פאקו כבש בבכורה, ויאריאל גברה 1:3 על אוסאסונה

פאקו אלקאסר
פאקו אלקאסר | Pablo Morano/MB Media/Getty Images

חלוץ הרכש מדורטמונד כבש ראשון, קאסורלה כיכב עם שער ובישול. סביליה ואלאבס נפרדו בתיקו 1:1 דרמטי, חטאפה הדהימה את בילבאו, לגאנס גברה על סוסידאד

(גודל טקסט)
אחרי שריאל ניצחה את אתלטיקו בדרבי של מדריד, המחזור ה-22 בליגה הספרדית יינעל הלילה (ראשון) עם ששת המפגשים האחרונים. במוקד, האלופה ברצלונה תנסה לצמק את הפער מהבלאנקוס לשלוש נקודות כשתארח בביתה את לבאנטה (22:00). 
 
עוד קודם לכן במשחק שפתח את היום, ריאל סוסיאדד איבדה יתרון והובכה עם 2:1 בחוץ מול לגאנס. לאחר מכן, בטיס ואייבר נפרדו ב-1:1. אתלטיקו בילבאו נכנעה לחאטפה, סביליה ואלאבס נפרדו בתיקו 1:1 מותח במיוחד ופאקו אלקאסר כבש בהופעת הבכורה בויאריאל. 

ויאריאל – אוסאסונה 1:3
פאקו אלקאסר, שעזב את דורטמונד רק בשבוע שעבר בעקבות הכושר המדהים של ארלינג הולאנד, ערך את הופעת החזרה שלו לליגה הספרדית, הפעם במדי הצוללת הצהובה והוכיח לכולם שהוא לא שכח לכבוש. 

בדקה ה-45, רגע לפני הירידה למחצית, החלוץ הספרדי קיבל כדור עומק מצוין על קצה הרחבה ועם הרבה קור רוח הכניע את השוער. בתחילה שחקני ההגנה טענו לנבדל, אך לאחר בדיקת VAR השער אושר ופאקו החל לחגוג. האורחת יצאה מחדר ההלבשה למחצית השנייה כמו מלוע של תותח ובדקה ה-48, ארידן הרננדז השיג את השוויון, אך המארחת הגיבה מהר, ובדקה ה-54 רובן פנה כבש לאחר בישול של קאסורלה הבלתי נגמר. הקשר המצוין חתם את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה בדקה ה-59, והצהובים ניצחו 1:3. בעקבות הניצחון, ויאריאל עלתה למקום השביעי בטבלה, רחוקה רק חמש נקודות מסביליה והמקום לליגת האלופות.


סביליה – אלאבס 1:1
הקבוצה של ז'ולאן לופטגי, שנפרדה ממואנס דאבור בחודש ינואר ממשיכה לא להרשים, ומבססת את מעמדה כאחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בליגה. לאחר 70 דקות נטולות שערים, חוסלו העלה את האורחת ליתרון מפתיע בניגוד למהלך המשחק. האנדלוסים שלטו בקצב וייצרו מצבים, ובדקה ה-77, זכו בכדור עונשין ולוקאס אוקאמפוס קבע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה.



לגאנס – ריאל סוסיאדד 1:2
אחרי שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, ריאל סוסיאדד איבדה יתרון ופספסה הזדמנות לטפס לפחות זמנית למקום הרביעי בטבלה. הבאסקים עלו ליתרון כשאלכסנדר איסאק ניצל הרחקה איומה של השוער המארח חואן סוריאנו ובעט כדור שטוח לפינה (21), אולם לגאנס לא נבהלה ואיזנה את התוצאה עם שער הבכורה של הבלם הניגרי קנת' אומרו (49).

לגאנס לא הסתפקה בכך ושניות לפני שריקת הסיום, בדקה ה-95, אוסקר רודריגס בן ה-21 השלים מהפך בכדור חופשי מדהים לחיבורים וקבע 1:2 עם שער הליגה הרביעי שלו העונה. אחרי שחילצה 0:0 בחוץ מול אתלטיקו מדריד, לגאנס רשמה משחק שני ברציפות ללא הפסד וטיפסה למקום ה-18 בטבלה עם 18 נקודות – כשרק הפרש שערים מבדיל בינה לבין מיורקה שניצבת מעל הקו האדום. מנגד, סוסיאדד נותרה שביעית עם 34 נקודות.


קנת' אומרו חוגג שער בכורה בליגה הספרדית (Gettyimages)

אתלטיק בילבאו – חטאפה 2:0
הקבוצה ממדריד השיגה ניצחון נהדר על הבאסקים, שהיה הניצחון השלישי שלה ברציפות, ובכך היא עלתה זמנית אל המקום השלישי בטבלה. מנגד, בילבאו של אסייר גאריטנו רשמה משחק ליגה שביעי ברציפות ללא ניצחון (הפסד שני בתוך הרצף השלילי). דמיאן סוארס כבש את הראשון בדקה ה-36 עם בעיטה מצוינת מתוך הרחבה בסיום התקפה נהדרת, ואת השני הוסיף חיימה מאטה בפנדל מדויק בדקה ה-50.


שחקני חטאפה חוגגים (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

אייבר – בטיס 1:1
שבוע בדיוק לאחר שהפסדיה אצל חטאפה, בטיס מעדה היום פעם נוספת בליגה, הפעם בחבל הבאסקים אצל אייבר, שקרובה מאוד לקו האדום והשיגה נקודה חשובה. המשחק התחיל בצורה טובה מאוד עבור הקבוצה מהעיר סביליה, שעלתה ליתרון בדקה ה-7 לאחר שער יפהפה של נביל פקיר הצרפתי. בדקה ה-15 דגר גונסאלס מבטיס ביצע טעות קשה ברחבה, ואפשר לאייבר לאזן את התוצאה מהנקודה הלבנה, ופביאן אוריינה דייק ללא בעיות וקבע חלוקת נקודות באצטדיון ה"איפורואה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי