, הפעם לווידאל. האורחים מחבל הבאסקים עלו למחצית השנייה בגישה הרבה יותר התקפית, עניין שהשתלם מהר מאוד כשבדקה ה-56 פרה פונס סיפק נגיחה אדירה והכניע את מארק אנדרה טר טשגן.


חזרו לנצח בקאמפ נואו. שחקני ברצלונה חוגגים (Alex Caparros/Getty Images)

ברצלונה לא נבהלה מהיכולת שהציגה יריבתה, ובדקה ה-69 ליאו מסי כבש את ה-1:3 שער טיפוסי ממרחק, ובכך הפך למלך השערים החדש של הליגה, עם שער מספר 13 העונה ו-50 בשנת 2019. בהמשך מסי ויתר על שער נוסף כשנתן לסוארס לכבוש את ה-1:4 מהנקודה הלבנה ולקבוע את תוצאת המשחק.

מאיורקה – סביליה 2:0
סביליה אמנם צברה נקודה אחת בלבד בשני המשחקים האחרונים, אך זה עדיין לא מונע ממנה להישאר במקום השלישי והערב האנדלוסים שמרו עליו שבוע אחד נוסף בזכות ניצחון מרשים במאיורקה. סביליה עלתה ליתרון מוקדם כבר בדקה ה-10, הבלם דייגו קרלוס עלה גבוה לכדור קרן של אבר באנגה והכניע בראשו את מנולו ריינה. בדקה ה-63 ז'ואן ז'ורדן הוכשל ברחבה ובעזרת ה-VAR סביליה קיבלה פנדל. באנגה שבישל את השער הראשון ניגש לכדור העונשין וסגר את הסיפור עם בעיטה חזקה למרכז המגרש. מואנס דאבור לא נכלל בסגל של האורחת.

ויאדוליד – ולנסיה 1:1
דרמה ענקית בחוסה זורייה. המארחת הייתה כל כך קרובה לנצח לראשונה מאז המחזור ה-12 כשהציגה מחצית שנייה מצוינת ושכבה על השער של ולנסיה, אלא שפראן טורס נע לעומק, הוציא כדור רוחב נפלא בתוספת הזמן ומנו ואייחו דחק לרשת את ה-1:1 שאמנם הציל את ולנסיה מהפסד אך עדיין העטלפים, שהציגו משחק חלש, רחוקים מליגת האלופות.
 
 
המארחת, שלא כבשה מאז המחזור ה-12, בעטה לשער תשע פעמים בשעה הראשונה והגבירה את הלחץ. חאבי מויאנו נבלם (61), השוער ז'אומה דומנש תסכל את אוסקר פלאנו וסרג'י גווארדיולה, אלא שהמחליף גווארדיולה כבש שער יפה בבעיטה חופשית בדקה ה-82. השוער הדף אך הכדור היה מעבר לקו. לאחר צפייה ב-VAR השער אושר, אך ויאדוליד החמיצה את הניצחון בשניות הסיום.
 

ויאריאל – חטאפה 0:1

הצוללת הצהובה המשיכה את המומנטום מהניצחון בפיחואן על סביליה במחזור הקודם כשגברה על עוד קבוצת צמרת והעפילה למקום התשיעי בטבלה. האורחת, מנגד, נעצרה לאחר שלושה ניצחונות רצופים ללא אף שער חובה ונכנעה לראשונה מזה חודשיים.
 
 
השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-52. הקשר זמבו אנוגיסה דהר לרחבה והגיע לאחד על אחד עם הרבה כוח אך נבלם על ידי השוער מאורו ארמברי, ואל הריבאונד הגיע מוי גומס שבעט בקלות לרשת. הצוללת הייתה טובה יותר בעוד האורחת כלל לא בעטה למסגרת. עבור הבלם מתיאס אוליביירה היה מדובר במשחק נפל, שכן הוא עלה מהספסל במחצית השנייה וספג שני צהובים מהירים תוך דקה והורחק (61).


שחקני ויאריאל חוגגים (JOSE JORDAN/STR/AFP via Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי