לחץ בברצלונה: "המצב מאוד מטריד". ביקורת נגד דה יונג וארתור

קיקה סטיין
קיקה סטיין | Eric Alonso/Getty Images)

אלופת ספרד נכנעה לראשונה במאסטייה מאז 2007/08, התקשורת תקפה: "ולנסיה הריחה דם וניצלה הגנה חלשה". סטיין: "יש כמה דברים שהשחקנים עדיין לא מבינים מספיק טוב". וגם: יכולת השיא של טר שטגן והאכזבה של מסי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ירח הדבש של ברצלונה וקיקה סטיין הסתיים. אלופת ספרד נכנעה אתמול (שבת) 2:0 במאסטייה לוולנסיה במשחק רע, במגרש בו לא הפסידה מאז עונת 2007/08 (בליגה). המאמן נחל הפסד בכורה על הקווים. נתון שיעיד עד כמה בארסה הייתה חלשה – ולנסיה החמיצה פנדל במחצית הראשונה כשמארק אנדרה טר שטגן הדף בעיטה של מקסי גומס ובסה"כ השוער הגרמני המצוין רשם חמש עצירות בתוך 31 דקות – יותר מבכל משחק אחר בספרד עד עתה. זה מספר הנקודות הכי נמוך של בארסה בשלב הזה של העונה מאז 2006/07. גארי לינקר צייץ בציניות: "סטיין אאוט".

"מקסי גומס הוריד את הצבע מבארסה של סטיין. טר שטגן הציל אותה, אבל ולנסיה הריחה דם וניצלה הגנה חלשה. לאחר משחקים נוחים, ביקור במאסטייה היה מקום משקף להצרת כוונות, אבל בארסה תליה בשוער שלה יותר מדי", נכתב ב"ספורט", כשבשער העיתון הייתה הכותרת "מאוד, אבל מאוד מטריד". "דווקא בדקות טובות של בארסה, ראינו את ולנסיה כובשת את השער שהגיע לה במחצית הראשונה וה-0:2 נתן את גזר הדין הסופי", נכתב ב"מונדו דפורטיבו, "למזלה של בארסה, שער נוסף של ולנסיה נפסל בגלל עבירה לכאורה על בוסקטס".

אפילו ליאו מסי רשם ערב לא מוצלח. קפטן ברצלונה איים על השער לא פחות מ-11 פעמים ולא הצליח לכבוש – השווה את הרקורד הרע בקריירה שלו (בפעם הקודמת זה קרה לו במשחק בית נגד דפורטיבו לה קורוניה לפני קצת יותר משנתיים). הבעיה הייתה שכל שחקני ברצלונה יחד בעטו עוד ארבע פעמים בלבד. "הוא היה היחיד שסיכן את ולנסיה שלא הותירה לו חללים", נכתב על הפרעוש.

 

השוער זכה לציון גבוה – 8 ב"ספורט" בעוד ארתור שקיבל הזדמנות בהרכב קיבל את הציון הנמוך ביותר – 3. רוב שחקני בארסה קיבלו את הציון 4 – פרנקי דה יונג, סרחיו בוסקטס, ג'רארד פיקה ואנטואן גריזמן, גיבור הניצחון בגביע. על החלוץ נכתב: "ההשקעה שלו לא מספיקה, הוא חייב להיות מעורב".  על דה יונג נכתב: "הוא איבד את חופש הפעולה שלו". על ארתור: "לא הביא שום עומק, היה חסר רעננות עם הכדור ובלעדיו. לא ניצל את הצ'אנס לו זכה".

טר שטגן אמר: "עלינו להמשיך לעבוד קשה כמו שהמאמן מבקש מאיתנו, נעשה את זה כדי להשתפר, אני אופטימי. המצבים האלה חוזרים בכל עונה ונצטרך לראות מה עשינו לא בסדר. התחלנו את המחצית השנייה טוב אבל ספגנו וזה מאכזב. הפנדל? הייתה לי הרגשה טובה, אבל חבל שבהמשך לא שמרנו על ה-0:0".

בוסקטס: "בחלק הראשון היה חסר לנו עומק והדבר הטוב ביותר היה התיקו המאופס. בחלק השני תיקנו את הטעויות הטקטיות אבל כשיצרנו מצבים ספגנו, ועם ה-0:2 זה היה בלתי אפשרי. אנחנו השחקנים עוד צריכים להסתגל למאמן החדש. אני חושב שעשינו מחצית שנייה טובה על אף ההפסד". כשנשאל על ההתקפה אמר: "יש לנו חלוץ ענק שהוא פצוע אבל שחקנים אחרים יכולים לשחק בעמדה הזו. אני לא יודע אם חסר לנו '9', אבל לא אני מקבל את ההחלטות".

 
סטיין סיכם: "יש כמה דברים שהשחקנים עדיין לא מבינים כמו שצריך או שלא הסברתי היטב. מה שראינו היום לא מתאים לנו. ולנסיה סגרה אותנו היטב, מנעה מאיתנו לשחק לעומק. ננתח, נסביר ונתקן דברים. במחצית הראשונה לא שיחקנו טוב וזה טוב שירדנו למחצית עם תיקו. במחצית השנייה השתפרנו אבל זה לא הספיק".

המאמן לא רצה להתעסק בחלון ההעברות וכשנשאל על רודריגו אמר: "רק ציינתי שהוא שחקן נהדר ועדיף לנו שלא ישחק". על קרלס פרס הוסיף: "אני לא מדבר על שחקנים פרטיים, זה משהו שהיה בינינו".

 

טר שטגן. נקודת האור של בארסה (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי